Citat:
Ursprungligen postat av 526
För att det ska bli förbättringar är första steget att inse att det finns ett problem. Ni verkar vara i förnekelsefasen. Skärp er.
Nu tycker jag iofs att du verkar lite korkad. Det finns ingen förnekelse, man är ju fullt medvetna om detta, vilket man också tillstår.
Fundera lite på själv istället vilka det är som
driver flashback och vilka som blir moderatorer här. Kan det vara så att
du ligger ett steg efter i ditt resonemang där du verkar påstå att det här är något som håller på att hända nu, as we speak.
Tänk om det skedde redan för >10 år sedan, i och med startandet av flashback!? Då håller du precis på att förklara för ett gäng "shills", hur farligt det är med "shills", hur framgångsrikt tror du det är?
Citat:
Det vet man inte, men man kan förebygga genom att tvinga alla nya registrerade att vara aktiva i några olika forum.
Och nu vet jag att du är korkad. Om du nu är i "den här" (informations/propaganda) branschen så måste du ju vara medveten om att det finns programvaror (med AI om man vill kalla det för det) som gör precis det där.
Citat:
Då blir det svårare att starta ett snabbkonto bara för att gå in och möte vissa aktuella frågor eller för att lansera något vid ett specifikt tillfälle.
Det blir det ju inte. Det blir inte svårare. Det är snarare
du som verkar leva i den förnekelse du hävdar att moderatorerna befinner sig i.
Citat:
Det blir en tröskel.
Så, nej.
Citat:
PR firmor kommer givetvis att skapa konton ändå, men då blir det inte lika aggressivt.
Aggresivt är en konstig etikett att sätta. Det är ju snarare så att man "dummar" ner hela debatten.
Citat:
Ett önskat framtida senario vore kanske att PR-firmor var öppna med vad de gör. Typ låta KREAB ha ett konto som heter KREAB och loggan som avatar.
Det där blir ju bara blahablaha. Det där kommer aldrig hända, eftersom det omöjliggör hela syftet med propaganda. Det var någon som frågade om tv-debatter är reklam, eftersom alla som deltar i dom har ett ekonomiskt intresse i debatten, och det förenklade svaret på den frågan idag är ja.
En forskare som deltar i SVT´s Debatt t.ex. vill ju inte komma fram till ett svar på frågan han/hon forskar om, eftersom det skulle göra honom arbetslös.
Citat:
I Bryssel måste lobbyister vara registrerade. Mer fair.
Rättvist för vem? Det är ju precis lika fördummande och precis lika farligt fördummande som om det sker anonymt.
Det är någonstans där skillnaden mellan propaganda och lobby hamnar. Propaganda sker ofta anonymt, eftersom det gör det i princip omöjligt att ifrågasätta.
Lobbyn gömmer sig istället bakom "godhetsmanteln", "visst...jag har betalt, men jag har betalt för att säga sanningen, jag står ju på den goda sidan.."
Eftersom dagens politiker och journalister inte har ett uns av ifrågasättande inom sig,
när det sker öppet (begreppet "hide in plain sight" verkar ha gått dom förbi) så är det en mycket mer effektiv metod.