Citat:
Ursprungligen postat av
526
Vitsen med Flashback är att vara ett fritt forum där privatpersoner ska få diskutera fritt med andra personer, Fritt från myndigheter och politiska intressen som dominerar den mediala arenan utför vår fristad här.
Nja, du har nog missförstått en del även där. Jag tror nog att syftet med Flashback är att alla åsikter ska kunna komma till tals. Detta oberoende av politisk övertygelse, ideologi, intressen osv.
Det finns inget som helst mål att hålla myndigheter, politiker eller andra särintressen borta. Snarare tvärtom. Vi uppmuntrar politiker eller andra offentliga personer som verkligen engagerar sig i Flashback.
Du har fel även här alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Frågan är hur vi ska förhålla oss till reklam i diskussionsform. Du verkar inte riktigt ha "begripigt" själva frågan.
Jodå, däremot har du noll koll. Cirka 120 moderatorer sitter dagligen med tiotals pollar kring inlägg som är reklam, nära att vara reklam eller nästan reklam. Vårt förhållningssätt är inget nytt eller konstigt utan har mejslats fram och justerats under åren allteftersom nya fenomen uppträder på forumet.
Du verkar dock precis dragit huvudet ur röven och upptäckt fenomenet.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Du försöker med ett cirkelargument - annonser som inte ser ut som annonser är inte annonser
Exakt, äntligen verkar du ha greppat detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Berätta mer. Varför vill ni det?
För att vi tror att genom diskussion och att så många som möjligt får komma till tals och dissekera svåra eller kontroversiella frågor så blir det en större upplysning sammanlagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Hur skulle det kunna bli ett problem?
Tja, man vet aldrig. Den dagen den sorgen.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Det här nog mer en fråga för Tritnaha och inte för er modwannab
Visst, men nu är det så att vi är satta att lösa även denna fråga så gott det går. Den samlade moderatorerfarenheten är hyfsat stor, vissa av oss har arbetat med detta i 10-12 år och majoriteten sannolikt 3-5 år. Jag själv har varit moderator i drygt 5 år och det har skett väldigt stora förändringar i regelverk, praxis och tekniska hjälpmedel bara under den korta tid jag varit mod.
Systemet är långtifrån perfekt men jag tycker nog det funkar hjälpligt åtminstone.