2014-08-03, 01:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nja, du har nog missförstått en del även där. Jag tror nog att syftet med Flashback är att alla åsikter ska kunna komma till tals. Detta oberoende av politisk övertygelse, ideologi, intressen osv.

Det finns inget som helst mål att hålla myndigheter, politiker eller andra särintressen borta. Snarare tvärtom. Vi uppmuntrar politiker eller andra offentliga personer som verkligen engagerar sig i Flashback.
Fritt för alla utan att de vanliga makten ska kunna sätta agendan och styra diskussionerna..
Har jag fel om det?
Vore mycket bra att veta om det inte är så

Jag har rätt här också

Citat:
Jodå, däremot har du noll koll. Cirka 120 moderatorer sitter dagligen med tiotals pollar kring inlägg som är reklam, nära att vara reklam eller nästan reklam. Vårt förhållningssätt är inget nytt eller konstigt utan har mejslats fram och justerats under åren allteftersom nya fenomen uppträder på forumet.
Det duger inte. Ni är otillräckliga. Bli fler och jobba smartare, fortare, bättre.

Citat:
Du verkar dock precis dragit huvudet ur röven och upptäckt fenomenet.
Är du från landet?

Citat:
Exakt, äntligen verkar du ha greppat detta.
Du har inte greppat att cirkelargument är logiskt felslut, Bias

Citat:
För att vi tror att genom diskussion och att så många som möjligt får komma till tals och dissekera svåra eller kontroversiella frågor så blir det en större upplysning sammanlagt.
Och då är det köpta FOX NEWS annonser som illuminerar våra svaga sinnen, Amen
Citera
2014-08-03, 14:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jodå, däremot har du noll koll. Cirka 120 moderatorer sitter dagligen med tiotals pollar kring inlägg som är reklam, nära att vara reklam eller nästan reklam. Vårt förhållningssätt är inget nytt eller konstigt utan har mejslats fram och justerats under åren allteftersom nya fenomen uppträder på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det duger inte. Ni är otillräckliga. Bli fler och jobba smartare, fortare, bättre.

Naturligvis kommar kryphåls-sökande alltid utvecklas, men min upplevelse av FBs samlade administration är att denna är mycket duktig på att hänga med i turerna omkring detta; även när det blir försök på kinesisk låda-infiltration och manipulation med FBs policy.

Några absoluta svar på problemet finns inte.
Citera
2014-08-03, 16:12
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Vitsen med Flashback är att vara ett fritt forum där privatpersoner ska få diskutera fritt med andra personer, Fritt från myndigheter och politiska intressen som dominerar den mediala arenan utför vår fristad här.

Amen tack verklihgen

Nope det gör vi inte alls (så klart)
Verkligen. Plattitydmannen.

Frågan är hur vi ska förhålla oss till reklam i diskussionsform. Du verkar inte riktigt ha "begripigt" själva frågan.

Du försöker med ett cirkelargument - annonser som inte ser ut som annonser är inte annonser

Berätta mer. Varför vill ni det?

Hur skulle det kunna bli ett problem?

Det här nog mer en fråga för Tritnaha och inte för er modwannab
Om jag har förstått fenomenet du beskriver rätt, och de svar moderatorerna du diskuterar med (även om de nu alltså skriver i egenskap av användare) så är fenomenet acceptabelt enligt Flashbacks regelverk. En annons, definierat enligt någon slags extern metod, som tar sig formen av det najas ovan kallar ett diskussionsinlägg är alltså inte en annons enligt nuvarande tolkning av regelverket (specifikt 1.01). Eftersom vi rör oss med två olika defintioner av annons kan vi då inte tala om en motsägelse (p = icke-p)

Nu kanske vi är desto mer intresserade av frågan om det bör vara acceptabelt snarare än att det enligt nuvarande regelverk är. Jag har ytterst liten erfarenhet av fenomenet, kanske för att jag själv inte är skolad i branschen och således inte ser. Om detta är skälet talar det kanske för att tillåta, dvs. det är något som egentligen bara en liten mängd skolade människor märker av, men inte andra.
Citera
2014-08-03, 19:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Om jag har förstått fenomenet du beskriver rätt, och de svar moderatorerna du diskuterar med (även om de nu alltså skriver i egenskap av användare) så är fenomenet acceptabelt enligt Flashbacks regelverk. En annons, definierat enligt någon slags extern metod, som tar sig formen av det najas ovan kallar ett diskussionsinlägg är alltså inte en annons enligt nuvarande tolkning av regelverket (specifikt 1.01). Eftersom vi rör oss med två olika defintioner av annons kan vi då inte tala om en motsägelse (p = icke-p)
Men hur tillämpar ni 1.01 i nuläget? Vad är det för skillnad på en "annons" och ett "diskussionsinlägg"?
Räcker det med att göra en frågeställning i ett reklaminlägg för att det ska vara en diskussion?

Det står ju i regeltexten:
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.

Vilket en domstol skulle tolka som att även PR är förbjudet.

Citat:
Nu kanske vi är desto mer intresserade av frågan om det bör vara acceptabelt snarare än att det enligt nuvarande regelverk är
Ja

Citat:
Jag har ytterst liten erfarenhet av fenomenet, kanske för att jag själv inte är skolad i branschen och således inte ser. Om detta är skälet talar det kanske för att tillåta, dvs. det är något som egentligen bara en liten mängd skolade människor märker av, men inte andra.
Men du är både lärd och vis, Expoit
Det du säger om att bara vissa ser det, tangerar ett stort demokratiskt problem, i hela världen. Media är inte längre vad media var. Inte för att det har varit bra, men nu är det i det närmaste en öppen marknad..

Hotet mot yttrandefriheten är inte längre censuren som det var när Flashback startade. Idag är det det är lobbyism och PR. Dvs de köper agendan och styr det fria talet.
Senast redigerad av 526 2014-08-03 kl. 19:44.
Citera
2014-08-04, 09:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hotet mot yttrandefriheten är inte längre censuren som det var när Flashback startade. Idag är det det är lobbyism och PR. Dvs de köper agendan och styr det fria talet.

Och ännu engång: Finns det nån mer realistisk metod som svar på problemet än den som FBs samlade administration användar?

Sånt som följande verkar ju inte vara nån lösning/effektiv-attityd, eftersom det implicerar ännu större möjligheter för individuell subjektivitet och debatt-taktisk manipulation än FBs regelverk:

Citat:
Eftersom jag själv är i kommunikationsbranschen (propaganda), så kan jag lukta mig till dessa inlägg här på FB utan att ens titta på skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in