2014-08-02, 15:00
Medlem
Ungefär samtidigt när kroppsdelarna hittades och KJ blev häktad hölls en minnesstund för VB i Boden, blandannat en ledande politiker gick upp på podiet och sade "vi kan vara tacksamma gärningsmannen sitter bakom lås och bom" jag fick omedelbart den uppfattningen att det redan var utsett en gärningsman, han tog heller aldrig tillbaka sitt uttalande som något förhastat ogenomtänkt uttalande. Någon utredning hade aldrig påbörjats mot KJ, han visste mycket den där politikern.
Sedan kom han upp T. Bodström och hurrade på utredningen och ville väl förstärka folks tro att allting var på rätt väg. Fanns ingen orsak för honom att komma till Boden om han inte hade ett budskap att förmedla.
Sedan har den närvarande J-ministern uttalat i AB att 112 samtalet som VB knappade in var beviset mot KJ eller liknande, det är självklart det samtalet hade ingenting med KJ att göra.
Sedan finns det en känd TV profil som hade i sitt program mordet i Boden och han var helt inne på att KJ var gärningsmannen, vad jag kunde förstå visste han ingenting om mordet.
All media har helt gått in på att KJ är gärningsmannen.
Jag anser att det här kan inte vara slumpen utan kanske är en styrning.
Citera
2014-08-02, 15:50
Moderator
blomvattnares avatar
Upprepningar och tjafsande raderat.

/Mod
Citera
2014-08-02, 17:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Ungefär samtidigt när kroppsdelarna hittades och KJ blev häktad hölls en minnesstund för VB i Boden, blandannat en ledande politiker gick upp på podiet och sade "vi kan vara tacksamma gärningsmannen sitter bakom lås och bom" jag fick omedelbart den uppfattningen att det redan var utsett en gärningsman, han tog heller aldrig tillbaka sitt uttalande som något förhastat ogenomtänkt uttalande. Någon utredning hade aldrig påbörjats mot KJ, han visste mycket den där politikern.
Sedan kom han upp T. Bodström och hurrade på utredningen och ville väl förstärka folks tro att allting var på rätt väg. Fanns ingen orsak för honom att komma till Boden om han inte hade ett budskap att förmedla.
Sedan har den närvarande J-ministern uttalat i AB att 112 samtalet som VB knappade in var beviset mot KJ eller liknande, det är självklart det samtalet hade ingenting med KJ att göra.
Sedan finns det en känd TV profil som hade i sitt program mordet i Boden och han var helt inne på att KJ var gärningsmannen, vad jag kunde förstå visste han ingenting om mordet.
All media har helt gått in på att KJ är gärningsmannen.
Jag anser att det här kan inte vara slumpen utan kanske är en styrning.

Lagro jag håller inte med dig om inhyrda mördare mm men är helt överens med dig i detta inlägg.
Media/polis/politiker/åklagare mm har tillsammans på förväg dömt KJ trots att det inte finns några bevis för förutom blodet i KJs bagage. Att någon sedan gjort slagningar på både KJ och pappans bilar under april och att KJ även har ett brytmärke på bagageluckan gör att man kan omöjligt utesluta plantering.
Att det inte hittats fler bevis mot KJ styrker dessutom att en plantering kan ha ägt rum.

Att VB slagit 112* är heller inget bevis för att KJ utsatte henne för något utan det är mer sannolikt att det är vanehotaren MB som har att göra med den saken.

Citerar två inlägg av OY (hoppas det är ok att jag slog ihop det till ett stycke)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du vet troligen vad jag tror i skuldfrågan, ävensom att jag debatterar så neutralt jag förmår, kan således även dryfta sådant som talar emot min egen övertygelse, jag är öppensinnad.

Vad gäller MB och AN så är det inte alldeles enkelt tycker jag. Det finns komponenter kopplade till dem som absolut är besvärande tycker jag. Hade vi inte haft KJ med i bilden så hade jag direkt vänt ut och in på både herr och fru B så långt det någonsin är görligt.

AN har mordhotat VB.
MB knullar med VB.
MB har raderat de sista sms:en från VB.
MB har gjort sig av med fordon.
MB är en knivsamlare.
MB är en kvinnomisshandlare.
MB mordhotar.
MB och AN har skilda meningar om den aktuella kvällen/natten/dagen därpå.
AN kände till vänsterprasslet.
AN kommenterar försvinnandet via Facebook med en antydan om att hon vet vad som har hänt VB.
AN hade ett uppenbart motiv.
MB hade ett uppenbart motiv.
MB kände till KJ(utgår jag ifrån)
AN Kände till KJ(utgår jag ifrån)
MB Har varit på Flottiljvägen (lämnat fiskrens, har bott där?, har hämtat VB från/hos KJ?)
MB har även slagit älskarinnans son
MB målade om på restaurangen
MB ljuger upprepage gånger i förhör ang när han sist haft kontakt med VB.
MB ska ha haft en våldtäktsanklagelse mot sig.
MB är känd för att "explodera"
MB kallas Knivmicke för att han alltid bär kniv.

Det finns mer, men jag tycker absolut att det går att fixa ihop ett lika övertygande garnnystan mot MB eller AN som man gjorde kring KJ, gäller bara att hitta rätt kattungar.

Som alla kan se så har vi i stort sett samma komponenter som gjorde KJ skyldig som synden att trassla ihop ett identiskt garnnystan med som starkt talar för att MB eller AN är skyldiga till mordet.

Personlighet
Avvikande beteende
Lögn
Säregen personlighet
Förekommer i polissammanhang
Bär vapen på öppen gata
Promiskuös
Motsägelsefulla berättelser
m.m.
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-02 kl. 18:15.
Citera
2014-08-02, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det? NSD nämnde det inte i sin direktrapportering.

Nej dom nämnde it de. Ej heller något om allt snack och vad som sas av åklagare och försvar i pauserna utöver det som publicerats eller gick ut sändning. Måste kännas hemskt för dej, och därför väljer du att ifrågasätta uppgifter som du it har tillgång till.
Citera
2014-08-02, 18:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Att VB slagit 112* är heller inget bevis för att KJ utsatte henne för något utan det är mer sannolikt att det är vanehotaren MB som har att göra med den saken.
Hur fan kan det vara mera sannolikt att det har att göra med MB när aktuella slagningen
äger rum hos ingen annan än den dömde KJ?

Hur tänker du där egentligen?
Är det så förtvivlat svårt att dra rimliga slutsatser om saker och ting?
Citera
2014-08-02, 19:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Lagro jag håller inte med dig om inhyrda mördare mm men är helt överens med dig i detta inlägg.
Media/polis/politiker/åklagare mm har tillsammans på förväg dömt KJ trots att det inte finns några bevis för förutom blodet i KJs bagage. Att någon sedan gjort slagningar på både KJ och pappans bilar under april och att KJ även har ett brytmärke på bagageluckan gör att man kan omöjligt utesluta plantering.
Att det inte hittats fler bevis mot KJ styrker dessutom att en plantering kan ha ägt rum.

Citerar två inlägg av OY (hoppas det är ok att jag slog ihop det till ett stycke)

Att brottslingar i uppmärksammade mål märks i media och av andra ansvariga är inte förvånande ingen har väl dömt någon i förväg, det är bara trams från din sida.
Ändå, detta har ingen som helst betydelse för rätten dömer som den är tänkt att göra, fungerar det inte finns flera instanser. KJ verkar väl nöjd med domen förresten, kräket har ju förtjänat livstid men slapp lindrigt undan.
Att någon gjort slagningar på en bil har väl ingen som helst betydelse för någonting alls, en alternativ GM måste nog ha gjort mer spår än så om man ska börja tro på en konspiration mot KJ.

Om VB ringer 112 från KJ's lägenhet så talar det för att en annan snubbe (än den som är där) hotar henne? Bra att du visar hur du tänker..
Citera
2014-08-02, 19:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Och det vet du?
Nja, träningsnärvaron var väl it alltför hög och så värst ambitiös var hon inte. sög rent och långt ifrån vältränad som en del här försöker göra gällande, det lät mest och som så mycke annat i hennes liv så var de ett sökande även de där me karaten.

FUP s 999
Sensei själv säger iaf...
Hon var mycket aktiv och missade inte många träningar.

FUP s 1001
FL1: hade du några djupare känslor för henne?
MB: Nej jag förklarade för henne att jag inte var kär i henne utan ville ha sex vilket hon accepterade.
FL1: Vad tror du hon hade för känslor för dig?
MB: Jag tror att det var samma från hennes sida.
FL2: Har du talat om för henne att du endast ville ha sex av henne?
MB Jag hade sagt det till henne, jag tolkar det som att hon tyckte det var OK. Vi utnyttjade varandra för sex.

Tidigare i förhöret uppger MB att dom en gång hade vanligt samlag utanför bilen, en gång masturberade hon han och en gång sög hon av honom.

Låter detta som två personer som utnyttjar varandra för sex?

Tycker att det mer låter som en man som vill minska antalet gånger han utnyttjat VB. Det syns tydligt i VBs kommunikation att hon var kär i MB och inte alls med på att utnyttjas på det sätt han var ute efter.

MB verkar ha ytterst svårt att kontrollera sina våldsamma utfall och hotelser.
FUP s.1005
-om AN vid något tillfälle haft skador efter att han slagit henne
MB: AN har aldrig fått något brott och behövt uppsöka läkare, men det har hänt att hon fått blåmärken

Hur ofta pucklar MB på AN och är det endast med knytnävarna han slår henne?
Stackars T (ANs dotter).
Att paret misstänks här har verkligen inte till största delen med hur AN har skrivit om VB på FB utan det är MBs eget fel.

Och trots att polisen känner till detta och mycket mer så väljer dom att lägga all krut på KJ efter benen hittats
Citera
2014-08-02, 19:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur fan kan det vara mera sannolikt att det har att göra med MB när aktuella slagningen
äger rum hos ingen annan än den dömde KJ?
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Hur tänker du där egentligen?
Är det så förtvivlat svårt att dra rimliga slutsatser om saker och ting?

För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.
VB har bara någon timma tidigare skrivit på FB om en man med många kvinnor... ett inlägg som mycket väl kan fått AN att bli förbannad och kontakta MB 17.02. VB kontaktar MB 17.04 och säger hon är knäpp vi behöver prata.
VB slår sedan 112*
Citera
2014-08-02, 19:57
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Att brottslingar i uppmärksammade mål märks i media och av andra ansvariga är inte förvånande ingen har väl dömt någon i förväg, det är bara trams från din sida.
Ändå, detta har ingen som helst betydelse för rätten dömer som den är tänkt att göra, fungerar det inte finns flera instanser. KJ verkar väl nöjd med domen förresten, kräket har ju förtjänat livstid men slapp lindrigt undan.
Att någon gjort slagningar på en bil har väl ingen som helst betydelse för någonting alls, en alternativ GM måste nog ha gjort mer spår än så om man ska börja tro på en konspiration mot KJ.

Om VB ringer 112 från KJ's lägenhet så talar det för att en annan snubbe (än den som är där) hotar henne? Bra att du visar hur du tänker..

Så du tror inte att de i TR var påverkade av bla media långt innan dom skulle döma KJ?

Kuriren:
En nämndeman vid mordrättegången uttalade sig om sannolikheten att det finns två gärningsmän.
Nu kan nämndemannen tvingas lämna rättegången.

Och i åtalet finns inget ang två GM så påverkade har dom nog allt blivit.
Citera
2014-08-02, 19:59
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
[b]

För att MB har det i naturen att hota och slå någon som kan förstöra för honom.
VB har bara någon timma tidigare skrivit på FB om en man med många kvinnor... ett inlägg som mycket väl kan fått AN att bli förbannad och kontakta MB 17.02. VB kontaktar MB 17.04 och säger hon är knäpp vi behöver prata.
VB slår sedan 112*
Man ringer knappast 112 av ett hot på telefon och -om man tänker sig att hon nu gjorde det- varför säger hon inte det till larmoperatören? Även KJ borde väl ha uppfattat dramat som uppspelade sig i hans lägenhet eller kollade han på hockey och drack öl? Nä, kom med något bättre.
Citera
2014-08-02, 20:07
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Och i åtalet finns inget ang två GM så påverkade har dom nog allt blivit.
Det finns inte två gärningsmän utan bara en. En alternativ gärningsman är enda chansen till KJ's eventuella oskuld men det är avfört av rätten.
Du tycker/tror att dom blivit påverkade för att du anser att KJ är oskyldig men bevisen talar sitt språk vilket både rätten och 99% av de som läst bevisningen stödjer. Förstår att det finns en viss romantisk ide att önska ha upptäckt det alla andra missat men i det här fallet så är det klappat och klart när det gäller skulden.
Citera
2014-08-02, 20:25
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Man ringer knappast 112 av ett hot på telefon och -om man tänker sig att hon nu gjorde det- varför säger hon inte det till larmoperatören? Även KJ borde väl ha uppfattat dramat som uppspelade sig i hans lägenhet eller kollade han på hockey och drack öl? Nä, kom med något bättre.

Det behöver inte vara ett drama som VB delger KJ och VB pratar aldrig med någon larmoperatör.

Detta är VBs sista kända meddelande till MB

FUP s 902
Torsdag 2/5 23:38
VB
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

Fredag 3/5 00:20
VB
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@ måndag 17:24 MB
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.

På torsdagen så skickades det 39 SMS mellan VB och MB och på fredagen skickas 37 SMS.

MB kommer inte ihåg vad dessa handlar om och sån himla otur att dom blivit permanent raderade... eller i MBs fall kanske tur.

Om du sen lägger till det roliga skämtet VB skrev så har du ett recept på en 112*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in