2014-07-29, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du påvisa var i hela denna utredning där det finns bekräftat att hon har haft en rulle, haft med sig en rulle, använt sådan rulle vid karateträningar etc.

Du har lyckats skapa en trådsanning att hon hade en rulle som måste hamnat i KJ's lägenhet men du har inte en rad som styrker det i något enda vittnesmål, FUP, TR och HR inkluderat.

Däremot har den dömde tillstått att rullen i toa är och var i hans ägo. Punkt.
Nej, ingen i utredningen har tänkt den tanken.

Jag har inte skapat någon trådsanning, för jag har aldrig påstått att tejpen är VB.

Den dömde trodde att tejpen var hans. Punkt.
Citera
2014-07-29, 21:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kan du påvisa var i hela denna utredning där det finns bekräftat att hon har haft en rulle, haft med sig en rulle, använt sådan rulle vid karateträningar etc.

Du har lyckats skapa en trådsanning att hon hade en rulle som måste hamnat i KJ's lägenhet men du har inte en rad som styrker det i något enda vittnesmål, FUP, TR och HR inkluderat.

Däremot har den dömde tillstått att rullen i toa är och var i hans ägo. Punkt.

VB DNA på rullen men ingen annans talar starkt för att rullen var VB:s, om den sedan var det är en helt annan sak, om det vet vi ingenting.
Citera
2014-07-29, 21:34
Medlem
KJ kan ha trott att det var hans vid en snabb anblick. Han visste ju att han har minst en vit rulle i sin ägo som användes till att tejpa "vapnen". Antar (utan att vara säker) att tejpen till "vapnen" till viss del var delad. Han trodde väl att det var en sådan han fick se en bild av. Han är en rörig person och hade väl ingen susning om vart den vita tejpen borde ha funnits.
Citera
2014-07-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, ingen i utredningen har tänkt den tanken.

Jag har inte skapat någon trådsanning, för jag har aldrig påstått att tejpen är VB.

Den dömde trodde att tejpen var hans. Punkt.

Du har skapat en trådsanning som du med stark frenesi försvarar och i post efter post kastar in lämplig text för att till slut skapa trådsanningen.

Sanningen är att det inte framkommit en enda stavelse i tusentals sidor och muntliga TR/HR vittnesmål om att tejpen har ägs av annan än den dömde.

Den dömde gjorde ett av flera misstag och vad gäller rullen så glömde han helt enkelt att dumpa den, för hade inte rullen hittats så hade man ej heller kunnat spåna ut varifrån tejpen i håret kom ifrån.
Citera
2014-07-29, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har skapat en trådsanning som du med stark frenesi försvarar och i post efter post kastar in lämplig text för att till slut skapa trådsanningen.

Sanningen är att det inte framkommit en enda stavelse i tusentals sidor och muntliga TR/HR vittnesmål om att tejpen har ägs av annan än den dömde.

Den dömde gjorde ett av flera misstag och vad gäller rullen så glömde han helt enkelt att dumpa den, för hade inte rullen hittats så hade man ej heller kunnat spåna ut varifrån tejpen i håret kom ifrån.
Jag upprepar, ingen i utredningen tänkte tanken att tejpen var VB:s. Det är troligt att så var fallet, eftersom det bara fanns hennes DNA på den.

Kan inte du tänka tanken? Det är fortfarande möjligt att KJ begick brottet.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-29 kl. 21:45.
Citera
2014-07-29, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
2-3 dagar /veckan i Boden + två dagar i veckan i Luleå

Och det vet du?
Nja, träningsnärvaron var väl it alltför hög och så värst ambitiös var hon inte. sög rent och långt ifrån vältränad som en del här försöker göra gällande, det lät mest och som så mycke annat i hennes liv så var de ett sökande även de där me karaten.
Citera
2014-07-29, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Och det vet du?
Nja, träningsnärvaron var väl it alltför hög och så värst ambitiös var hon inte. sög rent och långt ifrån vältränad som en del här försöker göra gällande, det lät mest och som så mycke annat i hennes liv så var de ett sökande även de där me karaten.
Det spelar ingen större roll när vi beräknar tejpåtgången. Det är fullt möjligt att VB hade en rulle med 2,2 meter delad tejp i fickan när hon mördades om hon fick börja på ny rulle efter att ha övernattat hos KJ i januari, även om hon skolkade från träningen några gånger.
Citera
2014-07-29, 22:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Och det vet du?

Det är riktigt, om jag inte minns fel så sa en träningskamrat till VB. Att hon hade väldigt hög frånvaro.
Citera
2014-07-29, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är riktigt, om jag inte minns fel så sa en träningskamrat till VB. Att hon hade väldigt hög frånvaro.

Och på egna sk, löppass var hon ute 15-20 min eller gick mesta delen och oftast med mobilen i hand.
Citera
2014-07-29, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och på egna sk, löppass var hon ute 15-20 min eller gick mesta delen och oftast med mobilen i hand.
Det kan ha gått åt delad sårtejp då också.
Citera
2014-07-29, 22:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan ha gått åt delad sårtejp då också.
Nya spekulationer i rena fantasier som inte har stöd någonstans i bevisning eller vittnesmål...

Jobbar du bara vidare som fantasi-författare i den här tråden för att skapa en lång tråd - eller vad är funktionen?

För rättsfallet diskuteras inte alls.
Citera
2014-07-29, 22:14
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Och det vet du?

Att döma av familj och vänner så var det dessa dagar hon tränade.

Men du kanske vet bättre? Var hon välkommen att träna på Boden Bushido Center alla dagar det var träning? Blev hon periodvis avstängd av MB?

FUP 1071
MB berättade då att det var ett problem mellan honom och VB. MB sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, F tror att det var på facebook men är inte säker. MB sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in