2014-07-26, 23:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det här brottet kan förklaras med vad som är brukligt vid brott. GM brukar alltid stycka kroppen och lämna delar i ödehus.

Resonerar såna som du som alltid låter sig nöjas med de enklaste och rimligaste förklaringarna i brottsfall.
Nej, med er sort i domstolarna får alla misstänkta skaka galler ty tänk om...
Alla misstänkta som har så tungt vägande bevisning emot sig - ja.

Skulle rätten följa din linje så skulle ingen få skaka galler för det finns alltid ett tänk om ... Det kan ju ha varit en rymdvarelse eller ett UFO med i spelet...
Citera
2014-07-26, 23:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Bra, pudelns kärna. Det kan finnas ett alternativ som rätterna inte tänkte på! Äntligen överens.
Rätten skall inte heller sitta och spekulera om UFO:n och konspirationsteorier - utan utgå från bevisen.

Citat:
Han säger att han tror att det är hans rulle. Han säger att den var delad när han stal den.
Han identifierar rullen som sin och ger en förklaring till varför den ser ut som den gör...

Du - inte han - försöker påstå att någon annan skulle ha kreerat en lika dan rulle som han ...
Citera
2014-07-26, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alla misstänkta som har så tungt vägande bevisning emot sig - ja.

Skulle rätten följa din linje så skulle ingen få skaka galler för det finns alltid ett tänk om ... Det kan ju ha varit en rymdvarelse eller ett UFO med i spelet...
Larva dig inte, jag pratar inte UFO. Kom ned på jorden när du har hittat argument.
Citera
2014-07-26, 23:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Larva dig inte, jag pratar inte UFO. Kom ned på jorden när du har hittat argument.
Jo, det du säger är att rätten också ta hänsyn till UFO teorier .. de skall utesluta alla möjligheter, hur fantasifulla som helst för att fria innan de fäller.

Det är du som saknar sakliga argument och hemfaller åt egna fantasier i den här tråden. Varför vet jag inte - om det beror på att KJ står nära dig på något sätt eller vad det är frågan om ..
Normalt brukar du ju ha en fot i verkligheten ... men i det här fallet - icke.
Citera
2014-07-26, 23:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det tror jag inte. VB kan, vid övernattningen 21-22 januari, glömt en delad rulle, efter att ha förbundit en samtida eller tidigare skada. Hon kan också ha ersatt den med en rulle som hon vanemässigt har delat på samma sätt, och som GM använde.
Vart tog då KJ:s delade rulle vägen..? - Och varför skulle hon ersätta sin delade rulle med en annan delad rulle..?
Citera
2014-07-26, 23:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du är inte heller trovärdig.
Tro inte att dina påhopp är glömda för att du loggat ut några timmar.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Hur var det nu med vilka hundar som sökt igenom KJs hem?

Citerar mig själv om du glömt ursprunget till inlägget:

Inlägget handlar om hur åklagarna sprider falska uppgifter till media efter första dagen i TR... alltså innan dom.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

Kan inte låta bli att citera dig
"Gör inte det, du har uppenbarligen inte kapacitet att analysera information och fakta på ett korrekt och objektivt sätt. Så har du fler galenskaper som du vill förmedla i tråden så gör din faktakoll och research först. "

Jag är definitivt trovärdig, jag gör åtminstone faktakontroller innan jag hävdar något och till skillnad mot dig så rättar jag mig om jag har fel. Men du ger dig inte, åter igen så ger du dig ut på djupt vatten och då tvingas jag att tillrättavisa dig åter igen.

Hunden Kompis genomsöker lägenheten, PM hittar du på sid 379 I FUP. Kan du vänligen ta fram PM för den hundinsats som Uno gjort I lägenheten så vi kan värdera din trovärdighet?

Till skillnad mot dig så utesluter jag inte att två hundar kan ha sökt I lägenheten, men jag hittar inget som talar för det och därför så finns det inga skäl att hävda detta. Men du kanske medvetet vill undanhålla fakta från tråden genom att låta bli att se sådant som inte passer dig. I vilka fler inlägg som du har gjort har du hävdat saker med lika dålig faktakontroll och avsaknad av research, tro.

Jag tyckte jag var ganska tydlig med mina svar på dina övriga "galenskaper" men vill du att jag utvecklar dessa ytterligare, så att till och med du förstår, kan jag förstås göra det.
Citera
2014-07-26, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det du säger är att rätten också ta hänsyn till UFO teorier .. de skall utesluta alla möjligheter, hur fantasifulla som helst för att fria innan de fäller.

Det är du som saknar sakliga argument och hemfaller åt egna fantasier i den här tråden. Varför vet jag inte - om det beror på att KJ står nära dig på något sätt eller vad det är frågan om ..
Normalt brukar du ju ha en fot i verkligheten ... men i det här fallet - icke.
Är det en UFO-teori att VB delade en tejprulle vanemässigt och använde den i sin kampsport? Är det en UFO-teori att hon glömde rullen med en droppe blod på i KJ:s badrum? Är det en UFO-teori att hon skaffade en ny rulle och bar den i fickan vid brottet och GM använde den??
Citera
2014-07-26, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vart tog då KJ:s delade rulle vägen..? - Och varför skulle hon ersätta sin delade rulle med en annan delad rulle..?
Det är KJ som säger att han hade en delad rulle. Tror du på honom? Hon ersatte den med en ny för att hon glömde en hos KJ.
Citera
2014-07-26, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Han säger att han tror att det är hans rulle. Han säger att den var delad när han stal den.
Men nu är det inte hans rulle längre - eftersom VB passade på att byta KJ:s delade bilrulle mot sin blodiga rulle - men sade ingenting om detta till KJ eftersom det fanns mycket mera tejp på hans rulle. - Föga anade hon att hennes blodiga rulle skulle trängas med fem plastringar och att tio tejpremsor av hennes egen delade tejp skulle återfinnas i hennes hår.
Citera
2014-07-26, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är definitivt trovärdig, jag gör åtminstone faktakontroller innan jag hävdar något och till skillnad mot dig så rättar jag mig om jag har fel. Men du ger dig inte, åter igen så ger du dig ut på djupt vatten och då tvingas jag att tillrättavisa dig åter igen.

Hunden Kompis genomsöker lägenheten, PM hittar du på sid 379 I FUP. Kan du vänligen ta fram PM för den hundinsats som Uno gjort I lägenheten så vi kan värdera din trovärdighet?

Till skillnad mot dig så utesluter jag inte att två hundar kan ha sökt I lägenheten, men jag hittar inget som talar för det och därför så finns det inga skäl att hävda detta. Men du kanske medvetet vill undanhålla fakta från tråden genom att låta bli att se sådant som inte passer dig. I vilka fler inlägg som du har gjort har du hävdat saker med lika dålig faktakontroll och avsaknad av research, tro.

Jag tyckte jag var ganska tydlig med mina svar på dina övriga "galenskaper" men vill du att jag utvecklar dessa ytterligare, så att till och med du förstår, kan jag förstås göra det.
Jag har tidigare hänvisat till sidan 365, där Uno söker igenom lägenheten utan att markera. Men jag gör det igen, på sid 365 söker Uno igenom lägenheten utan att markera.
Citera
2014-07-26, 23:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men nu är det inte hans rulle längre - eftersom VB passade på att byta KJ:s delade bilrulle mot sin blodiga rulle - men sade ingenting om detta till KJ eftersom det fanns mycket mera tejp på hans rulle. - Föga anade hon att hennes blodiga rulle skulle trängas med fem plastringar och att tio tejpremsor av hennes egen delade tejp skulle återfinnas i hennes hår.
*suck* KJ har inte haft någon delad rulle, även om han påstår det. Rullen var odelad, enligt saabägaren.
Citera
2014-07-26, 23:20
Medlem
@micro113:

Jag gör ett nytt försök med min fråga: Varför är du så säker på att KJ och VB var de enda i lägenheten den kvällen, och att KJ inte skyddar en eller flera medhjälpare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in