2014-08-02, 02:53
Medlem
Kan VB ha fallit offer p.g.a svartsjuka? KJs "öppenhet" när det kommer till förhållanden kanske inte passade alla i hans närhet? Jag tänker på t ex Martin Något eller varför inte den "nattlige gästen"?

Edit; och nej zemixon. Du behöver inte svara med att lägga till AN. Jag (och säkert några till) har förstått din undran, tack på förhand.

Mvh
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-02 kl. 03:15.
Citera
2014-08-02, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du kan utöka den där listan hur mycket du vill, men fortfarande är det i den dömde
Kristoffer Johanssons bagageutrymme som blodspår och likdoft konstaterats.
Och fram tills någon kan framlägga ett otvetydigt bevis på att en plantering ägt rum
så kvarstår uppfattningen att vederbörande placerat en antingen död eller medvetslös
Vatchareeya Bangsuan i nämnda baklucka. (Blodbesudlingar även på handskar och plastpåse.)
Dessutom har vi tejprullen med offrets DNA och blod på i den dömdes badrum, ståendes
på ett skåp som visar sig överensstämma med tejptypen som använts på offret
med bitar påträffandes i hennes hår.
Därtill hopar det sig försvårande omständigheter med konstaterade lögner i förhören
och annat.

Ingenting motsäger att Vatchareeya verkligen befunnit sig hos Johansson junior den här
kvällen i maj. Med intill visshet gränsande sannolikhet är han den siste som ser henne
i livet. Vittnesmålet på Lejonbacksvägen bedömer jag som så vagt och osäkert att det kan
lämnas utan avseende och då har vi följaktligen ingenting som pekar på annat än att
Vatchareeyas liv tog slut på Flottiljvägen och att det är lägenhetsinnehavaren som
ansvarar för hennes våldsamma död.

Att MB slagit sin älskarinnas son och målat om restaurangen, bär kniv som vana
med mera ska tala starkt för att han har med mordet på VB att göra? Knappast.

Den svartsjuke rivalen som ger antydningar att VB är död innan alla andra vet om det har ju dessutom själv mordhotat mordoffret strax innan mordet ägde rum!!

KJs bil har använts av andra + den brukade vara olåst = inget binder just KJ till brottet!!!
Citera
2014-08-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För sent att editera, så jag citerar mig själv och tillägger några poster som en hygglig läsare menar passar i garnnystanet som starkt talar för att MB eller AN har med mordet att göra.

MB har även slagit älskarinnans son
MB målade om på restaurangen
MB ljuger upprepage gånger i förhör ang när han sist haft kontakt med VB.
MB ska ha haft en våldtäktsanklagelse mot sig.
MB är känd för att "explodera"
MB kallas Knivmicke för att han alltid bär kniv.

Som alla kan se så har vi i stort sett samma komponenter som gjorde KJ skyldig som synden att trassla ihop ett identiskt garnnystan med som starkt talar för att MB eller AN är skyldiga till mordet.

Personlighet
Avvikande beteende
Lögn
Säregen personlighet
Förekommer i polissammanhang
Bär vapen på öppen gata
Promiskuös
Motsägelsefulla berättelser
m.m.

Indicierna- tyder på att AN/MB är GM- blodet kan ju som sagt vara planterat!!!

Sökningar har gjorts på KJs bil + en bil som kan ah varit MBs såg cirkulera vid KJs bil under mystiska omständigheter och personen i framsätet duckade och gömde sig!

KJ, MB eller AN = någon eller några av de borde vara GM, men ja fler kan vara inblandade
Senast redigerad av zemixon 2014-08-02 kl. 03:47.
Citera
2014-08-02, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Indicierna- tyder på att AN/MB är GM- blodet kan ju som sagt vara planterat!!!

Sökningar har gjorts på KJs bil + en bil som kan ah varit MBs såg cirkulera vid KJs bil under mystiska omständigheter och personen i framsätet duckade och gömde sig!

KJ, MB eller AN = någon eller några av de borde vara GM, men ja fler kan vara inblandade

Bestämde AN/MB träff med VB den 4 maj?

Kände sig KJ utnyttjad av VB? Blev han arg på henne?

Visste AN/MB att hon var i fara utan att agera, hjälpa etc...?
Citera
2014-08-02, 06:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det måste du väl ändå förstå att AN då inte skulle ha skrivit det hon skrev på fb..?

Om det här var en TV-serie, vilket man kan tro ibland att det är, så skulle hon kunna skrivit så om det var på det här viset:

AN säger åt MB att avsluta sin begynnande ålderskris som han hanterar med att ligga med andra kvinnor, för tillfället var föremålet VB, det har varit andra tidigare. AN kanske hotar med skilsmässa och MB inser att han inte vill förlora henne och lovar att ta tag i detta redan samma dag.

Då det ryktas om att VB försvunnit, kanske AN tänker att VB är en dramaqueen som slår på stora trumman för att hon förlorat MB och vill skrämma sin omgivning genom att hålla sig borta. Då visste ju ingen om vad som hänt och VB var "bara" försvunnen. Om AN har något som helst innanför huvudet så mådde hon nog inte så bra av att ha skrivit så när sanningen om VB´s försvinnande uppdagades.
Citera
2014-08-02, 09:08
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Men scoutstugan används väl regelbundet och är således låst -får man förmoda- när ingen är där. Jag antar också att området kring stugan -dock inte inuti kanske- genomsöktes dagarna efter försvinnandet, eftersökningarna koncentrerades väl just till dom här områdena i Boden i och med hennes telefons antennuppkopplingar samt att det uppgetts att hon var på väg mot Sävast.
Ja polisen har verkligen skött utredningen perfekt och kollat upp allt!!
Citera
2014-08-02, 09:49
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Kan VB ha fallit offer p.g.a svartsjuka? KJs "öppenhet" när det kommer till förhållanden kanske inte passade alla i hans närhet? Jag tänker på t ex Martin Något eller varför inte den "nattlige gästen"?

Edit; och nej zemixon. Du behöver inte svara med att lägga till AN. Jag (och säkert några till) har förstått din undran, tack på förhand.

Mvh
Jag tror snarare hon fallit offer för KJs svartsjuka. Alla nederlag blev för mycket för Kristoffianernas snuttegulleplupp styckdräparen Kristoffer Johansson. Han fick chansen att få utlopp för sin mörka sida och tog den.... Med kraft, mod och list. Dexter-influensena exploderade! Men killern missade detaljerna Dexter aldrig skulle missat och åkte fast med bravur. Stackars lille skyldige snuttegulle-pjot får inte sin flaska på länge....
Citera
2014-08-02, 09:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Nä de var en ljudlös sladd, men media och de som satt i åhörarsoffan SÅG sladden.
Hur vet du det? NSD nämnde det inte i sin direktrapportering.
Citera
2014-08-02, 10:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du kan utöka den där listan hur mycket du vill, men fortfarande är det i den dömde
Kristoffer Johanssons bagageutrymme som blodspår och likdoft konstaterats.
Och fram tills någon kan framlägga ett otvetydigt bevis på att en plantering ägt rum
så kvarstår uppfattningen att vederbörande placerat en antingen död eller medvetslös
Vatchareeya Bangsuan i nämnda baklucka. (Blodbesudlingar även på handskar och plastpåse.)
Dessutom har vi tejprullen med offrets DNA och blod på i den dömdes badrum, ståendes
på ett skåp som visar sig överensstämma med tejptypen som använts på offret
med bitar påträffandes i hennes hår.
Därtill hopar det sig försvårande omständigheter med konstaterade lögner i förhören
och annat.

Ingenting motsäger att Vatchareeya verkligen befunnit sig hos Johansson junior den här
kvällen i maj. Med intill visshet gränsande sannolikhet är han den siste som ser henne
i livet. Vittnesmålet på Lejonbacksvägen bedömer jag som så vagt och osäkert att det kan
lämnas utan avseende och då har vi följaktligen ingenting som pekar på annat än att
Vatchareeyas liv tog slut på Flottiljvägen och att det är lägenhetsinnehavaren som
ansvarar för hennes våldsamma död.

Att MB slagit sin älskarinnas son och målat om restaurangen, bär kniv som vana
med mera ska tala starkt för att han har med mordet på VB att göra? Knappast.

Det behöver inte bevisas, det räcker med att det inte kan uteslutas anser jag. Det finns inga bevis som kan utesluta, ett rimligt tvivel finns således, men tyvärr ansåg inte domstolarna det.

Ingenting motsäger att VB var hos KJ den där kvällen, dock finns det ingenting som bevisar det, dessutom så vet man inte om hon befann sig i lägenheten oavbrutet hela kvällen.
Citera
2014-08-02, 11:10
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Och det vet du?
Nja, träningsnärvaron var väl it alltför hög och så värst ambitiös var hon inte. sög rent och långt ifrån vältränad som en del här försöker göra gällande, det lät mest och som så mycke annat i hennes liv så var de ett sökande även de där me karaten.

Citat:
Och på egna sk, löppass var hon ute 15-20 min eller gick mesta delen och oftast med mobilen i hand.

Citat:
Nä de var en ljudlös sladd, men media och de som satt i åhörarsoffan SÅG sladden.

Du har varit åhörare, verkar känna till VB och hennes träningsvanor väldigt väl, verkar skvallra med grannar om div. Etc.

Imponerande intresse, Jag hoppas du har lämnat dina uppgifter till polisen.
Ex: om hennes träningsvanor.

Kände du VB?
Tror du att nämnda personer i FUP känner till varandra sedan tidigare även om detta inte framkommer?
När hon tränade dessa 15-20 min gick hon alltid själv med mobilen i hand eller brukade hon ha sällskap?

Utveckla gärna...
Citera
2014-08-02, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Apropå bevisningen...

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=58 26410
Advokat Tomas Olsson säger givetvis i det läget det som han förväntas att säga och det som gynnar hans klient. Det är inte ovanligt att försvarsadvokater yrkar på frikännande för sin klient och domstolen dömer till 8-12 år. Inget konstigt alls.
Citera
2014-08-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Advokat Tomas Olsson säger givetvis i det läget det som han förväntas att säga och det som gynnar hans klient. Det är inte ovanligt att försvarsadvokater yrkar på frikännande för sin klient och domstolen dömer till 8-12 år. Inget konstigt alls.
Jag instämmer helt i varje ord som TO framför, en mycket bra sammanfattning.
TO var inne på att täcka upp tiden från den 18 maj när LW tittade in genom fönsteröppningen tills kroppsdelarna hittades men han misslyckades mycket genom att han kunde inte få tiden från den 18 maj.
Det här vittnet LW sade i polisförhör att han såg inget av intresse när han tittade in och såg inga spår, det var två polisförhör och han sade samma sak i båda att han gick fram till fönstret och tittade in därför han var nyfiken hur det såg ut där nu därför han hade sökt jobb där 1982
Sedan när han var inkallad som vittne hade han en annan version, då hade han stått på sidan av rampen och endast sett till vänster sida upp i taket för att kolla armaturer, han skulle enligt honom själv aldrig sett på golvet. Kroppsdelarna hittades sedan på den högra sidan mycket nära fönstret och en bit från väggen. Om LW hade kollat golvet på högra sidan och inte sett några kroppsdelar där, hade TO haft alibi för KJ fram tills att kroppsdelarna hittades på kvällen den 20 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in