Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Offret kan ha placerats i bakluckan i ett skadat och medvetslöst tillstånd varvid blod
lämnat kroppen.
Vidhåller man likväl någon planteringsteori som enda möjligheten ifall blod från en
fortfarande levande person påträffats i utrymmet ifråga tänker man inte så skarpt
och logiskt.
Nu är det emellertid på det viset att likdoft säkrats och med det beskedet vet vi vad
som gäller: Vatchareeya har i helt eller delat skick befunnit sig den dömdes baklucka
och är DÖD.
Nu kommer Grandioso med ett helt nytt scenarium, det har aldrig tidigare framkommit att någon person legat i bagageutrymmet och det fiinns enormt mycket som motsätter den teorin.
Det som påståtts är att kroppdelarna har legat inpaketerade i bagageutrymmet och när de tagits ut har något paket läckt och blod har kommit på listen som sedan runnit eller stänkts ned mot golvmattan. Därmed skulle det vara likblod på listen som inte hunden Uno markerade vid söket.
Jag skall ge dig en hjälpande hand hur du skall förklara det här, om du anser att lik har legat i bagageutrymmet, det där med levande kropp i bagageutrymmet anser jag du kan avfärda.
Förutsättningen med lik i bagageutrymmet är att hunden "Uno" är en odåga som inte kan känna överhuvudtaget någon lukt. Om blodet var liklukt och den kunde inte känna av det, kan den inte känna av annat heller.
Jag tror själv att hunden "Uno" är en mycket bra hund med mycket säkra markeringar, Uno är också testad och godkänd som likspårhund.