2014-10-24, 17:43
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Nu tar jag väldigt sällan tjack så en fråga om dosering! Har kommit över en gubbe, hur mkt bör man ta om man tänker att kvaliten är vanligt gatutjack? 100mg första linan?

Ta en kniv och ta upp tjack på spetsen, kör därefter upp det i snoken direkt, eller hacka en lina utav det, det spelar ingen roll om det inte är klumpar och skit i det! Annars skulle jag säga runt en 20on del utav påsen, kanske lite mindre.
Citera
2014-10-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akitokraN
Say how? Någon guide?

Vad du behöver är i stort sett vinsyra:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vinsyra

Eller dextro-vinsyra, för att vara exakt

Saxar direkt ur en fin liten bok jag har här, kallad Pharmaceutical Manufacturing Encyclopedia av Marshall Sittig. OT, vet någon var man kan ladda ner Volym 3 respektive Sittigs andra böcker får denne någon gärna PM mig om det

"Manufacturing Process
Two mols, for example, 270 grams, of racemic α-methylphenethylamine base are reacted with one mole (150 grams) of d-tartaric acid, thereby forming dl-a-methylphenethylamine d-tartrate, a neutral salt. The neutral salt thus obtained is fully dissolved by the addition of sufficient, say about 1 liter, of absolute ethanol, and heating to about the boiling point. The solution is then allowed to cool to room temperature with occasional stirring to effect crystallization. The crystals are filtered off and will be found to contain a preponderance of the levo enantiomorph.

The residual solid in the mother liquors is repeatedly and systematically crystallized, yielding a further fraction of 1-a-methylphenethylamine d-tartrate which may be purified by recrys- tallization. d-a-Methylphenethylamine may be readily recovered from the mother liquors
by the addition of tartaric acid thereto for the formation of acid tartrates and separation
of d-a-methylphenethylamine d-bitartrate by crystallization.

The free base of either optical isomer may be obtained by addition to the d-tartrate in the case of the levo isomer and the d-bitartrate in the case of the dextro isomer of alkali in excess, as, for example, by the addition of an aqueous solution of caustic soda, which will cause the base to separate as an oil which may be recovered and purified by any well-known procedure. The base is exactly neutralized with sulfuric acid to give the sulfate."

References
Merck Index 2918
PDR pp. 1450,1711
OCDSVol. 1 p. 70 (1977)
I.N.p.301
REM p. 881
Nabenhauer, F.P.;U.S. Patent 2,276,508; March 17, 1942; assigned to Smith, Kline & French
Laboratories

Förenklat:
1.Basa saltet.
2. Separera fribasen från vattnet.
3. Lös fribasen i alkohol (helst anhydröst etanol, men metanol funkar fint det också)
4. Tillsätt 0.5 mol d-vinsyra per 1 mol amfetamin.
5. Agitera och kyl ned.
6. Filtrera av l-amfetamin-d-tartratet som faller ut.
7. Basa metanolet.
8. Extrahera d-amfetaminfribasen med valfritt opolärt lösningsmedel (ex. bensen, toluen, xylen, eter eller klorofom. De två senare påstås, enligt säkra källor, vara vanliga upphov till "kletigheten" i pasta).
9. Tillsätt 1 mol svavelsyra löst i, helst, 9-19gånger sin volym alkohol till extraktet från punkt 8.
10. Filtrera och låt d-amfetaminsulfatet torka.
11. Ha så kul!
Citera
2014-10-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Tips för att minska kladd avsevärt är att platta till det i påsen helt, alltså sprida så tunt som möjligt över hela påsen, med tex en rund sak som en kryddburk, mortel osv. Sedan öppna den och lädda den plant. Vänta nån/några timmar och blanda ihop, platta ut och upprepa. Hans tjack tar några timmar att få torr. Verkar inte kunna bli HELT torr :s

Låg temperatur i ugn borde funka. Nu har jag aldrig provat det med tjack. Jag har i ärlighetens namn aldrig ens provat tjack. Men jag har tillverkat allehanda kryddor hemma som jag gjort själv, och då fungerar den metoden utmärkt. Jag har även krossat koffeintabletter och separerat koffeinet från bindmedlet och sen torkat i ugn.
Citera
2014-10-25, 02:47
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Låg temperatur i ugn borde funka. Nu har jag aldrig provat det med tjack. Jag har i ärlighetens namn aldrig ens provat tjack. Men jag har tillverkat allehanda kryddor hemma som jag gjort själv, och då fungerar den metoden utmärkt. Jag har även krossat koffeintabletter och separerat koffeinet från bindmedlet och sen torkat i ugn.

Så komplicerat behövar man inte göra det! Det räcker med att ta tex en kniv, skrapa upp kletet ur påsen, dra av det på en tallrik, sedan ta exempelvis ett busskort och "spackla" ut det så tunnt som möjligt så torkar det ganska fort!

Ot: Intressant det du skrev om koffein tabletterna! Skulle du kunna göra samma sak med tex metylfenidat?
Citera
2014-10-25, 06:50
Medlem
Jugzs avatar
Bästa sättet att torka tjack om du har bråttom är att micra en tallrik (utan tjacket på) i 30-60 s. Den ska vara varm men inte skållhet.

Du smetar sedan ut valfri mängd jämnt över tallriken, väntar någon minut och sedan är det bara att göra linor.
Citera
2014-10-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Jodå måste man ha ALLT torkat direkt och inte kan vänta så hehe. Annars är det ju bara öppna påsen för att ha tjacked kvar där i och slippa spill.
Har dock hört att man tar kål på vissa kemikalier om man värmer i ugn utan påse, säkert en myt.

Värma en tallrik är ju ganska smart annars som någon skrev, tror det var BFC som nämndet först.

Ni som testat Malvax tjack och en hel del andra. Vad är det som gör att Malvax saknar det extrema välmåendet och speedigheten mot andra tjack? Pratar den obankade klass 1. Är det druvsockret som gör att ruset blir så mycket bättre, eller är det helt enkelt en viss sort tjack, dex/levo? Tycker fan att alla 20 olika tjack har givit olika rus. Det gör ju iof MDMA med så.
Citera
2014-10-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Så komplicerat behövar man inte göra det! Det räcker med att ta tex en kniv, skrapa upp kletet ur påsen, dra av det på en tallrik, sedan ta exempelvis ett busskort och "spackla" ut det så tunnt som möjligt så torkar det ganska fort!

Ot: Intressant det du skrev om koffein tabletterna! Skulle du kunna göra samma sak med tex metylfenidat?
Det var någon som skrev exakt hur man gjorde det med concerta förut här på fb, så pröva att söka så ska du nog hitta.
Citera
2014-10-25, 16:45
Medlem
Kallekanons avatar
Har som många andra stora svårigheter att somna efter en kväll på amfetamin.
Tills nästa gång har jag två st Stesolid 10 mg samt en st Xanax 2 mg att landa på.
Vad är bäst att ta till kvällen för att kunna somna enklast? Tar helst inte allt direkt då jag gärna vill spara något till dagen efter och at:n.
Har även stilnoct att tillgå.
Tänkte själv ta en stesolid, en xanax och se om pulsen lugnar sig och jag blir dåsig. Och då direkt till sängåendet ta en stilnoct, och spara en stesolid till dagen efter men det kanske finns en bättre kombo?
Citera
2014-10-25, 17:44
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Har som många andra stora svårigheter att somna efter en kväll på amfetamin.
Tills nästa gång har jag två st Stesolid 10 mg samt en st Xanax 2 mg att landa på.
Vad är bäst att ta till kvällen för att kunna somna enklast? Tar helst inte allt direkt då jag gärna vill spara något till dagen efter och at:n.
Har även stilnoct att tillgå.
Tänkte själv ta en stesolid, en xanax och se om pulsen lugnar sig och jag blir dåsig. Och då direkt till sängåendet ta en stilnoct, och spara en stesolid till dagen efter men det kanske finns en bättre kombo?
Jag hade tagit alprazolam för att däcka, alla dagar i veckan och sparat stessen till dagen efter eller så, eller släng i dig båda. Du lär ju inte ha AT efter du sovit...?
Citera
2014-10-25, 18:44
Medlem
2mg Xanax däckar man på om man ligger i sängen när det börjar. Dock blir man ju extra skev dagen efter. Men man lär ju återhämta sig fortare om man får sova Nej usch själv är man skev flera dagar efter bara efter nåt gram. Oavsett om jag är vaken 50 timmar eller tar Xanor. Finns det benso som man bara blir nöjd efter, utan att bli seg/skev? Eler ingår det i paketet?
Citera
2014-10-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
2mg Xanax däckar man på om man ligger i sängen när det börjar. Dock blir man ju extra skev dagen efter. Men man lär ju återhämta sig fortare om man får sova Nej usch själv är man skev flera dagar efter bara efter nåt gram. Oavsett om jag är vaken 50 timmar eller tar Xanor. Finns det benso som man bara blir nöjd efter, utan att bli seg/skev? Eler ingår det i paketet?
Eftersom benso har så lång halveringstid blir man seg länge, så desto kortare halveringstid desto bättre. Därför jag kör xanor. Har 100mg stess hemma som bara legat ett tag nu. vete fan vad jag ska använda dom till eftersom jag inte vill bli påverkad i flera dagar.
Citera
2014-10-25, 19:01
Medlem
Loladinens avatar
Ja tar någon ksalol när jag känner att ruset börjat lägga sig redigt och jag behöver sova.. Oftast efter några timmars sömn. Så mår jag ändå riktigt bra dagen efter. Har några andra benso ja inte testat till tjack än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in