2014-08-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Plan hit och plan dit...
Jag har diskuterat det tidigare på detta forum, men vad är det som är så svårt med att förstå det absurda i tanken att ett skört aluminiumplan ö.h.t kan penetrera en enorm stålbyggnad? Och dessutom "försvinna" med hela sin längd in i bygganden utan att lämna något synligt bråte efter sig?
Ni måste ha kollat på för mycket film om ni inte inser det fysikaliskt omöjliga i detta. TÄNK!

Eftersom vi dessutom vet att inga plan störtade i Shanksville eller Washington så förstår jag heller inte vad som skulle vara så långsökt med påståendet att inga plan inte heller kraschade i New York.

Flera av filmerna på "Flight 175" och dess krasch in i sydtornet efterliknar ju dessutom mer billiga specialeffekter än något verkligt scenario, om man studerar dem noga.

Fast man undrar ju om du har vit käpp eller sitter och blåljuger helt medvetet?

På filmerna får tornen så kan man ju se massor med vrakspillror som kastas åt alla håll och det finns gott om det runt om tornen, och resten hamnade inne i tornen. Det kryllar av folk som såg flygplansdelar och passagerare falla till marken, och även fotat sådant. Tror du på fullt allvar att man kunde smyga omkring på Manhattans gator och utan att någon märkte nåt placera ut söndertrasade och brända människor fastspända i flygplanssäten t ex....?

Vid Pentagon så kunde man ser flygplansskrot både utanför och inne i byggnaden, man hittade även sönderbrända passagerare i flygstolar, man hittade även delar av motorerna vilka var exakt rätt modell för aktuellt flygplan. Det finns bilder på detta.

Samma sak i Shanksville, man hittade mycket av planet, motordelar, kroppsdelar etc.

Inget märkligt alls att det så ut som det gjorde på dessa kraschplatser därför att det finns gott om andra flygkrascher som givit liknande resultat genom tiderna.
Citera
2014-08-01, 20:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Plan hit och plan dit...
Jag har diskuterat det tidigare på detta forum, men vad är det som är så svårt med att förstå det absurda i tanken att ett skört aluminiumplan ö.h.t kan penetrera en enorm stålbyggnad? Och dessutom "försvinna" med hela sin längd in i bygganden utan att lämna något synligt bråte efter sig?
Ni måste ha kollat på för mycket film om ni inte inser det fysikaliskt omöjliga i detta. TÄNK!

Eftersom vi dessutom vet att inga plan störtade i Shanksville eller Washington så förstår jag heller inte vad som skulle vara så långsökt med påståendet att inga plan inte heller kraschade i New York.

Flera av filmerna på "Flight 175" och dess krasch in i sydtornet efterliknar ju dessutom mer billiga specialeffekter än något verkligt scenario, om man studerar dem noga.

Vissa skippade fysiklektionerna helt, låt oss då se vad en vanlig pingis boll kan göra när den skjuts mot ett träracket i hög hastighet. https://m.youtube.com/watch?v=tqP-VqZqp_o kolla också i slutet när de fyllt en pingisboll med vatten och skjuter den i en plåt.

just det ja som avslutning har du kolla hårt komprimerade YT. klipp och får artifakterna till att vara billiga effekter. Fanns det med bananer i pyjamas också?
Citera
2014-08-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jasså vet vi det?

Ser du något plan på någon av bilderna från "flygplanskrascherna" i Shanksville och vid Pentagon?
Om inte, hur kan du då med säkerhet veta att det verkligen kraschade ett plan där?

Citat:
Vad vill du diskutera då istället, rymdödlor, hologram och mikrokärnvapen kanske?

Mikrokärnvapen diskuterar jag gärna då det mesta pekar på att det just var vad som användes att demolera byggnaderna. Termit-teorin lämnar ju en del att önska även om jag inte förnekar att termit/nanotermit kan ha använts också.

Citat:
Allt såntdär som inte finns

Och detta vet du hur då? Besitter du insiderkunskaper om all hemligstämplad teknologi som t.ex. USA och Israel har till sitt förfogande?

För att bara ta ett exempel:

Citat:
Peres: Israel Has Secret Weapons

Israel's air force is globally recognized as one of the best. But it also possesses hidden weapons that have never before been seen, Israeli President Shimon Peres cautioned last week.

"Not all of the IDF's and the air force's capabilities are open to view. Whoever derides us and seeks to harass us should take this into account," Peres said during a visit to the large Palmachim Air Force base.

Källa: http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/24213/Default.aspx
Citera
2014-08-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast man undrar ju om du har vit käpp eller sitter och blåljuger helt medvetet?

Jag ljuger aldrig medvetet. Detta är vad jag tror, men jag är öppen för bevis som pekar på motsatsen.

Citat:
På filmerna får tornen så kan man ju se massor med vrakspillror som kastas åt alla håll och det finns gott om det runt om tornen, och resten hamnade inne i tornen. Det kryllar av folk som såg flygplansdelar och passagerare falla till marken, och även fotat sådant. Tror du på fullt allvar att man kunde smyga omkring på Manhattans gator och utan att någon märkte nåt placera ut söndertrasade och brända människor fastspända i flygplanssäten t ex....?

Spännande, detta var nytt för mig. Om du kan lägga fram bildbevis på allt du nämner ovan är jag beredd att ändra ståndpunkt.

Citat:
Vid Pentagon så kunde man ser flygplansskrot både utanför och inne i byggnaden, man hittade även sönderbrända passagerare i flygstolar, man hittade även delar av motorerna vilka var exakt rätt modell för aktuellt flygplan. Det finns bilder på detta.

Vid Pentagon finns det ju dokumenterade fall av planterade bevis, kanske är det dessa du syftar på. Jag har då aldrig sett någon bild på exempelvis "sönderbrända passagerare i flygstolar" eller motordelar heller för den delen.

Citat:
Samma sak i Shanksville, man hittade mycket av planet, motordelar, kroppsdelar etc.

Vilket ingen någonsin sett några bildbevis på. Och folk förvånas över att vi tror på "konspirationsteorier"...

Vad gäller Shanksville så är jag för övrigt övertygad om att ett riktigt plan var inblandat. Dock så verkar det snarare som planet blev nedskjutet - inte kraschade, som den officiella teorin hävdar.
Citera
2014-08-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Vissa skippade fysiklektionerna helt, låt oss då se vad en vanlig pingis boll kan göra när den skjuts mot ett träracket i hög hastighet. https://m.youtube.com/watch?v=tqP-VqZqp_o kolla också i slutet när de fyllt en pingisboll med vatten och skjuter den i en plåt.

Nu tror jag i och för sig att jämförelsen med en pingisboll som i överljudshastighet träffar en tunn träyta är en lite för långsökt jämförelse till vad vi bevittnade på 9/11...

Betänk att det är denna struktur "planet" kolliderar med... större delen av fasaden utgjordes av tjockt stål (och inte glas som vissa vill hävda), finns inte en chans i världen att ett aluminiumplan kan penetrera detta utan att åtminstone vingarna bryts loss vid kollisionen, vilket vi inte ser något av på filmerna.
Citera
2014-08-01, 23:09
Medlem
Citat:
Trams....

I denna film så flyger en drös olika passagerarplan i mycket hög fart på mycket låg höj, utan att det verkar vara några problem att tala om.

Om det skulle råka stå en byggnad framför dem och de bestämde sig för att styra in i den, vad skulle kunna hända på den korta sträckan innan byggnaden träffas....?

https://m.youtube.com/watch?v=9ZHqWJDu3eA

Hög fart? Du måste skämta

Titta på den här istället, där flyger de snabbare
https://www.youtube.com/watch?v=-VOlaQafkv4
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-01 kl. 23:12.
Citera
2014-08-01, 23:19
Medlem
Citat:
större delen av fasaden utgjordes av tjockt stål (och inte glas som vissa vill hävda), ....
Inte glas....
http://www.rumormillnews.com/pix4/wtcTowers-night2.jpg

/T
Citera
2014-08-01, 23:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ser du något plan på någon av bilderna från "flygplanskrascherna" i Shanksville och vid Pentagon?
Om inte, hur kan du då med säkerhet veta att det verkligen kraschade ett plan där?
javisst, det finns gott om bilder på vrakdelar, dessutom har jag tidigare länkat till filmen från övervakningskameran vid Pentagon där man kan se flygplanet (om än extreeeeemt otydligt) på väg in mot krasch.

Citat:
Mikrokärnvapen diskuterar jag gärna då det mesta pekar på att det just var vad som användes att demolera byggnaderna. Termit-teorin lämnar ju en del att önska även om jag inte förnekar att termit/nanotermit kan ha använts också.
Ingenting pekar mot det faktiskt. Framförallt eftersom ingen någonsin visat att sådana vapen finns.

Citat:
Och detta vet du hur då? Besitter du insiderkunskaper om all hemligstämplad teknologi som t.ex. USA och Israel har till sitt förfogande?
Nej, gör du det eftersom du pratar om mikrokärnvapen och CD´s? Vänligen upplys oss!

Citat:
För att bara ta ett exempel:

Källa: http://www.israeltoday.co.il/NewsItem/tabid/178/nid/24213/Default.aspx

Jaha, så Israels president går ut offentligt och berättar att de har hemliga vapen?? Det verksar ju smart! Och framförallt - vad har det med 911 att göra - eller förresten svara inte, jag vet redan vad du tänker skriva.. judar judar judar..
Citera
2014-08-02, 00:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nu tror jag i och för sig att jämförelsen med en pingisboll som i överljudshastighet träffar en tunn träyta är en lite för långsökt jämförelse till vad vi bevittnade på 9/11...

Betänk att det är denna struktur "planet" kolliderar med... större delen av fasaden utgjordes av tjockt stål (och inte glas som vissa vill hävda), finns inte en chans i världen att ett aluminiumplan kan penetrera detta utan att åtminstone vingarna bryts loss vid kollisionen, vilket vi inte ser något av på filmerna.

Det går exakt att jämföra ditt korkade fån, tunn träplatta, jo tjena mittbena, föremål i hög hastighet gör stor skada på stillastående föremål. Kasta en en patron i en betongvägg ingen skada, skjut den från ett gevär och jämför.

Kollade du slutet vad den vattenfyllda gjorde med en plåt? Kan ni lära er massa, hastighet energi???
Citera
2014-08-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Inte glas....
http://www.rumormillnews.com/pix4/wtcTowers-night2.jpg

/T

http://www.twintowers-newyork.com/images/wtc05.jpg

Vi försöker igen. Titta på bilden och förklara sedan hur flygplansvingarna kan slica genom denna fasad utan att brytas loss vid kollision.
Citera
2014-08-02, 02:03
Medlem
Citat:
javisst, det finns gott om bilder på vrakdelar, dessutom har jag tidigare länkat till filmen från övervakningskameran vid Pentagon där man kan se flygplanet (om än extreeeeemt otydligt) på väg in mot krasch.

Jag har inte sett något plan.
Det borde rimligtvis sett ut ungefär så här men någon sådan bild har ingen någonsin lyckats producera.

http://www.serendipity.li/wot/sozen.pentagon_1.jpg

Citat:
Ingenting pekar mot det faktiskt. Framförallt eftersom ingen någonsin visat att sådana vapen finns.

Jo, det mesta pekar på det. Vad annars skulle kunna förklara pulveriseringen av hundratusentals ton stål på mindre än 10 sekunder?

Återigen verkar du dessutom ha problem med att förstå att det faktiskt existerar teknologi okänd för den breda allmänheten, vilket jag lagt fram bevis för.

Citat:
Nej, gör du det eftersom du pratar om mikrokärnvapen och CD´s? Vänligen upplys oss!

Jag påstår mig inte sitta på några definitiva svar om vilken/vilka mekanismer som användes för att förstöra tornen.
Teorin om mikrokärnvapen är däremot väl etablerad inom sanningsrörelsen och den som för nuvarande i mina ögon verkar mest vettig utifrån observerade data.

Citat:
Jaha, så Israels president går ut offentligt och berättar att de har hemliga vapen?? Det verksar ju smart! Och framförallt - vad har det med 911 att göra - eller förresten svara inte, jag vet redan vad du tänker skriva.. judar judar judar..

Självklart har det med 9/11 att göra eftersom de flesta spår pekar mot just Israel.
Aldrig hört talas om de "dansande israelerna"?
Att Larry Silverstein var nära vän med Netanyahu?
Att judar som jobbade i tornen fick förhandsvarningar om att inte gå till jobbet?
Etc etc.
Citera
2014-08-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
ditt korkade fån

Du bör nog vässa lite på din retorik om du vill att jag ska ta dina argument på allvar.
Att plocka låga ad hominem-poäng lär knappast övertyga varken mig eller någon annan läsare om den eventuella styrkan i din övriga argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in