2014-07-31, 14:03
Medlem
JustZlatans avatar
Är Creed värt pengarna?
Citera
2014-07-31, 14:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Som vanligt finns det många dofter på önskelistan inför hösten. Höst/vinter är klart mina favoritårstider när det kommer till parfym.
Några dofter som det finns en väldigt stor chans att jag köper till hösten är bland andra:

Tom Ford - Oud Wood
Histoires de Parfums - 1899 (alternativt 1740 som också är riktigt vass)
Maison Francis Kurkdjian - Absolue pour le Soir
Naomi Goodsir - Bois d'Ascese (Om inte Or du Serail visar sig vara bättre när jag testat den)
Olivier Durbano - Black Tourmaline
Parfum d'Empire - Wazamba
Serge Lutens - Chene
Sonoma Scent Studio - Tabac Aurea (helt såld på denna, bästa tobaksdoft jag provat)
Slumberhouse - Jeke (en till riktigt bra tobaksdoft, lite sugen på att skaffa dem båda)

Sen blir det säkert ett par blindköp av några designers som Valentino Uomo, Versace Pour Homme Oud Noir och A*Men Pure Wood skulle jag tro.
Har beställt några samples från Essenza Nobile men kunde inte hitta Tabac Aurea eller Jeke där. Jag är ju smått besatt av tobaksdofter, så känner att de måste testas. Var fick du tag på dina samples?
Citera
2014-07-31, 14:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ok, låter bra. Ska skaffa ett sample av den .

Hade förresten missat att Creed släpper nytt, bl.a. denna: http://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Vetiver-Geranium-24783.html

Verkar lite intressant. Ny design på flaskorna också .

Tycker flaskorna är ser lite feminina ut. Kan ju vara värt att testa dom nya oavsett.
Nu lockar mest Spice & Wood, otroligt fin. Och otroligt dyr.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är Creed värt pengarna?

Creed är väl en av få niche-märken som ändå har hyfsade priser om man inte köper på NK.
Dom som är bra är givetvis värda sina pengar.
Citera
2014-07-31, 14:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tycker flaskorna är ser lite feminina ut. Kan ju vara värt att testa dom nya oavsett.
Nu lockar mest Spice & Wood, otroligt fin. Och otroligt dyr.
Har inte testat den, men man blir ju lite sugen, trots att det verkar som många tycker kombinationen av noter påminner om vetiver, om jag förstått det rätt. Har du någon doft man kanske känner till som den påminner något om? Får väl beställa ett sample av den också annars .
Citera
2014-07-31, 15:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Har inte testat den, men man blir ju lite sugen, trots att det verkar som många tycker kombinationen av noter påminner om vetiver, om jag förstått det rätt. Har du någon doft man kanske känner till som den påminner något om? Får väl beställa ett sample av den också annars .

Tycker inte den direkt påminde om något jag har testat. Bara testat dutta denna och jag tyckte mig ändå känna äpplenoten ihop med massa trä vilket var helt klart intressant. Kanske är äpplet i kombination med annat som blir lite Vetiver-likt?

Ett tips kan ju vara att vänta tills skins.nl fått in Or du Serail och beställa deras sample service för 10€ som du sen får i rabatt nästa gång du köper en flaska
Dom har ju även Creed's exklusiva dofter där om man är nyfiken.
Senast redigerad av LaCucaracha 2014-07-31 kl. 15:17.
Citera
2014-07-31, 15:57
Medlem
Har en halvår gammal parfym som är öppnad men sparsamt använd och har alltid varit förvarad i sin förpackning i mitt sovrum. Nu luktar den inte som det ska och jag är rädd att det beror på värmeböljan och att det har varit mellan 25-30 grader i min lägenhet i 1½ vecka. Är det så känsligt och går det så snabbt för den att bli dålig? Den har inte legat i direkt solljus. Eller beror det på annat? Finns det ingenting annat man kan göra nu mer än att slänga den? Den är nästan full.
Citera
2014-07-31, 16:24
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Är Creed värt pengarna?

Vill inte vara sån nonchalant jävel som säger att niche parfymer är mer "kvalité" för det stämmer inte hela tiden.

Men!

Creed parfymerna är otroligt prisvärda, doftar otroligt gott som alla runt om en håller med om. Håller sig riktigt länge och kan kännas av andra, sitter alltså kvar!

Jag tycker verkligen man får vad man betalar för! Sen kan jag väl tycka personligen aventus och royal oud är så himla rika i doften och starka så jag kör de mest vid speciella tillfällen.
Citera
2014-07-31, 16:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vill inte vara sån nonchalant jävel som säger att niche parfymer är mer "kvalité" för det stämmer inte hela tiden.

Men!

Creed parfymerna är otroligt prisvärda, doftar otroligt gott som alla runt om en håller med om. Håller sig riktigt länge och kan kännas av andra, sitter alltså kvar!

Jag tycker verkligen man får vad man betalar för! Sen kan jag väl tycka personligen aventus och royal oud är så himla rika i doften och starka så jag kör de mest vid speciella tillfällen.

Hur är Himalaya? 800 kr för 30 ml känns lite i överkant, men om det är som du säger så kanske man borde investera i en sådan och spraya på någon gång man går ut på krogen.
Citera
2014-07-31, 16:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Hur är Himalaya? 800 kr för 30 ml känns lite i överkant, men om det är som du säger så kanske man borde investera i en sådan och spraya på någon gång man går ut på krogen.
Himalaya är en av Creeds tråkigaste dofter tycker jag. Doftar lite 80-tal om den på ett dåligt sätt.
Citera
2014-07-31, 17:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Citat:
Himalaya är en av Creeds tråkigaste dofter tycker jag. Doftar lite 80-tal om den på ett dåligt sätt.

Håller med om den, trist och tvålig om jag minns rätt. Finns betydligt bättre alternativ om man ändå ska slänga ut dom pengarna. Titta på allbeauty eller parfym-klick istället för betydligt vettigare priser. Där får du iaf 75ml för nästan samma pengar. Alternativt sampla först från skins.nl som är prisvärt och snabb leverans.
Citera
2014-07-31, 17:51
Medlem
Citat:
Blindköp ingenting. Risken är att du blir besviken, även om det är Creed.
Citera
2014-07-31, 18:44
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Har beställt några samples från Essenza Nobile men kunde inte hitta Tabac Aurea eller Jeke där. Jag är ju smått besatt av tobaksdofter, så känner att de måste testas. Var fick du tag på dina samples?

Ja jag kan verkligen rekommendera dessa två, är själv en stor fantast av just tobaksdofter. Tabac Aurea är för mig en rik och fyllig piptobaksdoft med viss sötma i sig medans Jeke doftar som en dyr cigarr, torr och rökig. Proverna inhandlades från Surrender to Chance. Beställde ett 60-tal dofter från dem nu i sommar så jag hade lite att göra under semestern.

Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Det där är väl i och för sig en sanning med modifikation. Håller själv Creed som ett av mina absoluta favorithus men att dofterna håller riktigt länge stämmer långt ifrån in på alla. Av 8 st Creeddofter jag äger varar 5 st utav dem ca 5-7 timmar på mig och jag tror inte min hud varken är bättre eller sämre vad gäller hållbarhet än gemene mans. Det kan hända att din upplevelse naturligtvis är att de har väldigt bra hållbarhet men jag vill ändå dela med mig av min erfarenhet så ingen köper en dyr doft och blir besviken för att den är borta efter 6 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in