Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Om man har huggit ihjäl en annan människa och dessutom styckat kroppen efteråt -
är man inte anse som en "farlig man" då?
Om inte det räcker för att kvalificera för en bedömning som FARLIG, vad behövs i så fall
för att man ska anses som "farlig"?
Det här har jag förklarat så många gånger och att du skulle missat det har jag svårt
att tro. Vad jag däremot tror är att du oärligt vill missförstå var och varannan skribent
för att framställa skribenter som äkta killergroupies, en patetiskt
hitte-på titel som
du fått en sjuklig mani på och ifall du sedan blir positivt uppmärksammad för dina inlägg
rörande killer-groupies av andra tokar så går du igång och fortsätter i inlägg efter inlägg,
tråd efter tråd. I min värld är inte detta ett normalt beteende.
Du vill så gärna måla upp bilden av KJ som ett farofyllt monster som löpt amok och
planerat att så kallblodigt och utstuderat som möjligt beslutat sig för att ta livet
av VB på det ondaste och tänkbara sätt som finns. För dig finns endast denna variant av
mördare oavsett vad som framkommit om den misstänkte eller numera dömde,
du fullkomligt vägrar ta till dig att det finns olika typer av personer som begår mord.
Du kan mörda i självförsvar, du kan mörda en plågoande, du kan också
vara harmlös och säregen för att mörda men inget säger att du nödvändigtvis
måste vara direkt farlig för något av alternativen.
Det finns inget i pojkens historik som visar att mordet på VB var att förvänta, tvärtom.
Varför denna harmlösa och säregna grabb mördat vet vi inte och kommer heller aldrig
att få veta men däremot hoppas jag att efter han avtjänat sitt straff inte tillåts bo själv
och för att det skall ske så får nog föräldrarna komma på något klyftigt. För KJ
kommer nog inte riktigt att förstå detta själv, han förstod inte heller att hantera
concertan på ett förnuftigt sätt efter att han fyllde 18.
Hur tiden på anstalt påverkar honom kan vi inte veta men högst troligt påverkas en
pojke med flera funktionshinder och ett redan svagt mående inte honom psykiskt positivt.
Men det det vet jag förstås inget om men risken att han mördar igen finner jag vag
däremot kanske pojkens livslust kan försvagas och hans självdestruktivitet då förstärks
när han inser att inget någonsin kan bli vad det en gång varit på utsidan.
Depsissionerna kommer säkerligen att avlösa varann, rapporter för hur personer
med KJ:s problematik klarar av fängelsemiljö är inte god kan jag
glädja dig med.
Härmed avslutar jag diskussionen om KJ:s farlighet med dig, jag ser ingen ide att
upprepa mig i flera inlägg, du vill inte förstå endast missförstå mig avsiktligt.
Vi får helt enkelt enas om att vi är oense!