2014-07-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja så måste det vara, klart det är KJ som ljuger... eller?

GM har eventuellt hotat KJ........!!
Citera
2014-07-31, 00:14
Medlem
Citat:
För den händige:
Vad sägs om en gång/skidstav... då har man även ett handtag på vapnet.
En stav i metall som kapas i lämplig längd och ett snitt i vinkel.

Aluminium eller kolfiber? Kanske det men lär ju inte hålla ihop särskilt många hugg.
Citera
2014-07-31, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Aluminium eller kolfiber? Kanske det men lär ju inte hålla ihop särskilt många hugg.

alu håller, kolfiber är inte metall
Citera
2014-07-31, 00:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så du menar att KJ haft en säng som är 150cm lång?
Vet du hur lång KJ är?

Kanske KJ hjälpte dom nyinflyttade att bära en barnsäng?

VB = 167 cm x axelbredd?

Inlindad i ett vitt eller gult duschdraperi.

Signalementet stämmer bra med vittnesmålet.
Citera
2014-07-31, 02:46
Medlem
Grandiosos avatar
Tror inte pressen uppe i Norrbotten bryr sig om att informera om vart KJ ska hamna eller
möjligen redan har hamnat.
Så vill man veta det så får man ta reda på den saken på annat vis.

Citat:
Kriminalvårdens beslut om vid vilka anstalter fångar ska vara placerade är offentliga. Det slår kammarrätten fast i denna dom. Sekretessregeln som skyddar uppgifter inom Kriminalvården om enskildas personliga förhållanden gäller inte för uppgifter i beslut.

http://www.allmanhandling.se/?tag=placeringsbeslut

Kanske nån som är intresserad av hur man vill ha det inom kriminalvården?
Ett betänkande från 2005 så det är några år gammalt.

http://books.google.se/books?id=i07AKpV2jdkC&pg=PA502&lpg=PA502&dq=krimin alv%C3%A5rden+++placeringsbeslut&source=bl&ots=4SN shnYp-o&sig=-5guF46MHNv78UXFUiW1DBVQ-Ys&hl=sv&sa=X&ei=r43ZU8axPMX9ygPTvoJQ&ved=0CCcQ6AE wAQ#v=onepage&q=kriminalv%C3%A5rden%20%20%20placer ingsbeslut&f=false
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-31 kl. 03:19.
Citera
2014-07-31, 07:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det grundar sig på en granne, som såg en skäggig man stänga fönstret. Samma dag som VB försvann hos KJ. Tror inte det kan ha varit KJ. Då hade grannen sagt det. Inte speciellt långskott att tro att denna även hjälpte till att bära ner (sängen). Har du något förslag på någon annan person, som hjälpte till bära ner sängen? Och säg inte hans farsa, för det stämmer inte in. Annars så går jag efter vad vittnet har sett, och då tror jag starkt på att det är samma person.
Igår pratade du om en skäggig man som bar en säng. Jag letade och hittade ett vittne som såg någon bära något och avvisade det vittnet. Nu kommer du men den ny version som jag inte kan verifiera. Jag hittar ingenstans i FUP någon man med skägg nära KJ:s bostad. När du kommer med påståenden från utredningen, vänligen nämn sida och kom med korrekta uppgifter så att jag har en chans att svara.
Citera
2014-07-31, 07:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
varför inte? för att de är du som säger det? blir det mer rätt och sant då?
Nej, av skäl som vi har diskuterat några månader.
Citera
2014-07-31, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man hänvisar till att rättsläkaren ansett att det kan ha varit fråga om ett utdraget dödsförlopp vilket kan ha orsakat VB svårt lidande och dödsångest, men anser inte detta fullt ut klarlagt: en osäkerhet som räknas KJ till godo tillsammans med hans handikapp.Han kommer säkert att ha täta kontakter med den rättspsykiatriska vården. Han har ju också en god man som säkert kommer att sörja för hans välbefinnande och förhandla med honom om hur han vill ha det.

Han hade en god man när han begick dådet också så den delen tror jag inte mycket på, KJ kommer att vara likadan när han kommer ut som när han stoppades in.
Citera
2014-07-31, 11:41
Medlem
Namibia1s avatar
Satt och kollade lite på tiderna i VBs mobil och hennes GPRS aktivitet 17.07.02 & 17.07.04.
http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/vatchareeyas-112-slagning-45.html

VB verkar ha en händelse i sin signaleringslista 17.06.48, kan denna händelse vara att VB slår på mobil data och kopplar upp sig på nätet?

För då kan det ha varit såhär:
17.04.25 VB SMSar MB
17.06.48 VB kopplar upp sig på nätet (Hypotes)
17.07.02 VB laddar hem/skickar data från nätet (GPRS)
17.07.04 VB laddar hem/skickar data från nätet (GPRS)
17.09.30 VB slår 112* Samtalet varar i 3.49sek
17.09.46 Okänd händelse i VBs signaleringslista.
17.28.34 MB svarar på VBs SMS
17.42.56 VB skickar nytt SMS
17.43.44 VB skickar nytt SMS
17.46.16 MB svarar på VBs SMS
17.47.57 VB skickar nytt SMS
18.07.36 VB skickar nytt SMS
18.13.11 MB svarar på VBs SMS
18.21.02 VB skickar nytt SMS
18.40.28 VB skickar nytt SMS
19.31.42 MB svarar på VBs SMS
20.32.?? VBs mobil byter nät till 2G
20.38 VBs mobil kopplas åter upp på 3G nätet.

Omkopplingen kan bero på olika saker
1. Hon befinner sig på en plats där det inte finns 3G alt dålig 3G täckning (tex Grubban på Åberget)
(vid denna tid så låg KJs mobil kvar på 3G nätet något som kan tyda på deras mobiler befann sig på olika platser)
2. Hon pratar i mobilen och nätet är överbelastat så hon dirigeras om (något bloggaren kanske kan kolla upp om hon pratat med någon 20.32?)

Är det möjligt att VB 20.32 till 20.38 kopplat upp sig på nätet och skypat/chattat med någon på tex viber/WA eller liknande?

Då kan VB ha bestämt tid för att träffa någon upp efter exempelvis vägen mot Åbergsfortet runt 21.30.
(ett bra ställe att mötas på om man inte vill att någon ska se när man plockar upp en ung thailändska efter vägen)

VB förklarar för KJ att hon ska strax gå hem men kollar klart TV programmet och vid 21.00 säger dom hejdå.

Om man går på åklagarnas linje så har den aktuella hotfulla situationen 17.09.30 lugnat ner sig och senare återuppstått. Har VB känt sig så pass hotat hemma hos KJ så hon ringer 112 men klarar inte av att trycka lur utan i den hotfulla situationen tryckt * istället? Har hon sedan i ställer för att bege sig från KJs hem fortsatt SMSa MB i nästan två timmar? Under denna tid ska hon då inte ens försöka kontakta en enda annan person förutom MB utan istället gå ut på sin Facebook och gilla ett inlägg på en thailändsk Facebooksida.
KJ uppger att VB via nätet kollat upp några saker kopplade till hennes studier och vi får väl hoppas på att polisen kollat om VB har loggat in på någon studieportal under kvällen 4/5. Något som skulle kunna ge en fingervisning i hur vida hon pluggat eller ej... oj vänta... varför skulle dom vilja veta det... det skulle kanske styrka KJs uppgifter
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-31 kl. 11:50.
Citera
2014-07-31, 11:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Igår pratade du om en skäggig man som bar en säng. Jag letade och hittade ett vittne som såg någon bära något och avvisade det vittnet. Nu kommer du men den ny version som jag inte kan verifiera. Jag hittar ingenstans i FUP någon man med skägg nära KJ:s bostad. När du kommer med påståenden från utredningen, vänligen nämn sida och kom med korrekta uppgifter så att jag har en chans att svara.

Något skägg nämns inte i fup-förhöret, endast vid rättegången.
Och det gäller som sagt fönstret, som stängdes av en person med skägg. Som varit uppe på tapeten förr i tråden.
Senast redigerad av henkess 2014-07-31 kl. 11:45.
Citera
2014-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, genom en sannolikhetsbedömning är det i princip spikat - om man nu inte skall utgå ifrån att det är någon släkting till honom.

Å där blev det fel.

FUP 322
De två topsen analyserades ytterligare avseende Y-kromosomalt
DNA (manligt DNA).
På den ena topsen påvisades Y-kromosomalt DNA som kan
jämföras mot person. Resultaten talar i någon mån för att DNA:t
kommer från Johansson (Grad +1).
På den andra topsen påvisades Y-kromosomalt DNA, men
resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person
Citera
2014-07-31, 11:57
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Något skägg nämns inte i fup-förhöret, endast vid rättegången.
Och det gäller som sagt fönstret, som stängdes av en person med skägg. Som varit uppe på tapeten förr i tråden.

Har du mätt sängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in