2014-07-30, 18:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
KJ är väl ca 190 lång?

160cm är bredden på en säng och inte längden.
Hur har du det med måtten?

Jag var ironisk när jag länkade till barnsängen.

Han hade så sent som i April förra året en dubbel säng (2 enkelsängar som beskrevs som dubbelsäng) enligt vittnen. Läs fup.

http://postimg.org/image/tpaurvsht/
http://imgur.com/k4CnMQw

Så hur kan du trolla fram en försvunnen barnsäng?
Senast redigerad av henkess 2014-07-30 kl. 18:07.
Citera
2014-07-30, 18:06
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
I fup framgår det vilka som var med på festen. I*a var inte med. Beträffande övriga uppgifter angående påskbesök, med mera, får du tro vad du vill. Jag har inte för vana att fara med osanning.
Vittnet RR:s uppgifter angående en transa är trovärdiga.
Du uppfattar saken fel. Jag har inte påstått att du far med osanning, jag har frågat hur du kan veta med säkerhet att det är sant. Jag tror inget, jag har funderingar gällande vad det är som inte stämmer med hela historien.
Jag undrar om det kan vara I*a han hämtat från Skellefte Hamn istället för transan samt vad hennes roll varit i det hela. Hon är vän med hans närmaste vänner i air-soft och det är anmärkningsvärt då de säger i förhör att KJ inte brukar presentera sina flickvänner för kompisarna.
Höll hon på med air-soft? Är en annan fråga då det finns bilder med henne i dessa sammanhang.
Jag tycker man borde gått vidare även runt KJ och hans närmaste i utredningen mer. Det finns sannolikt massor att få reda på hos dem som stått honom allra närmast om man bara gett det lite mer tid. Det gäller även i frågan om att gräva efter alternativa GM. ÅK hade för bråttom till åtal, anser jag.
Citera
2014-07-30, 18:08
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han hade så sent som i April en dubbel säng (2 enkelsängar som beskrevs som dubbelsäng) enligt vittnen. Läs fup.

Jag tvivlar starkt på att längden på dessa sängar är 160cm.

Standardmått på en vuxensäng är 200cm lång och sen varierar brädden.

Tror inte att KJ hade två sängar som var 160cm lång... gå och mät din egen säng

Bara för att vara lite tydligare, henkess kolla länken:
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ng
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-30 kl. 18:14.
Citera
2014-07-30, 18:14
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Han hade så sent som i April förra året en dubbel säng (2 enkelsängar som beskrevs som dubbelsäng) enligt vittnen. Läs fup.

Vad är det för skaft (?) man ser bakom Grabben precis?
Citera
2014-07-30, 18:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var inte KJ,s skuld jag ifrågasatte, det var letdoit,s påstående att det finns övertygande bevisning för att VB blev plågad till döds, det framgår inte av HR,s dom så jag undrade var han fått det ifrån.
Jo, men det torde hon nog dessvärre ha blivit.
Det var ett utdraget förlopp och hon har säkert varit vid medvetande mest hela tiden medan
sticken och huggen utdelades.
Det ter sig onekligen riktigt utstuderat och grymt. Tjejen har hunnit lida något djävulskt
innan döden kom som en befriare till henne. Så mycket dödsångest, skräck och smärtor.

En människa som gör så här mot en annan bör egentligen aldrig få vara ute i samhället mera.
Jag bedömer nämligen risken att det kan hända igen som inte helt obetydlig.
Citera
2014-07-30, 18:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Visst är rättsläkarens obestämda uttalanden ifall dödsloppet varit utdraget en anledning,
likaså som du säger påverkas domen av KJ:s säregna personlighet men vad du glömde
bort var att också bristerna i utredningen bör föranleda en för Kristoffer Johansson
förmånligare bedömning
.

Åklagarna fokuserade fel, dom var helt enkelt för oinsatta i "säregna personligheter" med
funktionshinder vilket dom också "erkände" till massmedia när dom uttalade sig
om killens underliga/annorlunda sätt att leta efter VB på Missing Peoples sök,
där han t ex lyfte på småsten eller kollade bakom små kvistar för att hitta VB.
Dessvärre glömde damerna bort sin totala okunskap inom särpräglade personligheter
och istället bestämde sig för att köra vidare på temat "farlig man" ett tema som
från början av FUPen till slutet i Hovrätten inte fått något gehör alls.
Stackars VB med familj att tre okunniga gummor kunde leka bort ett fall på detta
bedrövliga vis och allt p g a okunskap.
Om man har huggit ihjäl en annan människa och dessutom styckat kroppen efteråt -
är man inte anse som en "farlig man" då?

Om inte det räcker för att kvalificera för en bedömning som FARLIG, vad behövs i så fall
för att man ska anses som "farlig"?
Citera
2014-07-30, 18:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:

KJ fick väl en motorsäng som hans Morfar hade efter han gick bort?

Tror knappast morfar sov i barnsäng...
Citera
2014-07-30, 18:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Övertygande bevisning?

Det tycker jag låter som en överdrift från din sida, i varje fall så verkar inte HR ha uppfattat det så.
Jodå, det har de fattat - och dömt honom till det högsta tidsbestämda straffet för dråp (pga att man inte ansåg sig kunna utesluta att han med sin särpräglade personlighet hade kunnat handla i stark affekt.
Citat:
Vad bestod det plumpa och klumpiga i ordförandes sätt att sköta förhandlingen?
Syftade på en hel del gånger då hon under främst åklagarnas förhör med KJ resp. JJ avbröt mitt i förhören - och då företrädesvis när man närmade sig känsliga saker (som hon inte tycks ha hängt med på). Annars bröt hon ofta in och ville övertyga sig själv om att hon hört eller fattat rätt, och det är väl inte så mycket att säga om; hon kanske hörde lite dåligt.
Citat:
Var det för att åklagare och åklagarbiträde inte fick orera fritt utan substans eller vad menar du?
Nej, det var åklagarna som i huvudsak stod för substansen. Men jag anser att både åklagare och försvarare har rätt att lägga upp sina vittnesförhör efter eget huvud och endast i mycket prekära fall behöver avbrytas. - KJ borde f.ö. ha manglats betydligt hårdare under förhören.
Citera
2014-07-30, 18:58
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Citat:
Eller att han sköt ihop 2st sängar, då folk kom på besök. 2st 150x70 sängar bredvid varandra sover man kanon i. Även om man är 2m lång.

Hahaha det var väl ändå du som trollade fram en barnsäng
Undra om du har upptäckt problemet än...
Citera
2014-07-30, 18:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han ljög om ölen han drack, han ljög om
att han hade oralsex med VB.
Ljuger om att han bärt ut en säng, fast vittne sett
KJ och en skäggig person. Det om Hunden känns spontant
som lögn också. KJ dödade den stackarn. En granne hade sett KJ vara våldsam mot hunden också.
(Googlade dessutom på hundens+anatomi)

Och vad kallar du det här,

H: Jo. Det var därför hon var tvungen att gå hem…åkte hem……gå hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

H: Jaa, efter några…efter att jag hade druckit ölen och efter hon hade åkt…eller gått hem så
tog jag min bil, satte mig i full…full i förarsätet och körde bil till min lillebror.

Sedan än en gång drar jag upp det här om AF. Att KJ setts med AF i en bil samma dag. Vilket båda förnekar. Hur säker var egentligen vittnet på det.
Det fetade där: Intressant.
"så gick vi"

Försa han sig där kanske?
Var det möjligen på det viset att han slog följe med henne ut och så åkte de iväg i hans bil,
och någonstans under färden hände något. Man stannar, han tar stryptag, hon tappar
medvetandet, han bär ut henne och sedan sker dådet.
Lägger henne i bakluckan och styckningen äger rum under nattens lopp.

I detta scenario har alltså ingenting utspelat sig i lägenheten.

"Och så gick vi..."

Hm.
Citera
2014-07-30, 19:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
KJ fick väl en motorsäng som hans Morfar hade efter han gick bort?

Tror knappast morfar sov i barnsäng...
Betr. sängar har följande sagts:

JJ säger i rätten att KJ fått en säng av sin mormor, en elsäng, och då hade han två sängar: sin gamla ungdomssäng + mormoderns säng. - Tidigare har JJ sagt att de fixat en säng av farfar som var motorstyrd och att ett nytt överdrag till sängen inköpts.

Modern säger att KJ skurit sönder en bäddmadrass för att han ville ha ett mjukt underlag för sina airsoftvapen.

DJ tror att KJ kan ha haft två sängar och att en av sängarna var efter mormor. Detta ska ha varit en säng med en bra bäddmadrass. DJ har emellertid hört från sin mor att KJ skurit sönder den sängen för att göra en väska till sin airgun. DJ har för sig att KJ hade två sängar som stod bredvid varandra.

Så vad har vi då:
1. Mormors säng – en elsäng – KJ ska ha skurit sönder den sängens bäddmadrass
2. Farfars säng – en elsäng (motorstyrd) – Bör vara den säng som fanns i lägenheten
3. KJ:s ungdomssäng – vars resårbotten stått lutad mot sovrumsväggen (även intygat av hemmahosaren BB) och som hunden kan ha förorenat - bortkörd den 16/2 enligt JJ

Kontentan bör bli att KJ förbrukat två sängar: sin ungdomssäng med resårmadrassen (hunden) plus mormors sönderskurna säng (bäddmadrassen). Frågan blir då: När kördes den sängen bort?

Under helgen 16-17 febr ska enligt JJ i TR en massa bråte ha körts bort, bl.a. sängen, bokhyllor; ett helt boogiesläp fullt. Det ska ha varit KJ:s pojksäng som stått lutad mot väggen i hans sovrum. Modern A-LJ, däremot, vill förlägga röjningen till efter att hunden avlidit och att hon då också skulle ha städat KJ:s lägenhet inkl. hans toalett. Hon ändrar sig sedan till att röjningen ägt rum i början av februari och att man då fyllt ett helt släplass. I början av april ska ha varit sista gången hon städat KJ:s lägenhet.

Grannar säger att JJ hjälpt KJ bära i väg en massa svarta sopsäckar efter att hunden dött, men de kan ha förväxlat dagar eftersom hundens frånfälle tycks datera sig till endast ett par dagar efter den städraid JJ bestämt daterat till 16-17 febr och att efter denna insats allt varit rent på golven, osv - förutom den laddare med en sladd som hunden bitit sönder och kortslutit mellan fasen och jorden så att transformatorn brunnit upp.

Här kan det finnas en liten hund begraven. En hypotes är att föräldrarna efter att ha sett hur KJ svinat ned i lägenheten, klagomål från grannar, osv, insett det ohållbara i att KJ fick fortsätta med sin vanvård, försökte muta honom med att ställa på hans bil, föreslog en katt i stället, och att därefter KJ – när han inte fick som han ville – tog saken i egna händer varefter föräldrarna ånyo fick gripa in och ordna upp allt.
Senast redigerad av letsdoit 2014-07-30 kl. 19:40.
Citera
2014-07-30, 19:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att blodet i bagageutrymmet var orsakat av KJ ser jag som helt osannolikt, han skulle mycket sannolikt vidtagit åtgärder mot det som han säger om så varit fallet.
Han upptäckte aldrig blodspåren.
Han missade dessa.

Men så långt sträcker sig väl inte tankeförmågan hos min nådige herre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in