2014-08-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vet inte om jag är två på den här men har du helt missat att WL snodde bilen av KJ?
Det var var ett "practical joke" som gick snett iom att WL råkade backa på en sten och därmed sabbade avgassystemet på bilen. Du får det att låta som att WL stal bilen för att aldrig återvända..
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-09 kl. 18:20.
Citera
2014-08-09, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag citerar mig själv för jag har hittat en väl upptrampad smitväg över Lulevägen och järnvägen: https://www.google.se/maps/@65.807394,21.719344,3a,57.7y,48.89h,81.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRjzbomHM-y2tOjfO0mnaAg!2e0 Den gav VB en gångsträcka 200 meter kortare till bussen, hållplats Industrivägen, och i så fall behövde hon inte gå Lejonbacksvägen.
Jag har fortsatt läsa busstidtabeller. Från Vaktvägen på Gamla Lulevägen går det en buss mot Luleå kl 21:52, framme vid Sävastön Lillgärdesvägen kl 21:57. Därifrån är det 21 minuters gångväg till MB:s bostad. Om tidtabellen var densamma 4 maj hade VB kunnat ta bussen till MB och varit framme 22:18.
Citera
2014-08-09, 18:17
Medlem
Vet inte om detta varit uppe i tråden. Men enligt sms-listorna skall KJ blivit "phoneraped". Vad handlade det om? Jag må vara aningen gammaldags men det kanske finns någon i tråden som kan förklara fenomenet?
Citera
2014-08-09, 18:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon var väl inte direkt den promenerande typen.
Ge sig ut och gå ensam i sena kvällen och just i det här området, nja, mindre troligt.
Somliga vill förstås så gärna ha henne där och då med ett speciellt mål i sikte och vart
det är behöver jag knappast upplysa om...

Det finns nog möjligheter att någon annan tjej som uppvisar thailänska drag kommit
gåendes på denna snart mytomspunna Lejonbacksväg 4 maj, kl. 21.30 ungefär.
Det behöver inte nödvändigtvis vara någon bosatt i just Boden utan en tillfällig besökare
istället. Andelen asiatiska kvinnor i denna ungefärliga ålder det rör sig om som är skrivna
i staden är i och för sig inte överväldigande många till antalet, men hur många
adopterade med denna härkomst kan det finnas? Det känner vi ju inte till liksom vi
inte heller känner till hur många etniska svenskar i Boden som har utseenden lite påminnande
om kineser och koreaner och andra från stora Asien. Såna finns nämligen, lite sneda ögon,
mörkt hår.

Bara ett kortare ögonblick varade för övrigt observationen av flickan på Lejonbacksvägen.
Det bör man vidare ha i åtanke.
Och från vilket håll kom personen ifråga egentligen?

Nej, jag för min del fortsätter tvivla när det gäller den här saken.
Jag tror aldrig Vatchareeya lämnade unge Johanssons lägenhet levande den kvällen.
Hennes liv tog slut där på Flottiljvägen.

Men det är jag som tror det. Andra får tro något annat och det kommer man garanterat
att göra också.
Du kan inte på allvar mena att KJ lurade kriminalteknikerna bättre än den här mördaren. https://anonfiles.com/file/92900904f19e8b1e04baeac0768312e9
Citera
2014-08-09, 18:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon var väl inte direkt den promenerande typen.
Ge sig ut och gå ensam i sena kvällen och just i det här området, nja, mindre troligt.
Somliga vill förstås så gärna ha henne där och då med ett speciellt mål i sikte och vart
det är behöver jag knappast upplysa om...

Det finns nog möjligheter att någon annan tjej som uppvisar thailänska drag kommit
gåendes på denna snart mytomspunna Lejonbacksväg 4 maj, kl. 21.30 ungefär.
Det behöver inte nödvändigtvis vara någon bosatt i just Boden utan en tillfällig besökare
istället. Andelen asiatiska kvinnor i denna ungefärliga ålder det rör sig om som är skrivna
i staden är i och för sig inte överväldigande många till antalet, men hur många
adopterade med denna härkomst kan det finnas? Det känner vi ju inte till liksom vi
inte heller känner till hur många etniska svenskar i Boden som har utseenden lite påminnande
om kineser och koreaner och andra från stora Asien. Såna finns nämligen, lite sneda ögon,
mörkt hår.

Bara ett kortare ögonblick varade för övrigt observationen av flickan på Lejonbacksvägen.
Det bör man vidare ha i åtanke.
Och från vilket håll kom personen ifråga egentligen?

Nej, jag för min del fortsätter tvivla när det gäller den här saken.
Jag tror aldrig Vatchareeya lämnade unge Johanssons lägenhet levande den kvällen.
Hennes liv tog slut där på Flottiljvägen.

Men det är jag som tror det. Andra får tro något annat och det kommer man garanterat
att göra också.

Jag avser inte Lejonbacksvägen i mitt inlägg...

Att hennes liv skulle ha tagit slut på Flottiljvägen? Vore väl direkt förnuftsvidrigt att påstå detta då bevisning saknas på att så skulle ha skett. Och att dessutom avdela en kropp utan att efterlämna spår efter sig är helt enkelt inte möjligt.
Citera
2014-08-09, 18:30
Medlem
Kan nu med gott underlag säga att damen VB inte var så vältränad som framstått utan ytterst medelmåttig som nybörjare, bältes svamlet är mer att jag säger.. du är duktig eller du är jätteduktig. Det är en hel del figurer i denna klubb som älskar våld men de får sannolikt lindring då de får sparka på någon likasinnad.

VB var ingen särskilt avancerad medlem utan bara en i mängden som inte hade så bra koordination som verkar framstå, det var en ventil för VB och samtidigt gav motion.
Citera
2014-08-09, 18:34
Medlem
Det är extremt sannolikt att det var VB som vittnet såg promenerandes. Vore det någon annan skulle denna person för länge sedan varit identifierad av utredarna alternativt trätt fram själv.
Citera
2014-08-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Vet inte om detta varit uppe i tråden. Men enligt sms-listorna skall KJ blivit phoneraped. Vad handlade det om? Jag må vara aningen gammaldags men det kanske finns någon i tråden som kan förklara fenomenet?

Typ att någon annan tagit hans telefon och skickat ett sms där mottagaren tror att det är kj som skickat. Typ som facerape när någon råkar/eller med flit komma in på en annans facebook och gör ett inlägg i ägarens namn.
Citera
2014-08-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Det är extremt sannolikt att det var VB som vittnet såg promenerandes. Vore det någon annan skulle denna person för länge sedan varit identifierad av utredarna alternativt trätt fram själv.

Tyvärr är det inte så för sannolikheten att VB promenerade där är försumbar. Det finns andra parametrar som säger annat och styrker och överväger denna iakttagelse av asiatiskt utseende.

Det finns ingen anledning att VB skulle promenera där och för henne okänd terräng dessutom.
Finns inga indikeringar att hennes mobil lämnat masten från läge 1 för det måste den om hon haft mobil med sig, att hon lämnat mobilen hos KJ är uteslutet.

Går hon hem som dömde säger så är det inte den vägen utan helt annat val, men vi vet att dömde ljuger så det är ovidkommande.
Citera
2014-08-09, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tyvärr är det inte så för sannolikheten att VB promenerade där är försumbar. Det finns andra parametrar som säger annat och styrker och överväger denna iakttagelse av asiatiskt utseende.

Det finns ingen anledning att VB skulle promenera där och för henne okänd terräng dessutom.
Finns inga indikeringar att hennes mobil lämnat masten från läge 1 för det måste den om hon haft mobil med sig, att hon lämnat mobilen hos KJ är uteslutet.

Går hon hem som dömde säger så är det inte den vägen utan helt annat val, men vi vet att dömde ljuger så det är ovidkommande.
Vilka parametrar då? Det finns mycket som talar för att det var VB, läs gärna bloggen.

Varför påstår du att det var för henne okänd terräng? Varför måste mobilen indikera att den lämnat masten?

Om den dömde ljuger gick hon alltså inte hem. Vart gick hon?
Citera
2014-08-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vilka parametrar då? Det finns mycket som talar för att det var VB, läs gärna bloggen.

Varför påstår du att det var för henne okänd terräng? Varför måste mobilen indikera att den lämnat masten?

Om den dömde ljuger gick hon alltså inte hem. Vart gick hon?

Hon gick inte en meter av fri vilja.

Bloggen tar jag med en stor nypa salt, har indikationer också var den kommer ifrån så den har fallit för länge sedan. Du kanske vet var den har sin källa.. jo det vet du.
Citera
2014-08-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan nu med gott underlag säga att damen VB inte var så vältränad som framstått utan ytterst medelmåttig som nybörjare, bältes svamlet är mer att jag säger.. du är duktig eller du är jätteduktig. Det är en hel del figurer i denna klubb som älskar våld men de får sannolikt lindring då de får sparka på någon likasinnad.

VB var ingen särskilt avancerad medlem utan bara en i mängden som inte hade så bra koordination som verkar framstå, det var en ventil för VB och samtidigt gav motion.

Har inte haft den uppfattningen att hon skulle vara riktigt duktig på karate. Men något har väl gått in, men hon var i nybörjarstadiet.

Börjar mer och mer tro på att de saknade händerna absolut var en säkerhetsåtgärd angående dnaspår. VB oavsett karatekunskap eller ej har nog bjudit på motstånd.
benen lades med flit i huset för att inom snar tid hittas.
Torson gömdes så gott som möjligt och har legat där längre tid än vad benen legat i huset.
Benen är ganska enkla att förvara i en frysbox, för att placeras ut i ett senare skede. Frågan är bara i vilket syfte? Var man tvungen eller var det frivilligt?
En mördare kan göra orationella saker, men om nu allt låg på en undanskymd plats tidigare, så lägger man väl inte ut dem så att delarna kan hittas? Så slutsatsen jag kommer fram till är att där benen låg, var en plats som någon förfogade över men kunde inte ha kvar benen i all evighet för att snaran drogs åt.
Om KJ är skyldig, var är denna plats i så fall? Var har man inte letat? Hur kunde han gömma benen så länge? Och varför var han tvungen att flytta dem? Anser polis och åklagare att man letat på alla platser kj har förfogat över?
Eller är det någon annan som har haft tillgång till någon annan förvaringsplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in