Citat:
Jag tror inte att alla är sammanslutna i en massiv konspiration med sinistra motiv för att bevara den "världsunika svenska invandringspolitiken" till varje pris. Jag lämnar utrymme för att folk är idealistiska, naiva, har vissa reservationer eller helt enkelt bara är dumma i huvudet. Alla ljuspunkter är inte rökridåer. Alla försök till nyansering måste inte slås ner med indignationen ångande ur öronen. Det skapar en åsiktskorridor som inte är just så mycket bredare än barrikadantirasisternas.
Du borde hålla dig för god för att lansera den gamla uttjatade halmgubben: "Jag tror inte att alla är sammanslutna i en massiv konspiration". Vem tror det?
Citat:
Ja, jag vidhåller att de i första hand drivs av att de är dogmatiska liberaler. Vad beträffar "gruppegoistiskt perspektiv", nja. Sakine och Dilsa har en släng av kurdisk etnocentrism, men är i det avseendet mindre jobbiga än vänsterkurder som Nujen. Neuding är orolig över judars ökande utsatthet i t.ex. Malmö, javisst. Men hon frotterar sig även icke-generat med Sanandaji och invandringskritiker och är en vän av reglerad invandring till skillnad från många andra debattörer. Om hon drevs av judisk gruppegoism skulle hon kräva invandringsstopp, för inte har judar i Malmö och annorstädes någon behållning av en massinvandring som består av 90% muslimer, 0% judar och 10% annat. Att Teodorescu skulle agera utifrån gruppegoism vore ytterst långsökt då hon är allergisk mot alla former av grupptillhörighet, och dessutom "representerar" en grupp (rumäner) som redan har fritt tillträde via EU.
"Sakine och Dilsa har en släng av kurdisk etnocentrism, men är i det avseendet mindre jobbiga än vänsterkurder som Nujen"... jaha och?
Mot bakgrund av att det är utomordentligt sällsynt, att en jude "[kräver] invandringsstopp" (till något annat land än Israel) - jag har faktiskt aldrig hört talats om att det inträffat... och jag misstänker att denne isf skulle bli persona non grata hos landets ledande judar - så förstår jag inte varför Paulina Neuding borde kräva det?
Sammanfattningsvis har jag aldrig sett kvartetten Teodorescu-Madon-Neuding-Demirbag Sten plus Cwejman argumentera för något annat än sådant, som är till fördel för dem själva och/eller deras egen folkgrupp alt. till fördel för dem själva och/eller invandrare UNS.
Du kan välja att tro, att detta inte beror på någon spontant nedlåtande, von oben attityd hos dem ... utan att det uteslutande beror på högstämda liberala principer, som bara s.a.s. av en ren händelse råkar vara till fördel för dem själva - och till nackdel för Sverige och (de etniska) svenskarna.