Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag gillar fenomenet dvävulens advokat.

Men... du får nog slipa lite på den lans, som du vill dra för kvartetten Teodorescu-Madon-Neuding-Demirbag Sten plus Cwejman.
Igår framförde du, att Neudings uppfodrande uppmaning till svenska folket i allmänhet och till SD och dem, som röstar på SD, i synnerhet, att "bevisa", att man inte har något emot att svenska politiker orkestrerar en tsunami av ekonomiska migranter - vilka Neuding eufemistiskt kallar för "människorna som flyr hit" - (enl. dig) inte skulle läsas som en uppmaning att till svenska folket att sätta axeln mot plogen... trots att Neuding uppmanar svenskarna att "gå ihop" för att på sin fritid "ta emot" de asylsökande med "kläder och gåvor.. praktikplatser ...besök till sporthallen, biblioteket och idrottsplanen ...kafékvällar varje vecka .. [bjuda] på middag" och erbjuda möjlighet att gratis utnyttja lokala Gym.
Enl. dig så vill Neuding i stället (i likhet med Anna Dahlberg) bara nyktert "[påminna] om vägvalet i flyktingpolitiken - antingen reglerar vi hårdare eller så anpassar vi oss till situationen".
Idag anser du, att förklaringen till den övermaga attityden är, att "de är unga liberaler" med obefintlig markkontakt.
Såå... om Andreas Ericson från Neo saknar markkontakt... då är det enl dig en indikation på, att kvartetten Teodorescu-Madon-Neuding-Demibag Sten plus Cwejman inte har något gruppegoistiskt perspektiv?? Eh... Crispy...
Ja, jag vidhåller att de i första hand drivs av att de är dogmatiska liberaler. Vad beträffar "gruppegoistiskt perspektiv", nja. Sakine och Dilsa har en släng av kurdisk etnocentrism, men är i det avseendet mindre jobbiga än vänsterkurder som Nujen. Neuding är orolig över judars ökande utsatthet i t.ex. Malmö, javisst. Men hon frotterar sig även icke-generat med Sanandaji och invandringskritiker och är en vän av reglerad invandring till skillnad från många andra debattörer. Om hon drevs av judisk gruppegoism skulle hon kräva invandringsstopp, för inte har judar i Malmö och annorstädes någon behållning av en massinvandring som består av 90% muslimer, 0% judar och 10% annat. Att Teodorescu skulle agera utifrån gruppegoism vore ytterst långsökt då hon är allergisk mot alla former av grupptillhörighet, och dessutom "representerar" en grupp (rumäner) som redan har fritt tillträde via EU.
Jag tror inte att alla är sammanslutna i en massiv konspiration med sinistra motiv för att bevara den "världsunika svenska invandringspolitiken" till varje pris. Jag lämnar utrymme för att folk är idealistiska, naiva, har vissa reservationer eller helt enkelt bara är dumma i huvudet. Alla ljuspunkter är inte rökridåer. Alla försök till nyansering måste inte slås ner med indignationen ångande ur öronen. Det skapar en åsiktskorridor som inte är just så mycket bredare än barrikadantirasisternas.