2014-07-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vad får dig att tro att de inte gör något produktivt? Om så vore att tråden startade med dunkelt syfte så tror jag nog att trådstartaren sköt över målet. Halmstrån letar många efter idag precis som många gjorde under "Palme-eran".

Noterbart är att flertalet inlägg har påpekat att de skenande kostnaderna för kommunerna kommer att explodera inom kort. Att den nya regeringen kommer tvingas utomlands för att låna pengar. Kanske med motiveringen om den förra regeringen?

"De har rensat det dukade bordet, de har tömt skafferi och visthusbodar, de har lagt åkern i träda och ätit sig igenom de internationella bankpalatsens matsalar på svenska folkets kontokort."

Så följaktligen tror jag att om ett år eller så så kommer denna tråden att ses som en guldgruva för alla som ställer sig frågan, vad var det som hände? Ingen kommer ju kunna konstatera att ingen anade/hade en susning.

Jag är av åsikten att den här tråden är för mycket kvar i det gamla paradigmet -- alltså där man tror att dagspressen är legitim, viktig och en förutsättning för demokratin.

Jag anser att det vore bättre att man istället aktivt försökte underminera hela det kulturmarxistiska komplexet, samtidigt som man byggde upp parallella strukturer (vilket många andra redan håller på med). Sanningen är på vår sida, så varför ska vi förhålla oss till lögnare? Lögnare som dessutom försvagas dag för dag, genom att deras tidningar håller på att gå under.

Tråden var bra till en början. Den bidrog till att dissidenter fick pröva sina argument och bygga upp en kunskapsbank. Nu kan jag tycka att den börjar bli lite av en belastning.
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-07-29 kl. 18:35.
Citera
2014-07-29, 18:35
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag tror inte, att vi riktigt har klart för oss, vilken nedlåtande, arrogant och anspråksfull von oben inställning skribenter som Alice Teodorescu, Paulina Neuding, Sakine Madon, Dilsa Demirbag-Sten m.fl har till svenska folket.

I Barometern skriver Paulina Neuding en uppfodrande ledare: "Upp till bevis om integrationen".

Marika Formgren har träffande kallat debatten om den s.k. "integrationen" för en surrogatdebatt. Antingen har Paulina Neuding inte fattat, att SD och partiets väljare invänder mot den världsunika invandringens kvantitet och kvalitet... eller (imho troligare) så låtsas hon inte om den saken.

Paulina Neuding, Alice Teodoresco & co ser i praktiken Sverige som ett gigantiskt läger för ekonomiska migranter (inkl. kriminella och krigsförbrytare) jämte en liten andel flyktingar.

De betraktar det befintliga svenska folket huvudsakligen som migranternas självklara (tvångskommenderade) servicepersonal och försörjningsinstrument.

http://www.barometern.se/ledare/upp-...en(4383423).gm

----

Jag vill än en gång puffa för Marika Formgren i Danmarks röst för dem, som inte redan har lyssnat. Det är ett mycket intressant program. Rekommenderas varmt!

http://arkiv.radio24syv.dk/video/100...ost-23-07-2014

"Har man tagit ”Fan” i båten får man ro honom i land... " tycks Neuding mena -
Citat:
I Hammenhög på Österlen har man gått ihop i byn för att ta emot de asylsökande. När den första förläggningen startade kom grannar med kläder och gåvor för att hälsa välkomna. Rotaryklubben har försökt hjälpa nyanlända med praktikplatser och ordnat besök till sporthallen, biblioteket och idrottsplanen.
Nja, sanningen är väl att att folket i byn är förbannade på invasionen av bidragssugna afrikaner o araber. SD blev ju största parti i Hammenhög i EU-valet. Var det en 5-dubbling i andel?
von oben inställning, javisst, Rotary o inflyttad konstnär är inte folket i byn. Det är maktslickarna o hovnarrarna i byn som kommer med "gåvor" till de arma - som tack lite fin press i media - fy fan !

Läs kommentarerna på artikeln av Jimmy o Jan-Åke deras texter lever - Neudings text är lam o retsam, som om hon inte vågar föra fram sina egentliga tankar. Så här vann nog underklassen, svensken, (the proles ) mediakriget.
http://www.barometern.se/ledare/upp-...84383423%29.gm
Senast redigerad av envackerblomma 2014-07-29 kl. 18:39.
Citera
2014-07-29, 18:45
Medlem
Durgas avatar
"Tråden var bra till en början. Den bidrog till att dissidenter fick pröva sina argument och bygga upp en kunskapsbank."

Kan bara hålla med, första halvan drygt är så förbaskat bra att den ensamt kan vara underlag för en doktorsavhandling (när vanvettet äntligen tagit slut).
Den var på en nivå som höll oss andra nollor borta av ren respekt för att inte skita ned i tråden, nu är den som vilken annan F-tråd som helst men inte desto mindre viktig, bara lite lägre höjd på inläggen.
Citera
2014-07-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
[...]
Tråden var bra till en början. Den bidrog till att dissidenter fick pröva sina argument och bygga upp en kunskapsbank. Nu kan jag tycka att den börjar bli lite av en belastning.

Detta sammanfattar det hela på ett bra sätt. Lås tråden!
Citera
2014-07-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Detta sammanfattar det hela på ett bra sätt. Lås tråden!

Trådens röster kanske kan flytta över sina debattalster till Samtidens debattsida, till båtnad för båda parter?
Citera
2014-07-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Trådens röster kanske kan flytta över sina debattalster till Samtidens debattsida, till båtnad för båda parter?

För min del kan det nog bli lite problematiskt -- jag läser nämligen Jünger och andra romanförfattare med behållning
Citera
2014-07-29, 20:47
Medlem
envackerblommas avatar
undrar om det är mitt senaste inlägg som klassas som undermåligt av de löjliga preciöserna som nu skrivit?

som i rättegångar, domare talar enkel svenska, den åtalade svänger sig med tillkämpade krångliga termer. Nördar överallt.
Senast redigerad av envackerblomma 2014-07-29 kl. 20:50.
Citera
2014-07-29, 21:04
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Ja, det hade helt klart vart ett steg i rätt riktning. Släppa sargen och komma in i matchen. Gammelmedia måste undermineras, de kommer för alltid vara grindvakter åt det svenskfientliga krafterna. Det kommer aldrig bli något "mediakrig" i den bemärkelsen som postuleras i första inlägget i den här tråden. Det enda kriget som pågår är mellan Nymedia och Gammelmedia. Hoppas Samtiden sällar sig till den förstnämnda skaran.
Citera
2014-07-29, 21:10
Medlem
Rois avatar
Angående den här trådens syfte och effektivitet så citerar jag mig själv från en annan tråd

Citera
2014-07-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag gillar fenomenet dvävulens advokat. Men... du får nog slipa lite på den lans, som du vill dra för kvartetten Teodorescu-Madon-Neuding-Demirbag Sten plus Cwejman.

Igår framförde du, att Neudings uppfodrande uppmaning till svenska folket i allmänhet och till SD och dem, som röstar på SD, i synnerhet, att "bevisa", att man inte har något emot att svenska politiker orkestrerar en tsunami av ekonomiska migranter - vilka Neuding eufemistiskt kallar för "människorna som flyr hit" - (enl. dig) inte skulle läsas som en uppmaning att till svenska folket att sätta axeln mot plogen... trots att Neuding uppmanar svenskarna att "gå ihop" för att på sin fritid "ta emot" de asylsökande med "kläder och gåvor.. praktikplatser ...besök till sporthallen, biblioteket och idrottsplanen ...kafékvällar varje vecka .. [bjuda] på middag" och erbjuda möjlighet att gratis utnyttja lokala Gym.

Enl. dig så vill Neuding i stället (i likhet med Anna Dahlberg) bara nyktert "[påminna] om vägvalet i flyktingpolitiken - antingen reglerar vi hårdare eller så anpassar vi oss till situationen".

Idag anser du, att förklaringen till den övermaga attityden är, att "de är unga liberaler" med obefintlig markkontakt.

Såå... om Andreas Ericson från Neo saknar markkontakt... då är det enl dig en indikation på, att kvartetten Teodorescu-Madon-Neuding-Demibag Sten plus Cwejman inte har något gruppegoistiskt perspektiv?? Eh... Crispy...
Ja, jag vidhåller att de i första hand drivs av att de är dogmatiska liberaler. Vad beträffar "gruppegoistiskt perspektiv", nja. Sakine och Dilsa har en släng av kurdisk etnocentrism, men är i det avseendet mindre jobbiga än vänsterkurder som Nujen. Neuding är orolig över judars ökande utsatthet i t.ex. Malmö, javisst. Men hon frotterar sig även icke-generat med Sanandaji och invandringskritiker och är en vän av reglerad invandring till skillnad från många andra debattörer. Om hon drevs av judisk gruppegoism skulle hon kräva invandringsstopp, för inte har judar i Malmö och annorstädes någon behållning av en massinvandring som består av 90% muslimer, 0% judar och 10% annat. Att Teodorescu skulle agera utifrån gruppegoism vore ytterst långsökt då hon är allergisk mot alla former av grupptillhörighet, och dessutom "representerar" en grupp (rumäner) som redan har fritt tillträde via EU.

Jag tror inte att alla är sammanslutna i en massiv konspiration med sinistra motiv för att bevara den "världsunika svenska invandringspolitiken" till varje pris. Jag lämnar utrymme för att folk är idealistiska, naiva, har vissa reservationer eller helt enkelt bara är dumma i huvudet. Alla ljuspunkter är inte rökridåer. Alla försök till nyansering måste inte slås ner med indignationen ångande ur öronen. Det skapar en åsiktskorridor som inte är just så mycket bredare än barrikadantirasisternas.
Citera
2014-07-29, 22:01
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Angående den här trådens syfte och effektivitet så citerar jag mig själv från en annan tråd

Visst, men här diskuterar vi mediekriget.
Förändrar samhället gör vi i andra trådar
Citera
2014-07-29, 22:07
Medlem
Arthass avatar
Angående att vissa gnäller om ämnet i tråden :

Även om läget i princip är det samma som för 4 år sedan, då SD kom in riksdagen, eller 2011 när Dogdylan skrev tråden så är det en bra "mediekoll" nuförtiden. Något mediekrig inom medierna finns i princip inte, snarare är det alternativmedia som är huvudmotståndaren. Däremot är tråden som sagt en bra samlingsplats för olika åsiktspunkter om mångkultur, integration och invandringsvolymer främst inom MSM. Det är fortfarande en välskriven och väldigt levande tråd, men skulle någon förändring ske så är det att byta trådens ämne till "Debatten om Mångkultur i etablerade medier" med ny debatt-text och frågeställning (som är rätt lik den nuvarande). Men jag tycker inte det är nödvändigt heller, då alla som är insatta i tråden vet vad det handlar om.
Senast redigerad av Arthas 2014-07-29 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in