2014-07-29, 23:21
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Tycker den smakar mer åt torkade frukt hållet som många av Nakhlas vanliga smaker gör.
Lite "smörig" om det säger något.
Ska se till att röka den igen snart och komma med en bättre förklaring.

Har blivit så beroende av att röka med phunnel + kaloud att jag inte kört nån vanlig nakhla på rätt länge.
Måste rökas med eller utan folie för att verkligen komma till sin rätt enligt mig.

Haha, det där är något jag känner igen här i Sverige också. Känns som varje invandrare man snackar med bara rökt DA eller nån basic smak.
Berättade för min frisör om att jag rökte tobak med Jägerbomb smak och han blev helt paff.
Var tvungen att ge honom en halv burk med Jägerbomb och han blev riktigt glad.

Fet: Det är endast tillåtet med lägre halter glycerol eller glycerin kanske det heter? Som gör så att det blir fetare rökmoln och tobaken fuktigare, det finns att köpa på apoteket om jag inte missminner mig!

Kursiv: Jo men dom verkar aldrig tröttna på nakhlas double apple! Visserligen så är den ju godaste da'n på marknaden, men det blir ju ändå lite tjatigt att röka en 500grs påse med samma smak! Eller endast ett fåtal smaker. Iofs så har dom invandrarna jag röker med någon gång ibland några fler smaker nu för tiden, även om nakhlas da ligger på första plats! Annars kör dom al fakher citron, cola, mint, kokosnöt osv. Några finsmakare när det kommer till pipor, packningar, bowls osv är dom inte! Inte jag häller för den delen, funkar med tejp eller dasspapper som nödlösning om en packning fuckar tex! Jag har ungefär samma smak som mina vänner fast jag är kanske lite mer peppad på att testa lite mer smaker och märken. Något som är viktigt är också att det skall vara en ganska stor pipa och bra kol med!
Citera
2014-08-07, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Fet: Det är endast tillåtet med lägre halter glycerol eller glycerin kanske det heter? Som gör så att det blir fetare rökmoln och tobaken fuktigare, det finns att köpa på apoteket om jag inte missminner mig!

Kursiv: Jo men dom verkar aldrig tröttna på nakhlas double apple! Visserligen så är den ju godaste da'n på marknaden, men det blir ju ändå lite tjatigt att röka en 500grs påse med samma smak! Eller endast ett fåtal smaker. Iofs så har dom invandrarna jag röker med någon gång ibland några fler smaker nu för tiden, även om nakhlas da ligger på första plats! Annars kör dom al fakher citron, cola, mint, kokosnöt osv. Några finsmakare när det kommer till pipor, packningar, bowls osv är dom inte! Inte jag häller för den delen, funkar med tejp eller dasspapper som nödlösning om en packning fuckar tex! Jag har ungefär samma smak som mina vänner fast jag är kanske lite mer peppad på att testa lite mer smaker och märken. Något som är viktigt är också att det skall vara en ganska stor pipa och bra kol med!

Haha 500gr påse med samma smak säger du?

Jag har en polare som röker minst 1 - 2 huvuden om dagen och röker ENDAST Al Fakher/Nakhla DA. Han går igenom ca. 800g - 1KG om månaden och endast DA. Och han har gjort detta i ungefär 7 år.

Citera
2014-08-13, 10:24
Medlem
Pausfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Kom nyligen hem från semestern och fick med mig 1KG Al Fakher apelsin, 1KG Havana Apelsin (extremt finhackad tobak), 2KG Al Fakher citron, 1KG Al Fakher dubbeläpple, en slang och lite andra små grejer för ca 500 spänn

Oj, i vilket land var det så billigt med tobak?
Citera
2014-08-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Oj, i vilket land var det så billigt med tobak?

Libanon
Citera
2014-08-15, 23:04
Medlem
Fick hem min beställning ifrån HJ där jag beställde olika fumari och starbuzz tobak. Tänkte bara se efter med er vilket huvud som är bäst för den tobaken. Är det vortex?

Använder nu en vanlig MOD nu, och det fungerar bra, men smaken försvinner efter ett tag, nog för att saften rinner ner. Tänkte lägga en beställning på en vortex ifrån vattenpipan.com ifall det är en sådan som är bäst.

Kör med platinum kolen, håller rätt så bra faktiskt, går o röka ca 45 min innan kolen blir för liten o svag.
Citera
2014-08-16, 21:00
Medlem
vortex lr phunnel är bäst, sen vilken av dom är en smaksak..
Citera
2014-08-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
vortex lr phunnel är bäst, sen vilken av dom är en smaksak..

Har en phunnel hemma, ska man löspacka fum och sb eller kan man pressa ner dem?
Citera
2014-08-17, 13:07
Medlem
generellt ska man väll alltid packa luftigt och löst, man vill ju att all tobak ska utnyttjas så inte bara topplagret blir bränt , dom flesta tobaks är rätt känsliga för värme och bränns lätt.. där får man testa sig fram.. kanske köra 3 lager folie / mer mindre kol..
Citera
2014-08-21, 03:31
Medlem
Mitt lager äkta cocobrico tog slut två månader sen. Därefter har jag försökt köra på Vattenpipans kokosnöts-kol som är av typen "flat", alltså halva kuber.
Jag kanske fått en dålig batch men dom slocknar ruskigt fort om man inte håller igång + att det bildas ett svart lager på undersidan lika snabbt så man tvingas vända dom rätt ofta.

Det har gjort att jag behövt köra på fake coconaras(också flat) och utan min älskade Kaloud Lotus.
Det funkar jävligt bra med coconaras men dom askar som tusan + att det inte luktar som vanligt när man tänder dom.

Någon annan som har erfarenhet av VPs egna kokosnöts-kol?

Riktigt sugen på att köpa in 3kgs paket av cocobrico nästa löning så man kan röka på riktigt igen.
Citera
2014-08-21, 09:43
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Mitt lager äkta cocobrico tog slut två månader sen. Därefter har jag försökt köra på Vattenpipans kokosnöts-kol som är av typen "flat", alltså halva kuber.
Jag kanske fått en dålig batch men dom slocknar ruskigt fort om man inte håller igång + att det bildas ett svart lager på undersidan lika snabbt så man tvingas vända dom rätt ofta.

Det har gjort att jag behövt köra på fake coconaras(också flat) och utan min älskade Kaloud Lotus.
Det funkar jävligt bra med coconaras men dom askar som tusan + att det inte luktar som vanligt när man tänder dom.

Någon annan som har erfarenhet av VPs egna kokosnöts-kol?

Riktigt sugen på att köpa in 3kgs paket av cocobrico nästa löning så man kan röka på riktigt igen.

Verkar som att alla har samma erfarenhet utav dessa kol, inklusive mig själv! Fuck vattenpipans kol! Jag funderar också på att köpa ett sådant paket! Då har man så det räcker till att bli över
Citera
2014-08-23, 12:32
Medlem
Köp Cococha kolen, kuberna. Dom tar lite längre tid att få glöd i men dom luktar knappt något + håller längre.
Citera
2014-08-23, 13:02
Medlem
herbiegirls avatar
HEAR YE, HEAR YE!! För alla fruktsmaksdissare, testa att mixa AF Cappuccino med 25% mint. Jättegott!

Sedan jag bytte från traditionell vattenpipa till Roi glass hookah har jag upptäckt att SB knappt smakar nånting längre. AF (som jag tidigare dissade) smakar mycket bättre nu. Inget kli i halsen. Fumari (favoritmärket) smakar inte heller lika mycket längre, dock mera än SB, men bara marginellt. Tror det är dags att uppdatera till starkare tobak som AF och Nakhla. Kan det vara jag som har blivit mer van rökare? Röker bara en till två ggr i veckan :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in