2013-10-04, 01:35
Medlem
HookahJohn alltså.. Beställde drygt 1.2kg totalt den 16/9 .. fick det skickat den 17/9 dock inte fått något ännu och den trackingnr:et man fick har inte rört sig sen 17/9.. Ringde till och med fraktbolaget USPS i usa ang detta o dem visste inte vad som hänt.. KUL.. enda tobaken jag har hemma är AF golden grape... Fuck my life.. den är god sure men fan inte hela tiden o röka.... åhhh första o sista beställning från usa tack vare detta..
Citera
2013-10-04, 11:36
Medlem
herbiegirls avatar
Vi är alltså tre på samma gång som fastnat i tullen för tobaken!? Coinscidence?
Citera
2013-10-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
HookahJohn alltså.. Beställde drygt 1.2kg totalt den 16/9 .. fick det skickat den 17/9 dock inte fått något ännu och den trackingnr:et man fick har inte rört sig sen 17/9.. Ringde till och med fraktbolaget USPS i usa ang detta o dem visste inte vad som hänt.. KUL.. enda tobaken jag har hemma är AF golden grape... Fuck my life.. den är god sure men fan inte hela tiden o röka.... åhhh första o sista beställning från usa tack vare detta..

Vad står det om du söker på paketet då? Vilken ort ligger det på? Tog du det billiga fraktsättet?

Citat:
Ursprungligen postat av herbiegirl
Vi är alltså tre på samma gång som fastnat i tullen för tobaken!? Coinscidence?

Citera
2013-10-04, 15:30
Medlem
Sådär, nu är paketet hemma hos pappa. Blev 660kr tull, går att leva med, med tanke på vad det kunde blivit.

http://img571.imageshack.us/img571/2967/qnjx.jpg

Några askar kol, 9 småpaket fumari för att testa smaker och sen två harmony bowls. Harmony bowl ser ju helt fantastisk ut, fattar inte att jag inte tagit dom tidigare. Precis så en bowl ska se ut! HJs ailien phunnel kan slänga sig i väggen nu! KL passar perfekt på dom också!
Citera
2013-10-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Vad står det om du söker på paketet då? Vilken ort ligger det på? Tog du det billiga fraktsättet?

Står såhär som senast uppdaterad på usps hemsida:

September 17, 2013 , 4:42 pm
Dispatched to Sort Facility
TUSTIN, CA 92780

Fick inget alternativ utav hookahjohn om billigaste eller dyraste fraktsättet utan var bara betala eller ej..
Citera
2013-10-04, 15:50
Medlem
Citat:
Står såhär som senast uppdaterad på usps hemsida:

September 17, 2013 , 4:42 pm
Dispatched to Sort Facility
TUSTIN, CA 92780

Fick inget alternativ utav hookahjohn om billigaste eller dyraste fraktsättet utan var bara betala eller ej..

Ok, tror han skickar med det billigare och det kan ta ett bra tag. Själv beställde jag en skitsak från usa med någon riktigt billig brevtjänst, tog mer än 3veckor.

Visst ditt borde vara framme men dom kanske klantat till det lite. Har du bara ett kolli nummer så borde du vara lugn. Hör av dig till HJ och be honom ta tag i det, bör ju vara lättare för honom när han bor där och jobbar med USPS.

I övrigt kan jag rekommendera hookah-shisha.com. Dom har skitbra support och hjälper till med allt, ersätter om något blir fel osv. Dom är kanske något dyrare dock.

Har aldrig gillat HJ.
Senast redigerad av thisisnotme 2013-10-04 kl. 16:35.
Citera
2013-10-04, 17:47
Medlem
Citat:
Sådär, nu är paketet hemma hos pappa. Blev 660kr tull, går att leva med, med tanke på vad det kunde blivit.

Några askar kol, 9 småpaket fumari för att testa smaker och sen två harmony bowls. Harmony bowl ser ju helt fantastisk ut, fattar inte att jag inte tagit dom tidigare. Precis så en bowl ska se ut! HJs ailien phunnel kan slänga sig i väggen nu! KL passar perfekt på dom också!

Tro mig, man kan uppskatta en Alien också När man bara vill ha ett 45 - 60 minuters pass ensam, bara chilla. Då är Alien perfekt, speciellt med KL. Du förbrukar extremt lite tobak per session.
Citera
2013-10-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ok, tror han skickar med det billigare och det kan ta ett bra tag. Själv beställde jag en skitsak från usa med någon riktigt billig brevtjänst, tog mer än 3veckor.

Visst ditt borde vara framme men dom kanske klantat till det lite. Har du bara ett kolli nummer så borde du vara lugn. Hör av dig till HJ och be honom ta tag i det, bör ju vara lättare för honom när han bor där och jobbar med USPS.

I övrigt kan jag rekommendera hookah-shisha.com. Dom har skitbra support och hjälper till med allt, ersätter om något blir fel osv. Dom är kanske något dyrare dock.

Har aldrig gillat HJ.

Aldrig gillat hj heller.. Varit sega o dryga på mail..
Mailat 3 ggr ang detta att det inte hänt något med mitt paket på 3 veckor men inget svar..
Citera
2013-10-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Tro mig, man kan uppskatta en Alien också När man bara vill ha ett 45 - 60 minuters pass ensam, bara chilla. Då är Alien perfekt, speciellt med KL. Du förbrukar extremt lite tobak per session.

Jag har en alien också. Tycker den är jobbig att packa, så lätt att KL går emot tobaken och bränner fast. Det går att packa väldigt lite i harmony också om man vill snåla med tobak.

Alien hamnade iaf på hyllan nästan direkt nä jag fick den. Hamony kommer nog bli den enda jag använder nu framöver.
Citera
2013-10-04, 18:00
Medlem
Citat:
Aldrig gillat hj heller.. Varit sega o dryga på mail..
Mailat 3 ggr ang detta att det inte hänt något med mitt paket på 3 veckor men inget svar..

Ge inte upp USA iaf, testa hookah-shisha nästa gång. Svarar direkt på chatten när man undrar något.
Citera
2013-10-05, 09:34
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:

Några askar kol, 9 småpaket fumari för att testa smaker och sen två harmony bowls. Harmony bowl ser ju helt fantastisk ut, fattar inte att jag inte tagit dom tidigare. Precis så en bowl ska se ut! HJs ailien phunnel kan slänga sig i väggen nu! KL passar perfekt på dom också! :yes:

Hur mycket tobak beställde du för att tulla 660kr? Blir det ingen skatt på det också?

Tycker vi borde dra igång en diskussion om keramikhuvuden.
Själv använder jag vattenpipan.com's Phunnel Bowl Large för Fumari, och Sahara Smoke's Vortex för Al fakher och Starbuzz.
Jag köpte en Alien Mini Phunnel och gillar materialet i den. Den fördelar värmen bra och gör att tobaken smakar fint genom hela rökningen förutsatt att man inte bränner tobaken, samt att hela tobaken förbrukas. Men den är på tok för liten för mig.

Vad ska jag ha om jag vill röka länge, med bra smak, bra värmefördelning genom hela tobaken?
Citera
2013-10-05, 09:37
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Bad du honom skicka privat, låg värdedeklaration, flummig innehållsdeklaration med vanlig post?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in