2013-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Googlade och hittade den här tråden.

https://www.flashback.org/t506156

Finns hopp!

Som det nämndes i tråden du länkade till så har posten inte rätt att öppna paketet och kolla innehållet, dock kommer de troligen att skicka hem ett brev till dig som säger att du ska skicka in någon information som visar vad du beställt och hur mycket det kostar.

Detta hände iallafall mig för ett tag sen.
Citera
2013-05-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Som det nämndes i tråden du länkade till så har posten inte rätt att öppna paketet och kolla innehållet, dock kommer de troligen att skicka hem ett brev till dig som säger att du ska skicka in någon information som visar vad du beställt och hur mycket det kostar.

Detta hände iallafall mig för ett tag sen.

Hur löste du det då? Funderar på att fakea en order från HS med bara lite kol och småskit till ett lågt värde. Kan man åka dit för det?

Edit, nu kom det en uppdatering på usps.com, "custom clearance processing complete", inget ändra på posten.se än dock.
Senast redigerad av thisisnotme 2013-05-12 kl. 21:48.
Citera
2013-05-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoz
En polare är i turkiet och har hittat fin tobak i många smaker om 500gr/förpackning. Har bett honom att ta med så mycket han pallar då det är asbilligt, kör en satsning så får vi se om det smakar dugligt eller ej.

Funderar dock på en grej: om tullen på arlanda vill kika i hans väska (han är turk, så det är ca 800000% mer troligt), kan han välja att slänga skiten på plats och slippa tull+skatt eller är man så illa tvungen att betala? Referera gärna till pålitig källa eller egen erfarenhet.
Skitsnabbt svar upskattas!
Angående tobak från Turkiet, så kolla om han kan köpa av märket Serbetli till dig. Av allt googlande jag gjorde när jag själv var där så är det den bästa tobaken man kan köpa där (eventuell privattillverkad borträknad). Köpte väl drygt 1,5-2kg själv av den och tycker helt klart den är godkänd! Mysig och len smak oftast.
Citera
2013-05-12, 22:04
Medlem
Citat:
Hur löste du det då? Funderar på att fakea en order från HS med bara lite kol och småskit till ett lågt värde. Kan man åka dit för det?

Edit, nu kom det en uppdatering på usps.com, "custom clearance processing complete", inget ändra på posten.se än dock.

Jag löste det genom att skicka den korrekta beställningen och betalade 30% av det

Dock var det ingen stor summa så jag brydde mig inte särskilt, men i ditt fall snackar vi ändå rätt så stora summor.

Har det ändrats nu lördag & söndag? Väldigt skumt då mina beställningar står helt stilla då, till och med på usps.
Citera
2013-05-12, 22:13
Medlem
Citat:
Jag löste det genom att skicka den korrekta beställningen och betalade 30% av det

Dock var det ingen stor summa så jag brydde mig inte särskilt, men i ditt fall snackar vi ändå rätt så stora summor.

Har det ändrats nu lördag & söndag? Väldigt skumt då mina beställningar står helt stilla då, till och med på usps.

Ok men det var ingen tobak alltså?

Jo, dom har uppdaterat både på posten och usps i helgen.
Citera
2013-05-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ok men det var ingen tobak alltså?

Jo, dom har uppdaterat både på posten och usps i helgen.

Nej nej, det var inget sånt, det var skor jag hade beställt. Det finns ju ingen lag på skor så betalade 30% av totalsumman.

Jaha okej, skumt att de inte gör det för mig.
Citera
2013-05-12, 22:35
Medlem
Citat:
Nej nej, det var inget sånt, det var skor jag hade beställt. Det finns ju ingen lag på skor så betalade 30% av totalsumman.

Jaha okej, skumt att de inte gör det för mig.

Då är jag med.

Posten nu:
Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren

Yeeeeeeeeeeeees!!!
Citera
2013-05-12, 22:36
Medlem
Citat:
Då är jag med.

Posten nu:
Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren

Yeeeeeeeeeeeees!!!

Du skrämde oss alla i onödan!!!
Citera
2013-05-12, 22:42
Medlem
Citat:
Du skrämde oss alla i onödan!!!

Hehe skrämde nog mig själv mest. ;-) men tror du jag är helt säker nu?
Citera
2013-05-12, 22:48
Medlem
Citat:
Hehe skrämde nog mig själv mest. ;-) men tror du jag är helt säker nu?

Skulle säga 99%, dock inte 100% innan det står på posten också.
Citera
2013-05-12, 23:23
Medlem
Citat:
Skulle säga 99%, dock inte 100% innan det står på posten också.

Håller tummarna!
Citera
2013-05-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChRiiLLe
Angående tobak från Turkiet, så kolla om han kan köpa av märket Serbetli till dig. Av allt googlande jag gjorde när jag själv var där så är det den bästa tobaken man kan köpa där (eventuell privattillverkad borträknad). Köpte väl drygt 1,5-2kg själv av den och tycker helt klart den är godkänd! Mysig och len smak oftast.
aaaaa har en serbetli jag köpte i alanya, shiiiiiiiiiiiiiiiiiiet va blöt den e asså. luktar çokgott också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in