2014-05-15, 20:35
Medlem
l0mes avatar
Fick precis hem min Khalil mamon och test rökte den. Men det kommer väldigt lite rök än vanligt. Vad kan problemet vara?

Edit: Det här är kolet jag använder http://www.vattenpipan.com/produkt.php?i=333
Senast redigerad av l0me 2014-05-15 kl. 20:37.
Citera
2014-05-15, 21:26
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0me
Fick precis hem min Khalil mamon och test rökte den. Men det kommer väldigt lite rök än vanligt. Vad kan problemet vara?

Edit: Det här är kolet jag använder http://www.vattenpipan.com/produkt.php?i=333

Du skall vänta tills kolet är helt tänt, kör med två-tre kolbitar per omgång. Vad kör du med för tobak? Kolla efter läckor.
Citera
2014-05-15, 21:31
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Du skall vänta tills kolet är helt tänt, kör med två-tre kolbitar per omgång. Vad kör du med för tobak? Kolla efter läckor.
Jag väntar tills det är helt rött. jag använder al fakher lemon. Vart kan Läckor förekomma? Vet inte riktigt vart jag ska kolla
Citera
2014-05-15, 22:01
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Jag väntar tills det är helt rött. jag använder al fakher lemon. Vart kan Läckor förekomma? Vet inte riktigt vart jag ska kolla

Kolla typ vid vasen/stammen, kolla så att du har alla packningar, prova att blåsa ut luft i slangen utan att ha något vatten, kol, tobak i/på pipan samtidigt som du tejpat för dom vanliga hålen dvs vid koppen och den lilla ventilen med kulan i, och om det fortfarande pyser ut luft är det bara att lyssna och känna sig fram till läckan som du kan täppa till med tejp

Sorry för rörig text, trött som faen.
Citera
2014-05-15, 22:06
Medlem
Citat:
Börja med att sätta handen för toppen av stammen innan du sätter ditt huvudet och testa ta ett "bloss" då märker du om den är tät eller inte
Citera
2014-05-15, 22:07
Medlem
Jag fick mitt paket igår från HJ det tog 10 dagar även fast jag skrev dom två sista siffrorna fel i postnr.
Citera
2014-05-15, 22:40
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Börja med att sätta handen för toppen av stammen innan du sätter ditt huvudet och testa ta ett "bloss" då märker du om den är tät eller inte
Hur märker jag om det är tät? Tar det "helt" stop typ när man tar ett bloss? Eller ska det inte bubbla i vattnet? För det gör det inte.
Citera
2014-05-15, 22:46
Medlem
Citat:
Hur märker jag om det är tät? Tar det "helt" stop typ när man tar ett bloss? Eller ska det inte bubbla i vattnet? För det gör det inte.

Om det tar helt stopp, inga bubblor, inget pys, så känner du att det drar i handflatan för att det är stopp

Testa med annan tobak om du har, jag har inga bra erfarenheter av af lemon. Om inte, testa blås på kolen när du lagt upp dom så du får lite mer värme
Senast redigerad av BjK 2014-05-15 kl. 22:48.
Citera
2014-05-15, 22:59
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Om det tar helt stopp, inga bubblor, inget pys, så känner du att det drar i handflatan för att det är stopp
Det kommer inge bubblor och inget pys men helt stopp är det inte. När jag drar in/ut med slangen så kommer det luft från dessa 2 hål. http://imgur.com/dZARtb9

Citat:

Testa med annan tobak om du har, jag har inga bra erfarenheter av af lemon. Om inte, testa blås på kolen när du lagt upp dom så du får lite mer värme
kolen är helt röd så tror inte att det är problemet?
Citera
2014-05-15, 23:04
Medlem
Citat:
Det kommer inge bubblor och inget pys men helt stopp är det inte. När jag drar in/ut med slangen så kommer det luft från dessa 2 hål. http://imgur.com/dZARtb9

kolen är helt röd så tror det inte är problemet?

Det är hålen som röken går upp i efter det har passerat vattnet, montera pipan som när du ska använda den och testa om den är tät. Hur mycket vatten har du? Testa med röret Max 2cm ner i vattnet Så du får så mycket plats som möjligt för röken i vasen

Känns den tät fastän du inte har stammen i vasen?
Citera
2014-05-15, 23:21
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Det är hålen som röken går upp i efter det har passerat vattnet, montera pipan som när du ska använda den och testa om den är tät. Hur mycket vatten har du? Testa med röret Max 2cm ner i vattnet Så du får så mycket plats som möjligt för röken i vasen

Känns den tät fastän du inte har stammen i vasen?
Den är tät fast den inte är i vasen. Jag hade röret ungefär 2,5cm ner i vattnet när jag körde. Kan det kanske bero på att jag hade för små hål i foliet?
Citera
2014-05-15, 23:45
Medlem
Citat:
Den är tät fast den inte är i vasen. Jag hade röret ungefär 2,5cm ner i vattnet när jag körde. Kan det kanske bero på att jag hade för små hål i foliet?

Du borde ha fritt flöde om den inte är i vasen om du inte håller för dom två hålen. det bör inte vara trögare att ta ett "bloss" än om du har slangen löst. Vad använder du att göra hål med? Tandpetare är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in