Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Nu blir jag konfunderad!
För två år sedan skrev Expressen om detta fall, där denna gamla artikel fanns avfotograferad:
http://y.cdn-expressen.se/images/2013/6/20/8a2ed736-c83d-47dd-9a8b-47df6ec9579f/645@70.jpg
Jag försökte nyss urskilja delar av texten, vilket faktiskt gick! Jag upptäckte då till min förvåning att Gays syster nämns i denna till synes gamla artikel. Och här finns ju det numera klassiska fotot på Kjell-Åke. Men enligt denna tråds historia ska ju systern inte ha fått se bilden på KÅ förrän hon fått den sig tillsänd av Skara år 2009. Kan detta verkligen stämma?
Brydde sig inte systern om att läsa en veckotidning där hon själv fanns intervjuad?
Jag förstår att du blev konfunderad. Vilket jag emellertid inte har blivit. Jag har haft mycket kontakt med systern och även träffat henne personligen och känner henne ganska väl.
Jag skickade en kopia på fotona, Dahlsjö, Johansson och Lundqvist, till henne från G-P den 29/7 1984 i juli 2009. Den 13 juli ringde jag upp henne och det var då hon berättade om "Tröjmannen".
Jag däremot skulle ha blivit mycket förvånad över om hon någonsin kom att läsa veckotidningen där hon själv fanns intervjuad.
Med tanke på hennes svar ang. fotot på Johansson så lät hon både mycket förvånad och kanske också något skrämd när hon berättade detta.
Hon berättade om "Tröjmannen" vid ett flertal tillfällen innan jag skickade henne denna kopia.
För säkerhets skull så tog jag och ringde upp Gays syster och har nu precis avslutat samtalet med henne. Hon berättade följande:
Hon har inget minne av att ha läst den här artikeln av Norlén 1993.
Minnet av "Tröjmannen" och hur han såg ut är enligt henne
inte hämtat från något foto i en artikel utan från deras första och enda möte i dörröppningen till Gays lägenhet 1965.
Hon har enligt egen utsago aldrig kunnat glömma detta möte med honom.