2014-07-28, 00:03
Medlem
Glorkass avatar
Alltså, jag tror att TS verklighet ser ut så här:

Eftersom han själv tror att han är jagad, så agerar han märkligt ute på stan. Stirrar på folk, vänder sig om och rör sig onormalt pga paranoian. Detta i sin tur gör att folk agerar annorlunda mot honom, vågar inte möta blicken osv. Vilket gör att TS blir ännu mer säker på att folk är med på noterna.
Det blir en ond cirkel.

Det du borde göra är att försöka tänka logiskt. Vem skulle lägga miljoner kronor vecka ut och vecka in på att ha hundratals anställda som ska utföra olika mer eller mindre SUBTILA grejer mot dig? Om detta var ett grymt skämt av ett par mobbare så skulle ju högst 5 pers gå med på att hålla på, och de skulle knappast orka göra det längre än en vecka. Alltså återstår bara att betala hundratals personer som anställda att utföra det här. Det går inte ihop. Det är inte värt pengarna helt enkelt.

Jag tycker att du ska läsa dina egna inlägg men låtsas att någon annan skrivit dem och att denne någon lider av någon diagnos. Då kommer bitarna falla på plats.
2014-07-28, 11:34
Medlem
tv4oves avatar
För fem eller sex år sedan hade jag intensiv dialog med tre mycket olika karaktärer som var för sig hade råkat ut för eller genomskådat otroliga rättsskandaler. Helt okända och oberoende av varandra berättade de liknande historier vars omständigheter och detaljer inte gärna kunde avfärdas som enbart paranoid inbillning. Jag försökte jämföra med vad några journalister jag känner råkat ut för efter att ha skrivit något för somliga opassande men dessa nya fall av stalking verkade alltför intelligent organiserade.
Plötsligt avbryter de all kontakt. Ingen av dem ville mer ha med mig att göra. Fast vi på alla sätt var olycksbröder anklagades jag ironiskt nog från alla tre håll för att vara utsänd av Säpo. Den mest typiske rättshaveristen driver fortfarande en kampanj mot mig på sin hemsida. Förföljelserna för övrigt på nätet kan ingen skydda sig mot.
Då myndigheterna menar att jag har mig själv att skylla fann jag för gott att avsäga mig mitt eget familjenamn. När jag nu i detta forum just blev anklagad för att imitera mig själv och plötsligt i PM på både gamla och nya kontot blir utsatt för narkotikaerbjudande så blir jag nyfiken på hur många fler som fått samma skamliga förslag från en "Ingalil888" eller om det är något annat som ligger bakom.
Senast redigerad av tv4ove 2014-07-28 kl. 11:36.
2014-07-28, 11:48
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
För fem eller sex år sedan hade jag intensiv dialog med tre mycket olika karaktärer som var för sig hade råkat ut för eller genomskådat otroliga rättsskandaler. Helt okända och oberoende av varandra berättade de liknande historier vars omständigheter och detaljer inte gärna kunde avfärdas som enbart paranoid inbillning. Jag försökte jämföra med vad några journalister jag känner råkat ut för efter att ha skrivit något för somliga opassande men dessa nya fall av stalking verkade alltför intelligent organiserade.
Plötsligt avbryter de all kontakt. Ingen av dem ville mer ha med mig att göra. Fast vi på alla sätt var olycksbröder anklagades jag ironiskt nog från alla tre håll för att vara utsänd av Säpo. Den mest typiske rättshaveristen driver fortfarande en kampanj mot mig på sin hemsida. Förföljelserna för övrigt på nätet kan ingen skydda sig mot.
Då myndigheterna menar att jag har mig själv att skylla fann jag för gott att avsäga mig mitt eget familjenamn. När jag nu i detta forum just blev anklagad för att imitera mig själv och plötsligt i PM på både gamla och nya kontot blir utsatt för narkotikaerbjudande så blir jag nyfiken på hur många fler som fått samma skamliga förslag från en "Ingalil888" eller om det är något annat som ligger bakom.

Har också fått narkotikaerbjudandet via pm så det är inte gang stalking, rapporterat så slipper vi den idioten.

Förut i Anna Lindh tråden var det en författare som du påstod kallade dig säpoagent, nu är det två tre till, du kanske skulle fundera på din framtoning, typ.
2014-07-28, 12:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har också fått det dör PM'et - "Tjena man" stod det i rubriken, det kallas reklam, inte gang stalking, men att du tolkar det som gang stalking säger ju en hel del om din världsbild.
2014-07-28, 12:47
Moderator
Citat:
[...]
Även jag har fått det PM:et och rapporterat det. Det måste vare en "omvänd gang stalking" det handlar om, en ensam person som förföljer massor av människor.

... Eller möjligen ett desperat försök att kränga så mycket skit som möjligt till så många personer det går på kortast tänkbara tid. Fast det är nog alldeles för tråkigt för att vara sant.
2014-07-28, 12:50
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har också fått det dör PM'et - "Tjena man" stod det i rubriken, det kallas reklam, inte gang stalking, men att du tolkar det som gang stalking säger ju en hel del om din världsbild.
Dito, har fått PM-et både som iesho och lehs.

tv4ove, du jobbar på en paranoia. Du borde filtrera bort brus så ser du klarare och får ett bättre liv.
2014-07-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84

Personer som jag aktivt uttrycker att jag värderar och gillar vänds snart så de börjar agera aggressivt mot mig. Ett kärlekssamtal slutar snart i massa utropstecken och gräl.
Flertalet av de jag interagerar med blir extremt sura för ingenting.

Jag tror man försöker få mig att skapa vänskapsband och relationer som sedan ska slitas upp och därmed skapa emotionella sår hos mig.

Känner så väl igen detta mönster som du skriver om här. Ett sådant utstuderat beteende hos dem som har kommit mig nära under livets gång har snarare varit regel än undantag. Ofta är det så att någon ny person introduceras i mitt liv som ska spela rollen av en vän, t ex. I början handlar det om ren love bombing, men ganska snart så börjar den nya "vännen" bete sig på ett ganska så otrevligt sätt. Han/hon hittar på en massa lögner, börjar ägna sig åt trakasserier och verbal misshandel m.m. När jag efter ett tag känner att det är något som är fel och tar upp detta med honom/henne då blir personen (precis som du också skriver om i din text) extremt sur och börjar prata om att jag är en hemsk, eller otacksam, person som kommer med orättvisa anklagelser, trots att jag innan dess har behandlats på ett mycket tveksamt sätt under en lång tid. Plötsligt tittar de på mig som om jag vore världens avskum och kontakten bryts mer eller mindre abrupt.

Dessa personer har aldrig varit några riktiga vänner. De är agenter ute på uppdrag för att skapa känslomässiga och själsliga sår. Dessutom är det troligt att de ägnar sig åt s k character assasination och att de är ute efter att skada offret på så sätt att man inte längre kan lita på andra människor. Självklart känner man denna brist på tillit om det här bemötandet upprepas gång på gång på gång.
2014-07-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Det får mig att bekräfta något jag funderat över ett tag att min aktivitet på datorn delas med flertalet andra i nätverket i realtid. Annars hade det inte funkat om hon nu inte tog emot kommando från nätet medan vi pratade i telefon. Hon har även konstant gjort uttalanden som har med mina google sökningar och liknande att göra, om jag googlar bröderna Dalton så givetvis så nämner hon Bröderna Dalton bara någon dag efter..

Samma sak händer mig hela tiden. Mina google-sökningar, filmvisningar, dagboksanteckningar osv, osv .... dyker upp strax efteråt, dels i den där poesi-sidan på nätet (som jag nämnde tidigare) och dels i telefonsamtal med andra, eller om jag pratar med någon ansikte mot ansikte.
2014-07-28, 18:07
Medlem
bernad_laws avatar
Håll ämnet, varning utdelad. /Mod
2014-07-28, 22:45
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
..... När jag nu i detta forum just blev anklagad för att imitera mig själv och plötsligt i PM på både gamla och nya kontot blir utsatt för narkotikaerbjudande så blir jag nyfiken på hur många fler som fått samma skamliga förslag från en "Ingalil888" eller om det är något annat som ligger bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Har också fått narkotikaerbjudandet via pm så det är inte gang stalking, rapporterat så slipper vi den idioten.
Förut i Anna Lindh tråden var det en författare som du påstod kallade dig säpoagent, nu är det två tre till, du kanske skulle fundera på din framtoning, typ.

Då var det som jag misstänkte något annat som låg bakom men varför är just du så intresserad och påläst om vad jag tidigare skrivit när du ändå aldrig vill diskutera ens sakfrågor med mig utan bara vantolkar och misstänkliggör allt?
Det var knappast någon tillfällighet att denna grova PM-provokation kom på både mitt sedan länge övergivna konto och mitt sedan ett halvår påtvingade nya just efter att jag för också dig måst förklara att jag fortfarande är en och samma person.
Jag har varit helt konsekvent i mitt resonemang och framtoning även då jag berättat om de tre inom samma tidsperiod överraskande helomvändningarna och agentanklagelserna mot mig.
2014-07-28, 22:54
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sådan skit har jag aldrig tidigare varit utsatt för. Varför släpptes det igenom filtret just nu? Jag tolkar det inte alls som gang stalking utan snarare fishing för att anonyma panelen här vill ha min identitet bekräftad. Vad har min världsbild med saken att göra?
2014-07-28, 22:57
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Även jag har fått det PM:et och rapporterat det. Det måste vare en "omvänd gang stalking" det handlar om, en ensam person som förföljer massor av människor.
... Eller möjligen ett desperat försök att kränga så mycket skit som möjligt till så många personer det går på kortast tänkbara tid. Fast det är nog alldeles för tråkigt för att vara sant.

Jag tror inte det finns någon enstaka person som kan uppträda så korkat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in