2014-08-08, 11:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
...
så kan man lätt konstatera hur underordnade celler med var sin övertygelse och självständiga taktik kan fås till att skylla på varandra och generera ständiga bortförklaringar.

Precis så upplever jag ofta att det är att diskutera med "troende" - och det gäller inom många områden (9-11 / spöken / gangstalking etc etc.). Om något ifrågasätts så kommer det fem alternativa förklaringar, det gör det ofta hopplöst att komma vidare så det är förstås en väldigt effektiv metod för att tysta dem som ifrågasätter.
Just här "i gangstalking" verkar det ju dock som att ingen kommer överens om någonting så jag tror inte "ni" gör det medvetet, men det blir ju lite svårt att komma någonvart ändå..
2014-08-08, 11:54
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Sorry, även jag själv har svårt att förstå vad jag menar mellan varven. Poängen var att du slösar din energi och tid på att gå runt och tolka mystiska budskap.....
Din egen historia säger att du mycket väl kan ha varit målindivid för psykförsvarets övningar. Det är inte så konstigt att du nu likt flera vänner till mig som råkat ännu värre ut gärna vill förklara att allt bara varit inbillning och det gäller att hålla huvudet kallt. På detta vis har du själv blivit befriad från ytterligare stalkning då du istället blivit användbar för psykstyrets försök att mörka sina metoder.
2014-08-08, 12:11
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis så upplever jag ofta att det är att diskutera med "troende" - och det gäller inom många områden (9-11 / spöken / gangstalking etc etc.). Om något ifrågasätts så kommer det fem alternativa förklaringar, det gör det ofta hopplöst att komma vidare så det är förstås en väldigt effektiv metod för att tysta dem som ifrågasätter.
Just här "i gangstalking" verkar det ju dock som att ingen kommer överens om någonting så jag tror inte "ni" gör det medvetet, men det blir ju lite svårt att komma någonvart ändå..
Tro inte att detta är medvetet organiserat från dina meningsmotståndares sida. Min 20-åriga erfarenhet av nätdebatt har gett övertydliga besked om hur varje fråga av betydelse för viss folkopinion infiltreras och styrs från anonymt överordnat håll.
2014-08-08, 15:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Åter till ämnet vilket inte är hur mycket vi hänger på FB.
O.T raderat

//KimNeilJung
2014-08-08, 19:52
Medlem
Citat:
Trollar du eller vad är ditt problem? Är du en del av tramskampanjen här för att förlöjliga gang stalking?

Hur kan du INTE förstå varför du blev tvångsintagen?

Om du säger till läkarn att du sett ett ufo i skogen, tycker du det är hans jobb att följa med dig ut i skogen och leta bevis för att det var ett ufo där eller är det hans jobb att skicka dig till psyk för undersökning?

Angående "voice to skull" så tycker jag riktade högtalare verkar mycket mer troligt än mikrochip, och skulle passa deras stil med att köra i grunden enkla knep som av stackars nojiga TIs uppfattas som avancerad alienteknik...

Voice to skull funkar precis överallt...det finns dom ti:s som varit långt nere i grottor, uppe i flygplan....jaa överallt som sagt....jag vet att detta låter otroligt och då är tekniken ändå inte ny du!
2014-08-08, 20:01
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Voice to skull funkar precis överallt...det finns dom ti:s som varit långt nere i grottor, uppe i flygplan....jaa överallt som sagt....jag vet att detta låter otroligt och då är tekniken ändå inte ny du!
Ja, och rösterna hörs lika tydligt överallt. Hur kan du vara så säker på att det är elektronik? Hur kan du så säkert skilja "äkta" inre röster från artificiella? Är det en prestigefråga bara?
2014-08-08, 20:41
Medlem
theanthropologists avatar
Förr i tiden fanns ett starkt förtryck i samhället. Alex-84 tog upp de religiösa normerna och det fanns även en mycket tydlig rangordning. De som bröt mot de religiösa reglerna och de som satte sig upp det allra minsta mot rangordningarna råkade illa ut. I stort sett såg det ut så i Sverige långt in på 1900-talet. Sedan sekulariserades Sverige och västvärlden och demokrati infördes steg för steg. Idag skriver man skit om självaste kungen på Flashback och de religiösa reglerna har nästan upplösts och i varje fall blivit frivilliga. Förr fanns också en skam-kultur som nu formellt nästan helt är upplöst.

Det historiska förtrycket fanns av vissa skäl och ersättningsmedel saknas inte i det moderna samhället. Den stora skillnaden är att social kontroll de senaste hundra åren alltmer har fått en statistisk karaktär. Det stora flertalet styrs hjälpligt via konsumtion och massmedia (räknar även all utbildningsverksamhet som massmedia), men som i cowboyfilmerna så håller vissa reda på den stora flocken medan andra rider iväg för att fånga in avvikarna.

Så mycket har inte samhället förändrats att man tillåts att vara avvikande i någon större utsträckning och här ser jag en rationell funktion i gang stalking, särskilt den decentraliserade varianten där inga resurser tillförs och där inga formella beslutsvägar uppåt finns.
2014-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Din egen historia säger att du mycket väl kan ha varit målindivid för psykförsvarets övningar. Det är inte så konstigt att du nu likt flera vänner till mig som råkat ännu värre ut gärna vill förklara att allt bara varit inbillning och det gäller att hålla huvudet kallt. På detta vis har du själv blivit befriad från ytterligare stalkning då du istället blivit användbar för psykstyrets försök att mörka sina metoder.

Du har missförstått mig gravt. Var jag så otydlig? Jag menar på intet sätt att allt bara är inbillning. Läs gärna om mina inlägg. Det jag menar är att många TIs får problem med sina egna inbillningar UTÖVER förföljelsen och trakasserierna. Det kan vara en god orsak att inte snöa in allt för mycket på stalkingen, som ofta kan vara rätt harmlös (förutom om TI stressar upp sig själv), tills man finner ett lugn, får perspektiv till det hela och kan resonera med förnuft istället för att i panik söka förklaringar till allt man ej förstår tills man driver sig själv vansinnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou

Jaha okej. Och det har du hört av en kompis på stan? Eller läst på nätet? Säkert FINNS det mikrochip och alienteknik för att göra liknande. Men i de allra flesta fall tror jag riktade högtalare duger gott och väl för att noja upp TI så hen tror hen har implantat i skallen eller helt enkelt blivit galen och inbillar sig, och eftersom det är enklaste och billigaste sättet tror jag det är vad som är vanligast. De funkar dessutom utmärkt både på flygplan och i grottor. Laborerade med sådana under fysiken i högstadiet. Synnerligen lärorikt och fascinerande!

...och du har fortfarande ingen aaaning om varför du blev tvångsintagen?
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-08-08 kl. 21:08.
2014-08-09, 15:51
Medlem
Citat:
Du har missförstått mig gravt. Var jag så otydlig? Jag menar på intet sätt att allt bara är inbillning. Läs gärna om mina inlägg. Det jag menar är att många TIs får problem med sina egna inbillningar UTÖVER förföljelsen och trakasserierna. Det kan vara en god orsak att inte snöa in allt för mycket på stalkingen, som ofta kan vara rätt harmlös (förutom om TI stressar upp sig själv), tills man finner ett lugn, får perspektiv till det hela och kan resonera med förnuft istället för att i panik söka förklaringar till allt man ej förstår tills man driver sig själv vansinnig.

Jaha okej. Och det har du hört av en kompis på stan? Eller läst på nätet? Säkert FINNS det mikrochip och alienteknik för att göra liknande. Men i de allra flesta fall tror jag riktade högtalare duger gott och väl för att noja upp TI så hen tror hen har implantat i skallen eller helt enkelt blivit galen och inbillar sig, och eftersom det är enklaste och billigaste sättet tror jag det är vad som är vanligast. De funkar dessutom utmärkt både på flygplan och i grottor. Laborerade med sådana under fysiken i högstadiet. Synnerligen lärorikt och fascinerande!

...och du har fortfarande ingen aaaning om varför du blev tvångsintagen?

Haha....hmm så du menar att jag då skulle ha en "svans" som sprang runt med dessa högtalare och hela tiden riktade dom mot mig eller?? Jag har sett det du menar, typ nån riktad högtalarmikrofon och så meeen, tror snarare det är som de säger i den där dokumentären braininvaders ...kika på den vettja!

rolig kommentar det sista du skrev iaf.....
2014-08-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Ja, och rösterna hörs lika tydligt överallt. Hur kan du vara så säker på att det är elektronik? Hur kan du så säkert skilja "äkta" inre röster från artificiella? Är det en prestigefråga bara?

Ja orkar inte...ja har iaf försökt förklara hur v2k (som det också kallas) upplevs, sen får ni ha era tankar om de! (om de nu är era tankar)
2014-08-09, 19:00
Medlem
Organized Harassment Described in 18th Century Book

Här är en intressant video där en kvinna i USA - som har blivit utsatt för gang stalking i 20 år - pratar om hur hon har upptäckt en instruktion av organiserad förföljelse i en bok från 1723 som heter The Secret Instructions of the Jesuits. De metoder som användes redan då tillämpas på liknande sätt även nu. Hon ägnar de sju första minuterna i videon åt att förklara detta mera ingående.

https://www.youtube.com/watch?v=Iw8D02s2JOE&list=UUsqOo2YgH0cnpiQZnrz6tew& index=13
2014-08-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Organized Harassment Described in 18th Century Book

Här är en intressant video där en kvinna i USA - som har blivit utsatt för gang stalking i 20 år - pratar om hur hon har upptäckt en instruktion av organiserad förföljelse i en bok från 1723 som heter The Secret Instructions of the Jesuits. De metoder som användes redan då tillämpas på liknande sätt även nu. Hon ägnar de sju första minuterna i videon åt att förklara detta mera ingående.

https://www.youtube.com/watch?v=Iw8D02s2JOE&list=UUsqOo2YgH0cnpiQZnrz6tew& index=13

Problemet är att du måste förutsäga en händelse för att kunna säga, inom rimligt tvivel, att den är sann. Har du ingen förutsägelse, så har du ingen teori, konspiration eller vetenskap överhuvudtaget... Det spelar ingen roll om kärringen har en bok från 1723 om hon inte kan förutsäga vad som kommer hända henne imorgon. I annat fall är det fortfarande bara en gammal möglig bok.

Jag ska ändå titta på filmen, om jag kan. Men jag har sett så mycket skit på youtube att jag inte orkar igenom ens de bästa konspirationerna längre.

Har inte kärringen något att säga så har hon inget att säga... och då kan hon lika gärna hålla käften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in