Citat:
Sverige är numera ett ypperligt experimentfält för modern marknadsföring och hjärntvätt. I en minnesskrift över 50 år av psykförsvarets verksamhet kallad "Förfäras ej" kan man läsa en hel del mellan raderna som mycket väl kan tolkas som en bikt över vad skribenterna känner till men inte får förklara eller ge någon betydelse åt......Jag tror faktiskt att statssponsrade förföljelser av slumpmässigt utvalda personer från vaggan till graven skulle kunna existera/ha existerat i lite mer avancerade skurkstater typ gamla Sovjetunionen,Nordkorea och möjligen senare års USA....Dock faller det i mina ögon på att ingen avhoppare med dåligt samvete/nyfrälst etc gett sig till känna......
Att det skulle existera i Sverige håller jag för helt uteslutet och då har jag ändå sannerligen inga högre tankar om myndigheterna..... så skulle alltså dessa experiment som ett absolut minimum ha lanserats redan under Ingvar Carlssons era....Det är alldeles för grovt för att jag ska köpa det..
Att det skulle existera i Sverige håller jag för helt uteslutet och då har jag ändå sannerligen inga högre tankar om myndigheterna..... så skulle alltså dessa experiment som ett absolut minimum ha lanserats redan under Ingvar Carlssons era....Det är alldeles för grovt för att jag ska köpa det..
Efter de diskreta avslöjandena och särskilt efter att SPF gjort bort sig även i mörkandet av Estonia omorganiserades denna myndighet. Verksamheten i samarbete med NATO och med än mer lönande uppdrag åt näringslivet har sedan bara fortsatt med större resurser än någonsin - precis som gamla IB....
Ingvar Carlsson insåg väl åtminstone i detta läge att han måste ha bli nyttig idiot åt SPF direkt sedan man därifrån med Säpo och Författningsskyddets hjälp fått Palme undanröjd. Att någon med sådan insyn kunnat dra sig tillbaka med både hedern och livet i behåll hör dock till undantagen. Andra har fått offra det ena eller andra om inte hela sin familj.
Vi som av olika anledningar inte vill rätta oss efter rådande majoritetsdiktatur och fortfarande kräver svar på grundläggande frågor får nu finna oss i att bli utsatta för GS eller andra experiment man håller på med för att försöka isolera eller driva oss till vansinne. Utan anhöriga och vänner som kunnat stå emot eller reagera desto tydligare skulle faktiska förhållanden bli omöjliga att förklara.