2014-07-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nice, då blir det nästan värt att lira högre torment när man farmar keys/rrog bara för att få bättre rewards där inne

Absolut, har aldrig gillat normal bounties, känns rätt löjligt att farma dessa med end game eq.

På tiden att dom gjorde något med bounties, hoppas bara att det inte blir något ''endless goblin farmande'' nu.. med exploits, game restarts osv. Verkar dock vara rätt så balanserat, har testat att leta på lite specifika områden samt följt bounty targets och hittar i stort sett lika många goblins vad jag än gör. Dom verkar spawna rätt så slumpmässigt.

Hoppas dock att realmen har mycket lägre chans att spawna i Live, typ som cow level eller att stöta på en ''goblin rift''. Det känns som att rätt många hittar den just nu, men det är nog bara för att den ska testas tillräckligt i PTR'n.
Citera
2014-07-26, 17:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Absolut, har aldrig gillat normal bounties, känns rätt löjligt att farma dessa med end game eq.

På tiden att dom gjorde något med bounties, hoppas bara att det inte blir något ''endless goblin farmande'' nu.. med exploits, game restarts osv. Verkar dock vara rätt så balanserat, har testat att leta på lite specifika områden samt följt bounty targets och hittar i stort sett lika många goblins vad jag än gör. Dom verkar spawna rätt så slumpmässigt.

Hoppas dock att realmen har mycket lägre chans att spawna i Live, typ som cow level eller att stöta på en ''goblin rift''. Det känns som att rätt många hittar den just nu, men det är nog bara för att den ska testas tillräckligt i PTR'n.

Problemet med högre farm av bounties är att du får samma mängd nycklar.

De hade kunnat löst problemet enkelt: 50 nycklar om du kör en full akt T6.
Citera
2014-07-27, 22:52
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sjukt att läsa om er som orkar grinda för att hitta alla delar till specifika set osv. Själv är jag mätt & belåten när jag dingar 70 med en karaktär.

det sa jag också när jag började. Jag kunde inte förstå hur folk kunde va paragon 300 när jag själv nådde paragon. Men idag ligger jag väl runt 350, har 7 lvl 70 chars varav 3st är att se som "färdiga". Blir man biten så är det kört sen :P
Citera
2014-07-28, 08:56
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Hittade min första goblin realm idag på min ladder-karaktär i T3.
Kände mig relativt rik efteråt, gick från runt 10 mil guld upp till 29 mil, och kistan på slutet droppade tre legendaries Undrar vad detta ger på t6.
Detta återupplivar verkligen bounties, känns lite roligare att farma RoRG eller andra cache items nu när man har chans att spawna denna realm.

Video på ''realmen'' : http://www.twitch.tv/kruzifixxion/c/4748872

Man blir så glad av att se goblin realm. Hoppas bara inte det är sjukt sällan dom spawnar. Jag har inte sett en gobilrift på 50 paragonlevels typ.

mvh B
Citera
2014-07-28, 09:50
Medlem
Lanoos avatar
I helgen testade jag PTR för första gången. När jag gjort en kopia på mina chars och satte igång såg jag att en amu tex gått från +25% arcane damage till +31%. Flera av delar av mitt gear har alltså blivit buffat iom flytten.
Är det en bugg vid kopieringen eller vad beror det på?

Btw, greater rifts kommer bli så jävla bra. Kul med en competetive del, både mot sig själv och andra.
Men det är surt att man är så beroende av densitet av mobs.
Mina första tre (lvl1, lvl8 och lvl14) tog drygt 8min vardera pga att jag sprang runt och letade efter något att döda. Nr3 hade lvl21 och då gick jag igenom på strax över 4min.
Citera
2014-07-28, 10:28
Medlem
fgnms avatar
Kommer garanterat att fortsätta spela DH i 2.1.

På tal om monks tidigare.

Kommer gynna att vara ranged med pets + sentrys när saker börjar göra ont igen.
Citera
2014-07-28, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Kommer garanterat att fortsätta spela DH i 2.1.

På tal om monks tidigare.

Kommer gynna att vara ranged med pets + sentrys när saker börjar göra ont igen.

Fast nu kan ju vem som helst gjort den där grafen. Den visar ju inget om hur man kommit fram till detta.
Den kanske stämmer vad vet jag, men man vill fortfarande kunna granska informationen.
Citera
2014-07-28, 10:34
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Fast nu kan ju vem som helst gjort den där grafen. Den visar ju inget om hur man kommit fram till detta.
Den kanske stämmer vad vet jag, men man vill fortfarande kunna granska informationen.

Här har du bakgrunden samt mer information.

Hittade i en kommentar förklaring till varför DH's är så strong:
Citera
2014-07-28, 10:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
det sa jag också när jag började. Jag kunde inte förstå hur folk kunde va paragon 300 när jag själv nådde paragon. Men idag ligger jag väl runt 350, har 7 lvl 70 chars varav 3st är att se som "färdiga". Blir man biten så är det kört sen :P

Haha just som dig var jag.

Lirade bara WD pre ros innan jag bestämde mig för att iaf ha en av varje på 60, drog upp alla andra klasser utom DH'n som bara nådde 58 innan jag tröttnade.

Sen kom RoS, drog upp WD'n till 70 och testade crusadern, älskade crusadern som blev min main och lirade enbart den i ett par månader för att få equipment (detta var pre lootbuffen, så lirade inga andra chars under den tiden).

Sen kom lootbuffen, så ville testa min barb, equippade den så den blev klar, då fick jag suget att equippa min wizard (som fortfarande saknar lite delar tyvärr), och sen kom suget att få klar min WD.

Nu equippar jag monken som fortfarande saknar en hel del saker för att få den builden jag vill ha.

Efter detta står DH'n på tur, en char jag aldrig gillat så kommer bli en utmaning att hitta en spelstil jag gillar på den.

Tack vare lootbuffen så har jag blivit helt beroende av att försöka equippa nya karaktärer eftersom det går snabbare nu.

Däremot, hatar jag att lvla, så tror inte jag kommer skapa nya karaktärer efter detta, om jag t.ex inte får ett full equipment set för en build jag vill testa.

Edit:

En fråga ang. Greater Rifts, är de fixed i svårighetsgrader, e.g. spelar det någon roll om jag är i ett T6 game när jag startar GR?
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-28 kl. 10:48.
Citera
2014-07-28, 11:53
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha just som dig var jag.

Lirade bara WD pre ros innan jag bestämde mig för att iaf ha en av varje på 60, drog upp alla andra klasser utom DH'n som bara nådde 58 innan jag tröttnade.

Sen kom RoS, drog upp WD'n till 70 och testade crusadern, älskade crusadern som blev min main och lirade enbart den i ett par månader för att få equipment (detta var pre lootbuffen, så lirade inga andra chars under den tiden).

Sen kom lootbuffen, så ville testa min barb, equippade den så den blev klar, då fick jag suget att equippa min wizard (som fortfarande saknar lite delar tyvärr), och sen kom suget att få klar min WD.

Nu equippar jag monken som fortfarande saknar en hel del saker för att få den builden jag vill ha.

Efter detta står DH'n på tur, en char jag aldrig gillat så kommer bli en utmaning att hitta en spelstil jag gillar på den.

Tack vare lootbuffen så har jag blivit helt beroende av att försöka equippa nya karaktärer eftersom det går snabbare nu.

Däremot, hatar jag att lvla, så tror inte jag kommer skapa nya karaktärer efter detta, om jag t.ex inte får ett full equipment set för en build jag vill testa.

Edit:

En fråga ang. Greater Rifts, är de fixed i svårighetsgrader, e.g. spelar det någon roll om jag är i ett T6 game när jag startar GR?

Nej det spelar ingen roll, testade faktiskt det igår.
Startade på T2, sprang igenom en vanlig rift, fick en greater rift-sten utan lvl, öppnade greater rift vilket gjorde att jag kom in i ett rum som funkar typ som cursed chest, det spawnar fienden var 10 sec och utifrån hur bra man gör det där, så får man en greater rift lvl-sten.
Jag fattade inte vad som hände så stendog typ direkt med min wd och fick då greater rift lvl 1.
Lirade den, fick då 8 som ny lvl, sen 14, sen 21 och till sist 25 där jag fastnade och inte hann döda rift guarden innan tiden gick ut och då var den sessionen slut och man måste lira en vanligt rift igen för att få en ny greater rift-sten
Citera
2014-07-28, 19:16
Medlem
Eyedols avatar
Finns det några aningar om när patchen kommer? Har funderingar på att skapa en ladder-karaktär, och således har inget lust att spela på mina vanliga karaktärer just nu
Citera
2014-07-28, 19:22
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Finns det några aningar om när patchen kommer? Har funderingar på att skapa en ladder-karaktär, och således har inget lust att spela på mina vanliga karaktärer just nu

nej vi vet ingenting mer än spekulationer samt att det är inte säkert att seasons kommer vara aktivt direkt vid släpp av 2.1 lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in