2014-07-28, 18:01
Medlem
Negaducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Ja, ibland kan den automatiskt skicka din ip-adress till FBI eller annan polisiär myndighet. Det hände en kompis till mig och nu sitter han inne.
Haha

jag fick bort det nu, den hade lagrat nån fil som man var tvungen att ta bort manuellt, själva plånboken eller vad man ska kalla det.
Citera
2014-07-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Jag installerade ett program som heter Electrum, tydligen används detta program av folk som köper/säljer droger.
Du vet väl att även Flashback används av folk som köper och säljer droger?
Citera
2014-07-28, 18:49
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Haha

jag fick bort det nu, den hade lagrat nån fil som man var tvungen att ta bort manuellt, själva plånboken eller vad man ska kalla det.

klipsk grabb som tar bort plånboken!

hoppas du inte hade några pengar i den
Citera
2014-07-28, 22:21
Medlem
Run3s avatar
Electrum är en seriös klient, inget du behöver vara nojig över.
Citera
2014-07-29, 18:49
Medlem
lighten-ups avatar
Bara jag som har fått intrycket att många bitcoin-sidor som säljer tjänster/varor för bitcoins är rena scamsidor? Finns det verkligen några pålitliga sidor med .onion-adress?
Citera
2014-07-29, 18:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Bara jag som har fått intrycket att många bitcoin-sidor som säljer tjänster/varor för bitcoins är rena scamsidor? Finns det verkligen några pålitliga sidor med .onion-adress?
Man måste ju inte ha en .onion-adress för att sälja varor för bitcoin. www.webhallen.com tex
Citera
2014-07-29, 21:13
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Man måste ju inte ha en .onion-adress för att sälja varor för bitcoin. www.webhallen.com tex

Förvisso, men jag syftade egentligen på sidor med .onion-adresser och som använder sig av bitcoins.
Citera
2014-07-30, 10:05
Medlem
Frågan är när bitcoins valutan rasar och faller samman helt.
Citera
2014-07-30, 10:31
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobiashjalmarsson

Ja, verkligen en spännande fråga. Före eller efter svenska kronan? Det är bara en tidsfråga.
Citera
2014-07-30, 12:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobiashjalmarsson
Varför skulle den göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Ja, verkligen en spännande fråga. Före eller efter svenska kronan? Det är bara en tidsfråga.
Dollarn lär kollapsa innan. Denna grafen över världens reservvalutor och hur länge de har haft den statusen är rätt rolig: http://www.zerohedge.com/news/worlds-reserve-currency-whats-past-epilogue
Citera
2014-07-30, 17:27
Medlem
Jag har skapat ett konto på Bitfinex för att man kan blanka bitcoins där. Frågan är hur jag bäst för över lite pengar dit. Ska jag skicka mina uppgifter m.m. till dem och göra överföring från min bank eller ska jag använda en svensk börs för att köpa BTC och sedan föra över BTC till Bitfinex. Vad tycker ni? Man kanske behöver legitimera sig för att få genomföra blankningar med hävstång?
Citera
2014-08-03, 18:17
Medlem
Vart kan man köpa bitcoins med swish? (eller banköverföring)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in