2014-07-24, 20:07
Medlem
tjenare.knugens avatar
Tjena.

Sitter inne på 0.014 Bitcoin vilket motsvarar 8,6 dollar. Hur gör jag för att smidigast få in dessa 8 dollar på mitt Nordeakonto?
BTCX tar ju endast summor som motsvarar 1000 SEK...
Citera
2014-07-25, 12:41
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Tjena.

Sitter inne på 0.014 Bitcoin vilket motsvarar 8,6 dollar. Hur gör jag för att smidigast få in dessa 8 dollar på mitt Nordeakonto?

https://www.fybse.se/

Snabbare, billigare och bättre än Btcx.
Citera
2014-07-25, 18:50
Medlem
Davidparkers avatar
Fortfarande en bra ide o investera i bitcoins ?
Varför/varför inte ?

Med vänlig hälsning
Citera
2014-07-25, 21:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Fortfarande en bra ide o investera i bitcoins ?
Varför/varför inte ?

Med vänlig hälsning

JA! Mycket bra idé.

Bitcoin har sen länge klättrat över tröskeln för att kunna ses som ett relativt långvarigt och stabilt fenomen och inte bara en tillfällig fluga.

Det är bara att se hur många stora företag som infört Bitcoin som ett betalningsalternativ vid sidan om "vanliga pengar". Dell, Overstock, Newegg, Expedia bara för att nämna några av de största. I Sverige har vi t.ex. Webhallen.

Det finns fortfarande en del volatilitet jämfört med t.ex. EUR eller USD så klart. Men risken för att värdet ska gå ner till noll borde idag vara mindre för BTC än för EUR och USD.

Hoppar du på tåget idag kommer du förmodligen i slutändan att ses som en "early adopter".
Citera
2014-07-26, 09:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
JA! Mycket bra idé.

Bitcoin har sen länge klättrat över tröskeln för att kunna ses som ett relativt långvarigt och stabilt fenomen och inte bara en tillfällig fluga.

Det är bara att se hur många stora företag som infört Bitcoin som ett betalningsalternativ vid sidan om "vanliga pengar". Dell, Overstock, Newegg, Expedia bara för att nämna några av de största. I Sverige har vi t.ex. Webhallen.

Det finns fortfarande en del volatilitet jämfört med t.ex. EUR eller USD så klart. Men risken för att värdet ska gå ner till noll borde idag vara mindre för BTC än för EUR och USD.

Hoppar du på tåget idag kommer du förmodligen i slutändan att ses som en "early adopter".
Man är definitivt fortfarande en early adopter. Jag menar, antagligen har bara mindre än 1 % av befolkningen använt bitcoins.

Visst är det volatilt, men som det alltid sägs så trendar värdet iaf upp, vilket man inte kan säga om någon statsvaluta som alla trendar neråt. I Argentina tar man säkert hellre bitcoins positiva volatilitet än deras som rasar neråt: http://m.wolframalpha.com/input/?i=argentine%20peso

Jag tycker det är intressant att åtminstone ha en mindre investering i bitcoin för att diversifiera sin sparportfölj. Om dollarn kollapsar i framtiden kan bitcoin potentiellt vara den valutan som folk vänder sig till, tillsammans med metaller som guld och silver.
Citera
2014-07-27, 01:47
Medlem
TheTranceMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Tjena.

https://www.fybse.se eller https://www.btc4you.se
Citera
2014-07-28, 10:58
Bannlyst
Någon som vet fybse maxgräns för insättningar?
Mvh
Citera
2014-07-28, 16:44
Medlem
Får man många kunder om man säljer på localbitcoins? Jag tänkte att man köper BTC på bitstamp och t.ex. säljer sedan på localbitcoins för 500kr dyrare. Frågan är om det är många som köper därifrån så att man snabbt kan bli kvitt BTC innan den t.ex. sänks i pris.
Citera
2014-07-28, 17:20
Medlem
Negaducks avatar
Jag installerade ett program som heter Electrum, tydligen används detta program av folk som köper/säljer droger. Mitt under installationen så stod det något om "hämtar adress" eller dylikt, jag fick panik och trodde då att det var min hemadress som hämtades och avinstallerade genast programmet. Testade att installera om, och då behövde jag inte göra själva installationen igen utan programmet kom bara upp färdiginstallerat.

Nu nojjar jag över att massa knarkare vet min adress??
Citera
2014-07-28, 17:42
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Jag installerade ett program som heter Electrum, tydligen används detta program av folk som köper/säljer droger. Mitt under installationen så stod det något om "hämtar adress" eller dylikt, jag fick panik och trodde då att det var min hemadress som hämtades och avinstallerade genast programmet. Testade att installera om, och då behövde jag inte göra själva installationen igen utan programmet kom bara upp färdiginstallerat.

Nu nojjar jag över att massa knarkare vet min adress??

Är du seriös?
Electrum är bara en seriös tjänst som låter dig lagra din bitcoins offline. Ingenting att oroa sig för, adressen du pratar om är nog din unika bitcoinadress den hämtade.
Citera
2014-07-28, 17:53
Medlem
Negaducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Är du seriös?
Electrum är bara en seriös tjänst som låter dig lagra din bitcoins offline. Ingenting att oroa sig för, adressen du pratar om är nog din unika bitcoinadress den hämtade.
Ja tyvärr är jag seriös, lider av paranoia.

Det skumma var ju att när jag installerade om programmet för att se, så behövde jag inte gå igenom installationen igen, det bara kom upp som att all information/data fanns kvar trots att jag avinstallerat programmet. Provade tom med CCleaner men samma sak. Så något måste den ju ha sparat på datorn som jag inte kan ta bort?
Citera
2014-07-28, 17:58
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Ja tyvärr är jag seriös, lider av paranoia.

Det skumma var ju att när jag installerade om programmet för att se, så behövde jag inte gå igenom installationen igen, det bara kom upp som att all information/data fanns kvar trots att jag avinstallerat programmet. Provade tom med CCleaner men samma sak. Så något måste den ju ha sparat på datorn som jag inte kan ta bort?

Ja, ibland kan den automatiskt skicka din ip-adress till FBI eller annan polisiär myndighet. Det hände en kompis till mig och nu sitter han inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in