2014-07-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Du har helt rätt. På den ratingen jag är runt nu, alltså 2800-3200 så handlar det inte om vem som är bäst utan det handlar om vilket lag som får den största idioten. Man själv kan göra hur bra som helst ifrån sig men det väger aldrig upp om en person är tokdålig, har du otur får du två idioter och då kan man säga GG efter 5min och börja titta småklipp på liveleak.

Jättebalanserat spel verkligen. Jag har lirat 400 games och får spela med folk som kör sina placeringsmatcher och inte ens spelat hälften av alla hjältar. Folk säger att det beror på mig. Vilket skämt säger jag.

Lånade polarens konto och han är 4200 och klarade två matcher i rad galant. Folk tänkte själva, det kom wards utan att jag bad om det och folk COUNTERWARDADE t.om. Helt otroligt vilken skillnad och det är mer där jag hör hemma. På 2900 är det bara straight forward trycka alla knappar folk som är och det är helt omöjligt att avancera därifrån. Lär bli puck mid och natures prophet tills jag är på 4000 om jag inte trillar ned till 1500. Jävla lotteri. Hade det varit jämna matcher så hade jag kunnat köpa att det är mitt egna fel men när jag alltid har mest farm i laget trotts att jag supportat så är det fan inte mig det är fel på. Tyvärr säger jag till er elitister som hade turen att få 4000 efter placement matches och fått uppleva ett balanserat dota. Vi andra som kanske fick en disconnect under våra placeringsmatcher kommer få kämpa i säkert 500 games för att komma till nivån vi skulle ha varit på från början, just för att alla nybörjare, ryssar, dampbarn och idioter hamnar i våra lag på den låga nivån vi råkade få.
Äsch , bara för du är 4000 är det inte fritt från idioter. Talking from my own experience
Citera
2014-07-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Det där är mentaliteten som gör att man inte går upp i rating.
Förändra det du kan faktiskt påverka, vilket är ditt spel.
Nej, det är fakta. Oftast kan man inte påverka matchens utgång.
Citera
2014-07-26, 21:35
Medlem
rehyptols avatar
En fråga till er som gnäller om att ni har för låg rating etc, kan ni då förklara hur folk kommit upp till 5-6k rating?
Citera
2014-07-26, 22:22
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
En fråga till er som gnäller om att ni har för låg rating etc, kan ni då förklara hur folk kommit upp till 5-6k rating?
-gold 16000
-lvlup 25
-wtf

nuff said
Citera
2014-07-26, 22:24
Medlem
Citat:
Så om du går mid och får kämpa mot en hero som är lite av en counterpick men ändå får FB och helt okej farm samtidigt som ditt lag får 0-12 på 4min så är det alltså för att du är en dålig spelare? Jag förstår inte eran mentalitet som tror att dota är ett single player spel. Vi kan göra ett räkneexempel.

Om en person spelar helt okej och 4 personer spelar dåligt, hur kommer laget att prestera i helhet?

A) bra eller B) inte så bra?

Om du tycker att jag tänker ologiskt eller på annat vis märkligt så upplys mig gärna.
Det finns självklart enstaka games som går ej att påverka, men jag själv har boostat upp en från 2,9 -> 3,9k. Jag vet vilka idioter som finns, därför gäller det att anpassa sig. Spelet är helt annorlunda på den ratingen, t.ex. om någon är miss så behöver man inte oroa sig lika mkt som på en högre rating. Ingen på den ratingen har koll på sin position, så därför kan man lätt snowball:a med t.ex. slark/storm.

Bara för du pickar puck mid och vinner din lane betyder inte det att ditt lag kommer automatiskt att vinna, även om du kör på hög rating.

Och nej du är inte en dålig spelare för att du vinner din lane,men om det är som du säger att du borde ligga 1k+ med din rating än vad du gör så borde du lätt kunna carrya (med en snowball hero) 80% av din games.

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Nej, det är fakta. Oftast kan man inte påverka matchens utgång.
Som ovan säger, hur kommer det sig att folk får upp sin solorating?
Citera
2014-07-26, 22:26
Medlem
skattlangarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol

Lika bra att ge upp. Du kommer få svar som "Det var ryssar på mitt lag", "Jag vann mid och de andra dog 5 gånger på 2 minuter" osv osv...

Har som jag skrivit tidigare tagit mig upp till 5124 rating solo queue från 3500 där jag hamnade efter de 10 första gamesen. Är du bra nog så får du i slutändan mer än 50% win vilket gör att du sakta men säkert går upp i rating. Helt hjärndött att säga emot. Ungefär 900 games tog det för mig men visst fan går det om man inte börjar gråta för minsta lilla.
Citera
2014-07-26, 22:26
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Du har helt rätt. På den ratingen jag är runt nu, alltså 2800-3200 så handlar det inte om vem som är bäst utan det handlar om vilket lag som får den största idioten. Man själv kan göra hur bra som helst ifrån sig men det väger aldrig upp om en person är tokdålig, har du otur får du två idioter och då kan man säga GG efter 5min och börja titta småklipp på liveleak.

Jättebalanserat spel verkligen. Jag har lirat 400 games och får spela med folk som kör sina placeringsmatcher och inte ens spelat hälften av alla hjältar. Folk säger att det beror på mig. Vilket skämt säger jag.

Lånade polarens konto och han är 4200 och klarade två matcher i rad galant. Folk tänkte själva, det kom wards utan att jag bad om det och folk COUNTERWARDADE t.om. Helt otroligt vilken skillnad och det är mer där jag hör hemma. På 2900 är det bara straight forward trycka alla knappar folk som är och det är helt omöjligt att avancera därifrån. Lär bli puck mid och natures prophet tills jag är på 4000 om jag inte trillar ned till 1500. Jävla lotteri. Hade det varit jämna matcher så hade jag kunnat köpa att det är mitt egna fel men när jag alltid har mest farm i laget trotts att jag supportat så är det fan inte mig det är fel på. Tyvärr säger jag till er elitister som hade turen att få 4000 efter placement matches och fått uppleva ett balanserat dota. Vi andra som kanske fick en disconnect under våra placeringsmatcher kommer få kämpa i säkert 500 games för att komma till nivån vi skulle ha varit på från början, just för att alla nybörjare, ryssar, dampbarn och idioter hamnar i våra lag på den låga nivån vi råkade få.

Detta visar också att MMR inte har med skills att göra öht. Om vi jämför med starcraft så skulle en silver inte vinna mot en diamond men i dota kan jag som 2900 noob carrya 4200+ matcher. Alltså är spelet inte balanserat.

Dina kalibreringsmatcher har ytterst lite att göra med din MMR, de tar bara din MMR från orankat och ger dig en siffra. Att den sen inte är så värst stor skillnad att spela på 3500 och 4500 är en annan femma. MMR är väldigt diffust sålänge som det bara handlar om 1k dit och 1k hit. Att det är skillnad på 3500 och 6500 är nog ingen som påstår annat.
Citera
2014-07-26, 22:31
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattlangarn
Lika bra att ge upp. Du kommer få svar som "Det var ryssar på mitt lag", "Jag vann mid och de andra dog 5 gånger på 2 minuter" osv osv...

Har som jag skrivit tidigare tagit mig upp till 5124 rating solo queue från 3500 där jag hamnade efter de 10 första gamesen. Är du bra nog så får du i slutändan mer än 50% win vilket gör att du sakta men säkert går upp i rating. Helt hjärndött att säga emot. Ungefär 900 games tog det för mig men visst fan går det om man inte börjar gråta för minsta lilla.

Jag är helt med dig skattlangarn, 100%. Jag sitter själv just nu fast på 4.3-4.4k och gjort det ett bra tag eftersom jag vet själv att det är mitt egna game som det brister, men jag har försökt nu under sommaren utvärdera mitt egna spel och sakta men säkert klättrar jag upp.
Citera
2014-07-26, 23:05
Medlem
Anbivalents avatar
Ni kan visst höjja er rating själva sluta whina, jag har en solo rating runt 5k då jag oftast kör rätt seriöst. Min party rating där jag spelar med folk som är allt ifrån 1500mmr till lika hög som mig har jag endast 3800 då vi trollar runt rätt mycket.

Bara tryharda lite så går ni upp ifall ni borde....
Citera
2014-07-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Det finns självklart enstaka games som går ej att påverka, men jag själv har boostat upp en från 2,9 -> 3,9k. Jag vet vilka idioter som finns, därför gäller det att anpassa sig. Spelet är helt annorlunda på den ratingen, t.ex. om någon är miss så behöver man inte oroa sig lika mkt som på en högre rating. Ingen på den ratingen har koll på sin position, så därför kan man lätt snowball:a med t.ex. slark/storm.

Bara för du pickar puck mid och vinner din lane betyder inte det att ditt lag kommer automatiskt att vinna, även om du kör på hög rating.

Och nej du är inte en dålig spelare för att du vinner din lane,men om det är som du säger att du borde ligga 1k+ med din rating än vad du gör så borde du lätt kunna carrya (med en snowball hero) 80% av din games.

Som ovan säger, hur kommer det sig att folk får upp sin solorating?
När du spelar med folk som upprepar samma dåliga mistag hela matchen finns det inget du kan göra.
Citera
2014-07-26, 23:19
Medlem
Citat:
Så om du går mid och får kämpa mot en hero som är lite av en counterpick men ändå får FB och helt okej farm samtidigt som ditt lag får 0-12 på 4min så är det alltså för att du är en dålig spelare?
Fast din MMR bestäms inte av en enda match, utan av hundratals matcher där du är den enda konstanta faktorn. Lika ofta som ditt lag feedar sönder kommer motståndarna feeda 20 kills till ditt lag, så det jämnar ut sig.

Om du verkligen är bättre än din nuvarande MMR så kommer ditt lag alltid ha en statistisk fördel eftersom ni har en spelare (dig) som är bättre än matchmaking-systemet tror att den är. Det kommer innebära att du vinner mer än du förlorar på lång sikt, dvs WR>50 %, vilket innebär att din MMR ökar. Om du är väldigt mycket bättre än din nuvarande MMR kommer du ha winrate på 80-90 %, vilket händer varje gång en bra spelare skapar ett smurf-konto.
Citera
2014-07-27, 01:31
Medlem
Ni som säger att det inte är lotteri.
Vad skulle jag göra för att vinna de här två matcherna?
Ett
Här upprepade de samma misstag hela tiden och fortsatte att dö istället för att spela smart. Fanns ingenting att göra från min sida. Vi hade även rax advantage ett tag.
Två
Ember Spirit, Mirana och Tide bestämmer sig för att köpa Dagon som första item. Vi förlorar givetvis.

Vad skulle jag gjort för att vinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in