2014-07-26, 03:32
Medlem
Glömde säga. Matchmaking är bara ett lotteri. Det är sällan matcherna är så pass jämna att du kan avgöra. Oftast är det en eller två total efterblivna idioter på ett av lagen.
Citera
2014-07-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Glömde säga. Matchmaking är bara ett lotteri. Det är sällan matcherna är så pass jämna att du kan avgöra. Oftast är det en eller två total efterblivna idioter på ett av lagen.
Det där är mentaliteten som gör att man inte går upp i rating.
Förändra det du kan faktiskt påverka, vilket är ditt spel.
Citera
2014-07-26, 13:46
Medlem
kjellouts avatar
Om man är trött på retardedpicks osv som oftast brukar vara felet varför man förlorar i AP så kan man ju spela cm eller cd.

Jag brukar ha cd med i min search och det är mycket roligare att spela de. Då är folk seriösa.
Citera
2014-07-26, 13:53
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy

Jag väntar på ett svar liknande "jag spelar skitbra medan alla mina andra temmates feedar, jag går mid o carryar medans top o bot torskar allting, det går inte att klättra" hahahaha.
Citera
2014-07-26, 14:36
Medlem
skattlangarns avatar
Allt man behöver för att gå upp i MMR är 50%< win vilket du kommer ha oavsett om du kör support,mid, offlane eller carry när du är bättre än nivån du spelar på. Saken är att det tar lång tid att klättra när man börjar närma sig där man hör hemma. Variansen kommer bli stor och du kan förlora 10 games i rad men över tid kommer du fortfarande hamna där du hör hemma.

Tog mig ett jävla tag att nå över 5k rating(Solo) och även jag upplevde de härliga ryssarna och folk som spelar på 4500+ men är sämre än mina polare som ligger på under 3500 rating. Men man kommer dit tillslut jag med en win rate på 59,7% och ca 900 games. Win raten mellan 5k och 5124 som jag ligger på är på 51% ungefär så är väl i princip där jag hör hemma nu.

Tänk på att ditt temperament spelar en förbannat stor roll i games. Folk som lätt blir sura spelar jävligt mycket sämre och psykade av motståndarlaget. Folk som är lättretade är alltid roligast att driva med även utanför Dota. Är du en lättsam person charmar du även ryssarna tillslut. Många ryssar är formidabla medspelare även om kommunikationssvårigheter försvårar.

Kan även nämna att undvika AP om du kör ranked. Folk som spelar CD eller CM är oftast(inte alltid) mer tålmodiga och du undviker att få ett lag med 5 heroes som inte har någon som helst synergy.
Citera
2014-07-26, 14:42
Medlem
Värt att tänka på är också att nu när det har varit massa compendium skit med daily heroes och compendium picks har det varit värre än vanligt med retard picks och folk som inte kan spela heroes dom har blivit tilldelade.

DOCK som postaren ovan skriver är fel, du kan inte endast supporta upp ett lowranked game. Det finns otaliga försöka på flera av forumen och inte ens riktigt bra spelare klarar det.
Citera
2014-07-26, 15:01
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Värt att tänka på är också att nu när det har varit massa compendium skit med daily heroes och compendium picks har det varit värre än vanligt med retard picks och folk som inte kan spela heroes dom har blivit tilldelade.

DOCK som postaren ovan skriver är fel, du kan inte endast supporta upp ett lowranked game. Det finns otaliga försöka på flera av forumen och inte ens riktigt bra spelare klarar det.

Fungerar det någonsin i pubs att spela wardbitch?
Citera
2014-07-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattlangarn
Allt man behöver för att gå upp i MMR är 50%< win vilket du kommer ha oavsett om du kör support,mid, offlane eller carry när du är bättre än nivån du spelar på. Saken är att det tar lång tid att klättra när man börjar närma sig där man hör hemma. Variansen kommer bli stor och du kan förlora 10 games i rad men över tid kommer du fortfarande hamna där du hör hemma.

Tog mig ett jävla tag att nå över 5k rating(Solo) och även jag upplevde de härliga ryssarna och folk som spelar på 4500+ men är sämre än mina polare som ligger på under 3500 rating. Men man kommer dit tillslut jag med en win rate på 59,7% och ca 900 games. Win raten mellan 5k och 5124 som jag ligger på är på 51% ungefär så är väl i princip där jag hör hemma nu.

Tänk på att ditt temperament spelar en förbannat stor roll i games. Folk som lätt blir sura spelar jävligt mycket sämre och psykade av motståndarlaget. Folk som är lättretade är alltid roligast att driva med även utanför Dota. Är du en lättsam person charmar du även ryssarna tillslut. Många ryssar är formidabla medspelare även om kommunikationssvårigheter försvårar.

Kan även nämna att undvika AP om du kör ranked. Folk som spelar CD eller CM är oftast(inte alltid) mer tålmodiga och du undviker att få ett lag med 5 heroes som inte har någon som helst synergy.
Jag håller med dig nästan helt och hållet.
Som du säger så ska man alltid vara trevlig och vara positiv mot sitt lag. Jag förstår inte folk som bara ger negativ kritik istället för att hjälpa till t.ex. "DONT MISS ARROW NOOB, GG" (no shit), eller folk som klagar på att någon har gått ett item men kan inte säga själv vad som är bättre. Detta leder bara till dålig stämning och folk lirar sämre.

Sen tror jag med att support så är det svårare att stiga om man ligger under 4k. Det är fort. möjligt men jag tror folk ger upp för lätt.
Citera
2014-07-26, 19:54
Medlem
thejams avatar
Finns det någon annan battlepointbooster man lätt kan få annat än den 180% man köper i shoppen? Vill bli 13 så fort som möjligt Compendium kan man inte köpa längre.
Citera
2014-07-26, 20:01
Medlem
Kommer compendiumet att finnas kvar för evigt nu eller försvinner det snart?
Citera
2014-07-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub

Du har helt rätt. På den ratingen jag är runt nu, alltså 2800-3200 så handlar det inte om vem som är bäst utan det handlar om vilket lag som får den största idioten. Man själv kan göra hur bra som helst ifrån sig men det väger aldrig upp om en person är tokdålig, har du otur får du två idioter och då kan man säga GG efter 5min och börja titta småklipp på liveleak.

Jättebalanserat spel verkligen. Jag har lirat 400 games och får spela med folk som kör sina placeringsmatcher och inte ens spelat hälften av alla hjältar. Folk säger att det beror på mig. Vilket skämt säger jag.

Lånade polarens konto och han är 4200 och klarade två matcher i rad galant. Folk tänkte själva, det kom wards utan att jag bad om det och folk COUNTERWARDADE t.om. Helt otroligt vilken skillnad och det är mer där jag hör hemma. På 2900 är det bara straight forward trycka alla knappar folk som är och det är helt omöjligt att avancera därifrån. Lär bli puck mid och natures prophet tills jag är på 4000 om jag inte trillar ned till 1500. Jävla lotteri. Hade det varit jämna matcher så hade jag kunnat köpa att det är mitt egna fel men när jag alltid har mest farm i laget trotts att jag supportat så är det fan inte mig det är fel på. Tyvärr säger jag till er elitister som hade turen att få 4000 efter placement matches och fått uppleva ett balanserat dota. Vi andra som kanske fick en disconnect under våra placeringsmatcher kommer få kämpa i säkert 500 games för att komma till nivån vi skulle ha varit på från början, just för att alla nybörjare, ryssar, dampbarn och idioter hamnar i våra lag på den låga nivån vi råkade få.

Detta visar också att MMR inte har med skills att göra öht. Om vi jämför med starcraft så skulle en silver inte vinna mot en diamond men i dota kan jag som 2900 noob carrya 4200+ matcher. Alltså är spelet inte balanserat.
Senast redigerad av Istidraj 2014-07-26 kl. 20:20.
Citera
2014-07-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy

Så om du går mid och får kämpa mot en hero som är lite av en counterpick men ändå får FB och helt okej farm samtidigt som ditt lag får 0-12 på 4min så är det alltså för att du är en dålig spelare? Jag förstår inte eran mentalitet som tror att dota är ett single player spel. Vi kan göra ett räkneexempel.

Om en person spelar helt okej och 4 personer spelar dåligt, hur kommer laget att prestera i helhet?

A) bra eller B) inte så bra?

Om du tycker att jag tänker ologiskt eller på annat vis märkligt så upplys mig gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in