2014-07-26, 08:40
Medlem
Fjolssons avatar
Är så jävla nära att avinstallera skitspelet!
Har lirat 13 matcher nu på morgonen, 1 vinst! Alla matcher har varit 15-3 eller 15-2 osv, alla tomater går i ett lemmeltåg och blir ihälskjutna direkt, kan dom inte ha ett skill MM baserat på winrate eller win8.
Ligor som SC2 eller vad som helst bara jag slipper spela med nötter!
Citera
2014-07-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Har lirat 13 matcher nu på morgonen, 1 vinst! Alla matcher har varit 15-3 eller 15-2 osv, alla tomater går i ett lemmeltåg och blir ihälskjutna direkt, kan dom inte ha ett skill MM baserat på winrate eller win8.

nä det är nog baserat på något helt annat. xvm och den statistiken är ju inte WG's, den bara använder deras.

WG lär väl gå efter vikt eller något annat viktigt. Det står nog nånstans hur den beräknas/tar fram jämbördiga lag.
Citera
2014-07-26, 16:47
Medlem
xyklopfs avatar
http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-challenge-accepted/

Tycker mest det är repair kits, first aid kits och brandsläckare hela tiden på events. Visst, man kan sälja de för silver, men ändå :varför inte premiumdagar, garageplatser eller guld någon gång?
Citera
2014-07-26, 17:13
Medlem
sälja?

använd dem istället...

jag märker det trillar in ibland, och sånna använder man ju i CW så gratis är gott.
Citera
2014-07-26, 17:26
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
sälja?

använd dem istället...

jag märker det trillar in ibland, och såna använder man ju i CW så gratis är gott.

Jag säljer ju inte alla, har massor kvar i förrådet. Sålde 100 repairkits för ett tag sen, har ett 80-tal kvar.
Gratis är gott som sagt, men man blir less på att äta samma saker hela tiden till slut...det där lät konstigt...
Citat:
Har lirat 13 matcher nu på morgonen, 1 vinst! Alla matcher har varit 15-3 eller 15-2 osv, alla tomater går i ett lemmeltåg och blir ihjälskjutna direkt, kan dom inte ha ett skill MM baserat på winrate eller win8.

Förstår frustrationen. Är inte kul när man mer eller mindre ensam förväntas vinna matchen och bära laget gång på gång...och det blir mer vanligt att det är så tyvärr och då är man inte alltid top tier heller. Körde just en match med Marder 38T i en tier 6 match. Jag hade 5 kills och skadesköt 3 till innan jag gick åt. Tier 6orna gjorde inget förutom att skrika på hjälp i chatten hela tiden . Har sett ut så mest hela tiden idag, oavsett tier. WOT har blivit så här nu och jag tror tyvärr inte det blir bättre framöver. Skills/erfarenhet räknas inte enligt WG, bara hur mycket de kan tjäna på spelet. MM måste bli bättre, annars tror jag många slutar spela till slut.
Senast redigerad av xyklopf 2014-07-26 kl. 17:29.
Citera
2014-07-26, 18:26
Medlem
Skelets avatar
Nån som är sugen lira senare ikväll?
Citera
2014-07-26, 18:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Inte spelat på 3 dagar nu kört lite metro last light och trials fusion istället.

Citat:
WG lär väl gå efter vikt eller något annat viktigt. Det står nog nånstans hur den beräknas/tar fram jämbördiga lag.
Enbart vagnarna räknas + vissa begränsningar.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
WOT har blivit så här nu och jag tror tyvärr inte det blir bättre framöver. Skills/erfarenhet räknas inte enligt WG, bara hur mycket de kan tjäna på spelet. MM måste bli bättre, annars tror jag många slutar spela till slut.
Det tycker jag är märkligt, om wg är så pengakåta så borde dom ju arbeta för jämnare lag så det blir roligare att spela och då borde fler spela och spendera pengar på spelet.
Som det är nu är lagen ofta väldigt ojämna och det blir tråkigt att spela, mindre pengar spenderas och wg får in mindre stålar.
Citera
2014-07-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Nån som är sugen lira senare ikväll?
Jag är, men har precis skaffat ny dator och inte installerat klienten än, och har dessutom ingen tank högre än tier 6.
Citera
2014-07-26, 20:08
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det tycker jag är märkligt, om wg är så pengakåta så borde dom ju arbeta för jämnare lag så det blir roligare att spela och då borde fler spela och spendera pengar på spelet.
Som det är nu är lagen ofta väldigt ojämna och det blir tråkigt att spela, mindre pengar spenderas och wg får in mindre stålar.

WG satsar mera nu på HD modeller och grafik än jämnare lag. Finns ju tyvärr en mentalitet hos många att det viktigaste är att spelet är snyggt. Spelglädje/upplevelsen kommer i andra hand.

http://ftr.wot-news.com/2014/07/03/straight-outta-supertest-hd-models-in-9-2/

http://www.worldoftanks-wot.com/updates/update-9-2/
Citera
2014-07-26, 21:31
Medlem
DoubleWoods avatar
En fråga: emellanåt ramlar det in spefulla "Goldn00b"-kommentarer till mig i chatfältet.
Eftersom jag ytterst sällan skjuter guldbumpor (eftersom jag inte lägger pengar på spelandet), så undrar jag om det finns något tekniskt sätt att faktiskt se om någon skjuter guld, typ i KVM (jag kör ingen mod heller) eller liknande?
Citera
2014-07-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
En fråga: emellanåt ramlar det in spefulla "Goldn00b"-kommentarer till mig i chatfältet.
Eftersom jag ytterst sällan skjuter guldbumpor (eftersom jag inte lägger pengar på spelandet), så undrar jag om det finns något tekniskt sätt att faktiskt se om någon skjuter guld, typ i KVM (jag kör ingen mod heller) eller liknande?

går att se om du skjuter APCR/AP eller HE osv... inte vad du köpt dem för.
Citera
2014-07-26, 22:00
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
går att se om du skjuter APCR/AP eller HE osv... inte vad du köpt dem för.
Ok, men APCR = "guldammunition", så det går sålunda att se om någon skjuter med guld-/premiumammunition, är det rätt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in