2014-09-10, 13:59
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Flera sälar streamar ju också när dom spelar så man vet när dom är på.

Men det är klart folk lägger av/kommer nytt/tar en paus då och då. Men generellt på Tier 10 tycker jag nog det hasr blivit snäppet bättre i många fall. Hade flera matcher igår med endast 2-3 st tomater vilket är sjukt ovanligt, men däremot kryllar det av meds, skittråkiga jävlar
tycker det är coolt att EJ spelar själv rätt ofta, inte många av de få "super unicums" som finns som kör solo

själv hållt mig borta från WoT ett tag, spelat kanske 2-3 matcher i månaden, men sakta kommit igång lite nu igen
75 kills bara rätt enkelt med 2 st i platoon som körde B2
och sedan lät vi en CZ(jag hatar oftast cz och pl, men han hade över 50 i wr) joina och körde 3st B2 i platoon och körde över motståndarna, min polare har 80% wr med sin B2 nu lol
vi förlorade inte en match när vi var tre stycken, men ibland var mm "#"¤" up, en match hade vi 3xB2 2x matilda och motståndarna fick 1 M3 lee 2t28 och 1vk 2001 och 1 pz3

snacka om överkörning, den matchmaking var så orättvist det var löjligt
Citera
2014-09-10, 14:21
Medlem
Grishnacs avatar
Nu har jag snart 200k exp att "fria loss" men jag kan inte bestämma mig för vad jag skall göra med dom.....gå ryska trädet upp till IS-7 eller det tyska trädet upp till E100?
Klanen säger IS-7 för CW och E100 för random battles och jag är inte så sugen på cw så skall man köra på E100 då? IS-7 verkar ju rätt kul i random också tycker jag...
Citera
2014-09-10, 14:38
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nu har jag snart 200k exp att "fria loss" men jag kan inte bestämma mig för vad jag skall göra med dom.....gå ryska trädet upp till IS-7 eller det tyska trädet upp till E100?
Klanen säger IS-7 för CW och E100 för random battles och jag är inte så sugen på cw så skall man köra på E100 då? IS-7 verkar ju rätt kul i random också tycker jag...
Jag tycker iofs att E100 är sjukt kul men den kan vara svår på vissa banor. IS-7 är också kul, dessutom totalt allround och funkar på alla kartor och i alla former av battles. Tror du kommer ha mer glädje av den faktiskt.

Är klar med STA-1 nu. Funderar även jag på att köpa loss 300k fria xp:s och ta mig förbi Type 61 och gå direkt till STB-1. Någon som grindat den och som kan ge mig input på detta? Type 61 känns som Lorren (dvs max "hygglig" kanon och absolut i n g e n pansar). Vet inte om jag orkar grinda 200k+ xps i en sån just nu? Eller är den skojigare än så?

Slutligen går CW-kampanjen åt helvete. Hade bespetsat mig på att få en ny tank i pris men det enda jag får nu av alla förluster är tid över för att porrsurfa eller nått...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-09-10 kl. 14:47.
Citera
2014-09-10, 14:51
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
e100 är ett monster om du kan dölja lower plate och vinkla, hade en match för ett tag sedan med 6000 i skada och fullt liv när matchen var över
men is7 har ju ryskt RNG pansar, i vissa matcher pennar ingenting en, i en annan pennar allt över allt
is7 känns väldigt slö tycker jag, var mycket snabbare förr, e100 är också slö, men väger ju rätt mycket :P

jag kör e100 med 23 heat och en del HE för dom som sidescrapar
is7 har 250 i pen så kör den men en del apcr mot vissa vignar
Citera
2014-09-10, 16:27
Medlem
liddens avatar
Citat:
Efter lång tid har jag nog också drabbats av wg förbannelsen. Lång tid har jag spelat riktigt bra - inte unikum nivå men lagom sådär - visst, man har haft riktiga skitspel också till och från, men igår natt var det som att hela jävla spelet var en konspiration mot mig.
Varenda jävla match så drar laget iväg som ett gäng desorienterade höns med ögonbindel,!

Det är många som vill ha Type 62. Det betyder att det är mycket fler mediums än vanligt och många av dessa är spelare som vanligtvis spelar mest heavys/TDs. Räkna med många desorinterade höns hela månaden
Citera
2014-09-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är många som vill ha Type 62. Det betyder att det är mycket fler mediums än vanligt och många av dessa är spelare som vanligtvis spelar mest heavys/TDs. Räkna med många desorinterade höns hela månaden

19 missions kvar...
Citera
2014-09-10, 17:18
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
IS7 är en sjukt tråkig vagn men bra att ha om du har ambitionen att börja spela CW. Den är rätt dålig att spela solo på pub med sin usla DPM, pen och sikttid. I pluton fungerar den dock rätt bra. Den är väldigt lik IS3, förutsatt att IS3 alltid skulle vara top tier.

E100an är galet kul, var min första tia, och jag sög verkligen i den till en början. Spelade sedan upp WR från 44% till 52% över ett par hundra matcher och jävlar vad kul jag hade. Snittdmg på 3,5k och en hel del matcher med 4-5k i dmg. Var dock beredd på att du kommer behöva skjuta en hel del guld, det finns inget mer frustrerande än att få en E100 på sitt lag som inte utnyttjar vagnens fulla potential genom att skjuta guld.
Citera
2014-09-10, 17:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Vad som slår mig som newbie är allt gnäll av de självutnämnda experterna som är gröna/lila. "F***ng noob team", "Uninstall pls", "go back to school stupid kid" etc, ja ni har säkert sett..
Tycker det oftast är spelare som har max 46% wr som ska försöka bestämma och hålla på.

Citat:
Ni sitter ju på en stor kunskap och vill ni förbättra situationen så varför inte hjälpa till med vänlig ton in game eller i klan så har ni ju iaf gjort någonting?
Det gjorde dom flesta av oss under beta, vi pratade oftast ihop oss innan matchen började hur vi skulle spela, det räckte oftast att nån slängde fram en taktik så hängde dom flesta på men allt eftersom tiden gått har det blivit sämre och sämre.
Idag är det väldigt sällan som någon lyssnar, ta encounter på lakeville till exempel, ser ofta 5 vagnar kampa dalen, 5 vagnar kampa mitten och 5 stackars vagnar ska försöka hålla staden.
Skräckexemplet jag varit med om va ett lag med 13 vagnar i dalen, 1 i mitten och bara jag som försökte försvara flaggan.
Bästa matchen på den kartan va med 3-4 plutoner med +48% spelare, jag slängde ur mig en taktik om att jag och en till försvarar dalen, 1-2st vagnar i mitten och resten till staden och det blev en grymt lyckad match.

Citat:
Det är ju ändå bara ett spel,
Ett OTROLIGT frustrerande spel.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Däremot bör du akta dig för att gå framåt i tiersen för fort. Jag vet att det är lockande att skaffa sin första T10 vagn men gör dig själv en tjänst och skynda långsamt.
Tier10 är överskattat.

Citat:
testservern är uppe.
Citera
2014-09-10, 19:03
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag tycker iofs att E100 är sjukt kul men den kan vara svår på vissa banor. IS-7 är också kul, dessutom totalt allround och funkar på alla kartor och i alla former av battles. Tror du kommer ha mer glädje av den faktiskt.

Är klar med STA-1 nu. Funderar även jag på att köpa loss 300k fria xp:s och ta mig förbi Type 61 och gå direkt till STB-1. Någon som grindat den och som kan ge mig input på detta? Type 61 känns som Lorren (dvs max "hygglig" kanon och absolut i n g e n pansar). Vet inte om jag orkar grinda 200k+ xps i en sån just nu? Eller är den skojigare än så?

Slutligen går CW-kampanjen åt helvete. Hade bespetsat mig på att få en ny tank i pris men det enda jag får nu av alla förluster är tid över för att porrsurfa eller nått...

Jag brukar vara dålig i långsamma vagnar, t.ex SP gör jag inte så bra ifrån mig i, så även om E100 har bättre pansar tror jag att is7 ligger bättre till för mig.
Citera
2014-09-10, 19:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Jag brukar vara dålig i långsamma vagnar, t.ex SP gör jag inte så bra ifrån mig i, så även om E100 har bättre pansar tror jag att is7 ligger bättre till för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
testservern är uppe.

Som sagt. Glömde att testservern är uppe. Det är bara att logga in och prova på.
-------

Ingen som har något att säga om Type 61an? (Se ovan)
Citera
2014-09-10, 19:32
Medlem
liddens avatar
Citat:
Som sagt. Glömde att testservern är uppe. Det är bara att logga in och prova på.
-------

Testservern är uppe?

Jag har 61an upplåst men saknar 3M krediter innan jag kan skaffa den. Jag tycker den verkar kul, men jag freexpar aldrig förbi vagnar. Inte ens AMX 50 120 som jag hatar, spelar den bara när det är x3 eller bättre och låter det ta den tid det tar.
Citera
2014-09-10, 19:38
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
-------

Roade mig med att räkna på hur mycket xp det är att grinda till is-7.....506 825 om man bara free xp'ar igenom trädet, då har man bara 189 200 kvar för att låsa upp is7.
Till E100 har jag 424 260 xp kvar att grinda innan jag kan börja på själva e100 grinden....så den är ju lite närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in