2014-07-26, 00:40
Medlem
C0ws avatar
Ja vad ska man säga... Mår dåligt över att veta att jag bidrar till detta i form av skattepengar. Pengar som hade kunnat användas mycket bättre än att ge/spendera dem på Ahmed som inte ens har något i Sverige att göra. Och efter allt detta finns det fortfarande en massa PK horungar som fortfarande har mage till att skrika om fri invandring, ett mer humant Sverige osv osv. Jävla idioter. Hoppa från ett högt tak med huvudet före så gör ni alla en stor tjänst.

Känner att jag inte ens borde bry mig. Mår bara dåligt över det. Sen drar man långt ifrån det här landet kommande höst och förhoppningsvis behöver jag aldrig komma tillbaka heller. Och så kan svensson och resten av PK-folket, de äckliga feministerna och regnbågsmänniskorna fortsätta bidra till islamiseringen och ge pengar till Ahmed och hans landsmän som aldrig kommer bidra till något bra i det här landet. Men det är förstås oviktigt, man är ju rasist om man ställer några krav.
Senast redigerad av C0w 2014-07-26 kl. 00:48.
Citera
2014-07-26, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Dette er oppsiktsvekkende.
Normen hos borgerlige (høyre) parti er at de fører en mer restriktiv linje i innvandringspolitikken i forhold til venstresiden. Men Reinfeldt virker jo å kjøre en enda mer naiv innvandringspolitikk enn venstresiden. Like ille som Mona Sahlin (og det sier jo sitt)

Kan det være at Reinfeldt er en "gjøkunge" som er plassert der av venstresiden - for å ramme Sverige hardest mulig med sin hodeløse innvandringspolitikk?

Automatisk opphold til syrere - i praksis alle muslimer som ser ut som arabere - er uten tvil det mest idiotiske vedtaket som er gjort i historien. Han må være gal.

I Norge, Danmark og Finland er det riktig at borgerlige partier er mere restriktive enn røde og grønne partier. I Sverige er det dessverre ikke slik. Moderaterna (Høyres søsterparti) og Folkpartiet (Venstres søsterparti) har lenge vært for mer eller mindre åpne grenser - det er den "liberalistiske"* fraksjonen (falangen) som styrer der. Hos venstresiden styrer de "humanitære". Sverige er rammet av kollektiv galskap. Det er på tide å kaste ut Sverige fra Nordenavtalen og Schengenavtalen. Vi i Norge bør tenke ekstra mye på dette, siden vi har en laaaang grense imot Sverige, og når "flyktningene" blitt svenske statsborgere, kan de fritt komme hit og belaste NAV.

* Egentlige sosialistisk, siden de bruker skattebetalernes penger.
Senast redigerad av Aharu 2014-07-26 kl. 01:18. Anledning: infogande av förklaring
Citera
2014-07-26, 02:03
Medlem
Just nu finns det ca. 62 900 inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem. Enligt Migrationsverkets rapport på sidan 54, så kostar deras tillfälliga anläggningsboende 100 miljoner per dygn (36,5 miljarder per år). På samma sida, så ser man att kostnaden ökar till 180 miljoner per dag år 2015 (65,7 miljarder per år).

Boende i tillfälligt anläggningsboende:

2014
  • 25 600 platser som kostar 100 miljoner per dygn

2015
  • 33 600 platser som kostar 180 miljoner per dygn

Här ser man att ett tillfälligt anläggningsboende kostar 3900 per dygn för år 2014 och 5360 år 2015.

Undrar vad hela asylsystemet kostar? Jag blir helt svettig över dessa siffror, men det är säkert bara en bråkdel av totalkostnaden.
Senast redigerad av obyn 2014-07-26 kl. 02:08.
Citera
2014-07-26, 02:24
Medlem
gurrahhs avatar
Usch, jag som alltid vart för invandring osv... Men nu har det börjat spåra ur totalt! FYFAN blir äcklad av sifforna.
Citera
2014-07-26, 02:29
Medlem
SvartOchGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Just nu finns det ca. 62 900 inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem. Enligt Migrationsverkets rapport på sidan 54, så kostar deras tillfälliga anläggningsboende 100 miljoner per dygn (36,5 miljarder per år). På samma sida, så ser man att kostnaden ökar till 180 miljoner per dag år 2015 (65,7 miljarder per år).

100 jävla miljoner/dygn enbart i tillfälliga anläggningsboende... Herregud.

Här har ni skälet till varför man inte får diskutera invandring för makten. Inget som kostar så mycket på en dag är i närheten av att vara lyckat eller "humant".
Citera
2014-07-26, 02:31
Medlem
Citat:

Vad annat kan man göra än skratta åt eländet? Frågan är, hur kan jag profitera på vansinnet... Som skattebetalare pliktar man ohyggligt för inkompetensen och måttlösheten i styret och medlöperiet. Men hur kan jag få detta återgäldat? Landet tar de ifrån oss eller kontaminerar för evigheten likt en smutsig bomb. Låt mig åtminstone få ekonomisk ränta där hoppet berövats och livssynen bedrövats.
Citera
2014-07-26, 02:39
Medlem
MadScientists avatar
Citat:

Boende i tillfälligt anläggningsboende:

2014
  • 25 600 platser som kostar 100 miljoner per dygn

2015
  • 33 600 platser som kostar 180 miljoner per dygn

Här ser man att ett tillfälligt anläggningsboende kostar 3900 per dygn för år 2014 och 5360 år 2015.

Undrar vad hela asylsystemet kostar? Jag blir helt svettig över dessa siffror, men det är säkert bara en bråkdel av totalkostnaden.

Är du säker på att du sett rätt? Hittar nämligen inte siffrorna på sid 54 och det låter sjukt högt.
Citera
2014-07-26, 03:48
Medlem
nins avatar
På sidan 54 (tryckt på sidan) alt sidan 57 i visningsprogramet så står det:
"Jämfört med föregående prognos har antaganden om dygnskostnader för ABT sänkts något med anledning av utfall hittills under år 2014. Effekten i prognosberäkningarna av att antagandet om dygnskostnad för ABT sänkts uppgår till drygt 100 miljoner kronor år 2014 och närmare 180 miljoner kronor år 2015."
Citera
2014-07-26, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
På sidan 54 (tryckt på sidan) alt sidan 57 i visningsprogramet så står det:
"Jämfört med föregående prognos har antaganden om dygnskostnader för ABT sänkts något med anledning av utfall hittills under år 2014. Effekten i prognosberäkningarna av att antagandet om dygnskostnad för ABT sänkts uppgår till drygt 100 miljoner kronor år 2014 och närmare 180 miljoner kronor år 2015."

Det betyder alltså att de räknar på en lägre dygnskostnad, vilket gjorde att den uppskattade kostnaden för ett år blev 100 resp 180 miljoner lägre. Inga 60 miljoner alltså. Som jämförelse är statsbudgeten för närvarande på knappa 900 miljarder, så 60 miljarder hade svidit rejält!
Citera
2014-07-26, 07:40
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Det betyder alltså att de räknar på en lägre dygnskostnad, vilket gjorde att den uppskattade kostnaden för ett år blev 100 resp 180 miljoner lägre. Inga 60 miljoner alltså. Som jämförelse är statsbudgeten för närvarande på knappa 900 miljarder, så 60 miljarder hade svidit rejält!
Helt rätt, en dygnskostnad för tillfälligt boende till asylsökande på 100 miljoner tror jag inte skulle accepteras inte ens av Sveriges vansinniga politiker. Fast, de är ju rejält galna det måste medges, hahaha.
Kan man inte börja med att låta Reinfeldt genomgå en sinnesundersökning? Han gav ju inte precis något sunt intryck i sitt tal i Almedalen nyligen.
Citera
2014-07-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift

Någon annan grupp i samhället kommer få ta denna kostnad och smäll. Antagligen en grupp som redan ligger ner. Arbetslösa, sjuka, pensionärer och unga. "Mainstream Svensson" vågar inget parti röra.

Höjd fordonsskatt och höjd tobaksskatt är redan på gång. Moderaterna försökte även minska studiemedlen men där ångrade de sig efter att medierna började väsnas lite för mycket. Det kommer dock inte räcka med dessa nya avgifter utan alla som arbetar kommer att få höjd skatt under nästa mandatperiod. Jag förväntar mig att hälften av jobbskatteskatteavdragen kommer att ryka och det totala skattetrycket 2018 kommer att vara på en liknande nivå som vi hade 2006.
Citera
2014-07-26, 08:02
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Uppdaterat diagram

Jag uppdaterade Diagrammet med längre mätserier och även lagt till några kostnader som inte togs med. Även så lade jag till antalet asylsökande som är den bajsbruna linjen och skalan för den är på höger sida, i antal asylanter och kostnaden är miljoner kr på den vänstra skalan.

Den prickade delen av diagrammet utgör Migrationsverkets prognos.
Tack för diagrammet! Hur ser det ut om man lägger till siffrorna för Balkankonflikten 1993?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in