2014-07-23, 21:25
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Svenskarna är för nöjda med tillvaron och speciellt nu när alla blivit bostadsmiljonärer så ingenting kommer att hända. Larsson är ju mångmiljonär och har fast och tryggt jobb så varför ska han bry sig? Det är inte mitt problem det här med massinvandringen, det får staten sköta.
Exakt! Det är först när Aladdin och Muhmeth har hoppat över min gärsgård som det gått för långt, annars bryr jag mig inte ett skit. Tror jag lever rätt säkert där jag bor, de ledande politikerna som är ansvariga för denna skit som råder kommer nog få upp ögonen (tillsammans med gemene Svensson) långt innan jag påverkas.
Citera
2014-07-23, 21:27
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror du. Jag är inte riktigt lika säker i den frågan.

Under Almedalen skrev Mona Sahlin en artikel i DI där hon hyllade Reinfeldt. Hon menade att detta är en man att lita på i den antirasistiska kampen. Att hans mandatperioder kommer att gå till historien för de migrationspolitiska reformerna och för statsministerns engagemang emot främlingsfientliga krafter och rasism.
http://www.di.se/artiklar/2014/7/3/debatt-reinfeldt-fortjanar-berom/?qr=senaste-3-m%C3%A5naderna

Lite anmärkningsvärt var att Reinfeldt lyfte fram den här artikeln länge och väl under ett av sina framträdanden i Almedalen. Han framhöll hur stolt han var över att den svenska regeringen på intet sätt givit efter eller anpassat sin politik efter "de främlingsfientliga krafterna" i Sverige och Europa. Att andra partier runt om i Europa gjort detta (anammat de främlingsfientliga krafternas språkbruk eller på minsta sätt anpassat sin politik efter deras) har endast medfört att dessa krafter växt sig starkare. Således lovade han att fortsätta hålla dörren helt stängd för SD och deras tankegångar.

Jag tror att han är ärlig i detta. Må vara att han är medveten om det som nu sker - men det finns något djupt irrationellt över Reinfeldts inställning och agerande i invandringsfrågan.

Jag vet inte hur det förhåller sig. Reinfeldts avsky gentemot SD är helt säkert stark och äkta. Om det handlar om partiets ideologi, dess historia eller bara det faktum att de punkterade drömmen om egen majoritet och fortsatta strukturreformer under den andra mandatperioden, eller lite av varje- vem vet?

Som utvecklingen ser ut nu är frågan om hur man ska förhålla sig till SD inte längre den viktigaste invandringspolitiska frågan. Det här är ett problem helt oavsett SD. Det finns inget sätt att komma undan. Förr eller senare måste man öppna lådorna som är märkta "volymer" och "nationella särtilägg" och prataomdet.
Senast redigerad av NSO 2014-07-23 kl. 22:42.
Citera
2014-07-23, 21:28
Medlem
Media kommer inte skriva något, de kommer mörklägga. De kommer lägga locket på! Om de nu skriver något kommer det vara stil med: "2 miljoner jobb behöver tillsättas - därför skjuter staten till med tio extra miljarder till Migrationsverket".
Citera
2014-07-23, 21:31
Medlem
murder_us avatar
Jag tror att det är ett massivt feltänk när ni tror att Reinfeldt bryr sig om att moderaterna är rökta för all framtid för det gör han inte. Det gäng som har kuppat moderaterna är bara ute efter en sak och det är pengar. Även judekonspiration är inget annat än trams. Det handlar om kalla kontanter, INGET annat.

Man har privatiserat precis allt och sålt ut till släkt och nära vänner. Migrationsindustrin sköts av oligarker som har bidragit till moderaternas partikassa. Vårdcentraler säljs till underpris och ett år senare säljs samma vårdcentral för det tiodubbla. Skolor som pumpar ut miljarder för att sedan gå i konkurs.

Är det bara jag som drar paralleller till plundringen av Sovjetunionen ?
Om det fanns vettiga journalister hade det grävts mer i VEM som gör pengar på allt kaoset. Follow the money som det så fint heter.

Även om M aldrig har en chans att bli omvalda har Svinfeldts gäng gjort sina pengar och kan lämna nybyggarlandet Sverigeistan med en fet bunt pengar. Han skiter i moderaterna och han skiter i svenska folket. Det är enbart mammon som dikterar villkoren för hans politik.

Om jag vore religiös skulle jag be varje kväll att aset skulle brinna i helvetets eviga eldar.
Nu är jag inte det så jag hoppas bara att någon galen jävel klickar och tar kräket av daga på ett riktigt jävla plågsamt vis.
Om jag får dödlig cancer tänker jag aldrig i helvetet gå samma väg som mina föräldrar och bara vissna bort utan jag tänker göra en sista insats och straffa kräken, det har ni mitt ord på.

Cellgifter my ass. Det blir metatjack, fentanyl och en stor jävla bomb på magen och sen björnkrama Fredde.
Senast redigerad av murder_u 2014-07-23 kl. 21:34.
Citera
2014-07-23, 21:34
Medlem
Fy tusan, Sverige går back 2,5% av BNP. Hoppas att det blir hus i helvete när siffrorna blir allmänt kända.
Citera
2014-07-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Exakt! Det är först när Aladdin och Muhmeth har hoppat över min gärsgård som det gått för långt, annars bryr jag mig inte ett skit. Tror jag lever rätt säkert där jag bor, de ledande politikerna som är ansvariga för denna skit som råder kommer nog få upp ögonen (tillsammans med gemene Svensson) långt innan jag påverkas.

Om jag förstår dig rätt, så förutsätter dock detta - att politikerna sedermera skall "få upp ögonen" - att den politik de för nu, inte bara i Sverige utan över hela Väst, "bara råkat hända" på grund av inkompetenta statsstyren, och inte är en medveten agenda i syfte att bryta ned nationalstaterna.
Citera
2014-07-23, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Med de anhöriga är vi nästan där redan. Över sextusen asylsökande i maj, fler än åttatusen i juni.

Det sprider sig som en löpeld genom Afrika att Sverige som enda land i världen ger alla som säger att de är från Syrien eller Zoomalia permanent uppehållstillstånd med allt vad det innebär.
Bara att en tar sig över det farligt blöta Medelhavet och direktbuss från Italien så har du och hela din familj ert på det torra.
Citat:
– Vi hade tur när vi flydde över Medelhavet. Vår båt med 260 personer började läcka och vi räddades i sista stunden av italienska marinen. Sedan åkte vi taxi i 30 timmar till Sverige, berättar de två.
Deras familjer är kvar i Syrien och lever under hopplösa förhållanden.

Citat:
Många av de som nu finns i Trängslet är välutbildade. Där finns tandläkare, läkare och många akademiker, men också hantverkare.

Citat:
– Här vill jag så snabbt som möjligt lära mig svenska och få börja jobba. Jag är ingenjör och har tidigare jobbat med aircondition och uppvärmning. Jag vill absolut inte bara gå omkring utan tar vilket jobb som helst, bara min familj kan komma hit, säger Elias.

http://www.dt.se/dalarna/alvdalen/forsta-flyktingarna-pa-plats
Senast redigerad av jorick 2014-07-23 kl. 21:48.
Citera
2014-07-23, 21:54
Medlem
Ladies & gentlemen, här har vi årets CLIFFHANGER. Ska Niggrationsverket behöva äska 5 nya fräscha miljarder hos de som makten haver? Räcker det under resten av hösten? Och hur ska dessa nationens stolta sjuklöver politicos agera i så fall? Gissar att det blir deras värsta HANGOVER.

Men ojojoj, inte backa nu, inte innan valet. Ruinhag, Billfelt och Ullenström måste hålla uuuuut. Vi får inte stoppa inflödet före valdagen, tänk va skämmigt inför Jimmie pojken. Och vad ska media skriva då? Nej, stoppa huvudet i sanden tills Rödgrönrosa har fått ta över Svartepetter. Plöj in några tusen till i Trängslet eller Bodens fästning. Finns väl en massa tomma industrilokaler? In med tältsängar bara. Industri är såååå 1900-tal, eller hur?

Someone is gonna HANG (bildligt talat alltså). Eller?

Etisk resning innan vi får etnisk rensning, tack.
Citera
2014-07-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Ladies & gentlemen, här har vi årets CLIFFHANGER. Ska Niggrationsverket behöva äska 5 nya fräscha miljarder hos de som makten haver? Räcker det under resten av hösten? Och hur ska dessa nationens stolta sjuklöver politicos agera i så fall? Gissar att det blir deras värsta HANGOVER.

Men ojojoj, inte backa nu, inte innan valet. Ruinhag, Billfelt och Ullenström måste hålla uuuuut. Vi får inte stoppa inflödet före valdagen, tänk va skämmigt inför Jimmie pojken. Och vad ska media skriva då? Nej, stoppa huvudet i sanden tills Rödgrönrosa har fått ta över Svartepetter. Plöj in några tusen till i Trängslet eller Bodens fästning. Finns väl en massa tomma industrilokaler? In med tältsängar bara. Industri är såååå 1900-tal, eller hur?

Someone is gonna HANG (bildligt talat alltså). Eller?

Etisk resning innan vi får etnisk rensning, tack.
ja helt galet!!!
Och gemene svensk sväljer att som sveinfelt och gullenhag mf säger....
Citera
2014-07-23, 22:13
Medlem
Kingfishers avatar
Kan man anmäla Migrationsverkets ledning för något brott om de vägrat att hålla sig inom de, av regeringen uppsatta, ekonomiska ramarna?
Citera
2014-07-23, 22:14
Medlem
Hardbens avatar
Tyvärr är detta antagligen det enda sättet att få slut på eländet med nuvarande massinvandring, d.v.s. att kostnaderna(och effekterna på vardagslivet) till slut blir så stora och akuta så att de inte längre går att dölja eftersom de blir så tydliga och märkbart påverkar övriga skattefinansierade delar av samhället. Jag märker att många av mina släktingar, vänner och jobbkollegor börjar reagera kraftigt på dagens migrationspolitik, många som tidigare inte sagt så mycket i ämnet säger nu öppet att nu för det vara nog med idiotin. Staden jag bor i har de senaste åren påverkats något otroligt(till det negativa) av horder av MENA-folk och tiggare. Här i stan pratar alla om den sanslösa och negativa konsekvenserna av massinvandringen som viktigaste frågan inför valet i höst, övriga frågor verkar man skita fullständigt i.
Senast redigerad av Hardben 2014-07-23 kl. 22:55.
Citera
2014-07-23, 22:18
Medlem
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/jonnasima/article19263452.ab

.. och där kom första proaktiva ledaren för att leda uppmärksamheten åt annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in