2014-07-27, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Svt-text nämner boendekostnaderna idag!
Asylboenden dyr affär för staten
Att sälja boende för asylsökande till
Migrationsverket håller på att bli en
miljardbransch.
/.../
Under årets första sex månader har de
sju största leverantörerna av till-
fälliga asylboenden fakturerat
Migrationsverket drygt 135 miljoner
kronor för tillfälliga boenden - och
notan växer i rekordfart.

På bara några år har Migrationsverkets
kostnader för tillfälliga asylboenden
ökat från några tiotals miljoner till
över en halv miljard kronor
förra
året.

I år kommer det rekordet att spräckas
med råge
. I myndighetens nya prognos
spår man att det kan komma fler än
80.000 asylsökande till Sverige under
2014.

Den totala boendekostnaden för
Migrationsverket tros då stiga från
drygt en miljard till nästan 2,5
miljarder kronor.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/115.html

Den här texten får ju ses som sensationell för Svt. Man undrar om de varit inne här och sett upprördheten?

Visst är det märkligt. Speciellt under supervalåret.
Citera
2014-07-28, 07:44
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Har läst div forskning om detta orkar faktisk inte leta fram just nu men som sagt 100tusentals skulle ju behöva ersätta 40talisterna men vi har ändå 450000st arbetslösa (för att inte prata om alla dom som döljs i div åtgärder och 1timmes kommunjobb)

Tänk på att den siffran ska höjas med 2000. I veckan.
Citera
2014-07-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Tänk på att den siffran ska höjas med 2000. I veckan.

Uppe i 2500 st lyckosökande svartskallar per vecka nu. Samma antal som Finland tar in per ÅR!
Citera
2014-07-28, 08:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför tar inte andra länder sitt ansvar? Sverige måste ställa krav på EU samt Norge, Danmark och Finland. Vi är inte dem enda som ska ta emot förhelvete.

Andra länder tar sitt ansvar och räddar sitt land och sitt eget folk från våld.
Sverige är patetiskt då det kommer till invandringen.
Citera
2014-07-28, 08:34
Medlem
Den ekonomiska aspekten av detta är försumbar jämfört med den demografiska.
Kom ihåg att invandrarna inte bara kostar, de får även rösta i våra val.
Det innebär att det för tillfället tillkommer 2500röster i Veckan för sjuklövern.
Även om SD med flera växer pga massinvandringen så vettefan om de växer snabbare än så.

Nästan så att det känns som en regelrätt ockupation detta, inte minst när man passerar "fel" sida av stan.
Citera
2014-07-28, 08:41
Medlem
Äntligen har SVT börjat rapportera om Migrationsverkets ökande kostnader för asylboenden. Av någon anledning så tar de bara upp kostnaderna som fakturerats till privata asylboenden. Jag hade sett fram emot att SVT också rapporterade kostnader för tillfälliga asylboenden som är betydligt högre.
Citera
2014-07-28, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Det innebär att det för tillfället tillkommer 2500röster i Veckan för sjuklövern.
Även om SD med flera växer pga massinvandringen så vettefan om de växer snabbare än så.

Nästan så att det känns som en regelrätt ockupation detta, inte minst när man passerar "fel" sida av stan.

Är du säker på att de kan komma hit och rösta i samma ögonblick som de erhåller PUT?
Värdet på svenskt medborgarskap devalveras mer och mer.
I så fall kan vi kalla den vansinniga massinvandringen av muslimska arbetsmyror för röstimport, alltså röstfiske utomlands.
Citera
2014-07-28, 10:07
Medlem
Storstures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Äntligen har SVT börjat rapportera om Migrationsverkets ökande kostnader för asylboenden. Av någon anledning så tar de bara upp kostnaderna som fakturerats till privata asylboenden. Jag hade sett fram emot att SVT också rapporterade kostnader för tillfälliga asylboenden som är betydligt högre.

Att de rapporterar om ökade kostnader ar ju i sig kors i taket. Men om man nu tar emot över 2000 pers i veckan utan handlingsberedskap i en marknadsekonomi så får man ju pröjsa för det som erbjuds och priset går ju antaglien bara uppåt för varje vecka eftersom efterfrågan ökar och tillgången minskar av självklara skäl. Det är väl inte långt borta att kritisera de privata fixarna för att de tar betalt istället för att vara tacksamma för att de ordnar fram det som efterfrågas.

Pricipiellt är det ju inget konstigt: Säg att politikerna bestämmer sig för att alla svenskar ska få den sjukvård de önskar bums. Det blir jättestor efterfrågan och kostnaderna skenar. Är det då rimligt att klandra dem som då bygger ut kapaciteten efter politikernas önskan för att det blir dyrt?
Citera
2014-07-28, 16:17
Medlem
volvo 240s avatar
Jag tror att prognosen kommer att få skrivas upp ytterligare. tyvärr.

Vad kan det bli totalt brutto i år? Räcker ens 150k?
Citera
2014-07-28, 17:20
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag tror att prognosen kommer att få skrivas upp ytterligare. tyvärr.

Vad kan det bli totalt brutto i år? Räcker ens 150k?

Den står på 152.000 nu. Frågan är om 200.000 sprängs.

Två hundra jävla tusen Sverige är förlorat. Enda trösten är att SD ökar för varje dag.

Edit: Börjar synas tydliga spår i sjukvården nu:
"Det stora antalet asylökande som kommit till Flen har ställt den lokala vårdcentralen inför en svårt beslut. Nu måste man stänga den öppna mottagningen på grund av för långa väntetider:"
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/oppen-mottagning-stanger-i-flen
Citera
2014-07-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok

Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Är du säker på att de kan komma hit och rösta i samma ögonblick som de erhåller PUT?
Värdet på svenskt medborgarskap devalveras mer och mer.
I så fall kan vi kalla den vansinniga massinvandringen av muslimska arbetsmyror för röstimport, alltså röstfiske utomlands.

Jag tror att det går till kommunal- och landsting. För val till riksdag krävs medborgarskap och det tar väl en sissådär fem år att bli svensk medborgare har jag för mig utan att ha kollat upp. Om man sköter sig. Begångna brott tror jag drar ut på tiden.
Citera
2014-07-28, 19:40
Moderator
Carlboms avatar
Om detta framkommer mitt i brinnande supervalår kan man bara tänka sig hur illa det egentligen är. I oktober kommer det bli någon form av krismöte det är jag säker på. Utgår från att S vinner valet och Svetsaren verkar, trots sin i övrigt uppenbara kompetens, vara lite småkritisk till M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in