2014-07-26, 00:46
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Jag lider med dig TS. Var i en liknande situation förut och funderade mycket på var i Sthlm som jag kunde bosätta mig för att få lugn och ro likt så jag själv hade när jag växte upp.

Valet föll på Hammarby Sjöstad och jag har inte ångrat mig en dag sedan flytten. Finns nog inget lugnare område i hela Sthlm och då ligger det dessutom väldigt vackert och nära stan.

Lycka till!

Var det inte där Federley blev misshandlad av invandrare när han inte hade cigg att erbjuda?
2014-07-26, 00:47
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Det där hittar du på. Ingen skulle säga något sådant. Jag går ut på stan varje dag och jag hör aldrig någon säga sånt till svenska tjejer.

Vi bor på söder och sambon har fått skrikit hora efter sig ett antal ggr av kaozblattar. Helt oprovocerat.
2014-07-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Var det inte där Federley blev misshandlad av invandrare när han inte hade cigg att erbjuda?

Stämmer bra, dock vet jag inte exakt var detta inträffade. Under mina 3 år i trakten har jag aldrig sett eller upplevt någon hotbild överhuvudtaget. Däremot vill man kanske inte bo i de delarna som är nära Fryshuset men det räknar jag knappt till området som sådant...
2014-07-26, 00:57
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasjin
Ironin att kalla sig medelklass med en bostadsrätt på 9 miljoner

Har man en lägenhet för 9 miljoner (belånad eller ej), så är man med all sannolikhet medelklass. Överklass är man när man är miljardär och har makt och inflytande över samhället.
2014-07-26, 00:59
Medlem
Kan bekräfta at trådstartaren har helt rätt. Har aldrig sett så mycket drägg på en och samma gång i innerstan. Svenskarna är lätträknade utomhus i området. Kolla lägenhetsinnehavarna så blir det helt tvärtom. M a o bor inte drägget där utan kör sina BMWs, förvärvade av kriminella oskattade pengar, dit för att visa upp sig. Beträffande klasstillhörighet, hur konstigt det än verkar med 9 miljoner så är det inte överklassen som bor där, utan medel/-övre medelklassen. Priserna i innerstan är helt utom kontroll och folk är belånade upp till tänderna.
Det nya Sverige är här! Hoppas Polisen och bostadsbubblan är på tårna här.
Senast redigerad av glendale 2014-07-26 kl. 01:03.
2014-07-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Att få dit polisen så ofta som möjligt och hoppas på att de börjar veva lite batong.

(Ja, jag vet vad du fiskar efter.)

Look..jag ska absolut inte säga att Sd är svaret på allt, eller att begränska invandringen till något mer hanterbara nivåer är svaret på allt..för det är de inte... men det är så jävla billigt av er välbeställda typer som sitter och klagar på invandringen att ni fortsätter rösta på moderaterna.
För i slutänden så är ju "de där extra tusenlapparna i plånboken" (spysmiley) som moderaterna köper er med, viktigast av allt för er eller hur? Ja.
Kapitalet har inget färdenesland.
Senast redigerad av Akvamarin 2014-07-26 kl. 01:03.
2014-07-26, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Bild från idag (25/7) från instagram:
http://iconosquare.com/viewer.php#/d...1043_244298223

Annan länk om du inte har Instagram:
http://instagram.com/p/q4MF7XsmHj/

2014-07-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Bild från idag (25/7) från instagram:
http://iconosquare.com/viewer.php#/d...1043_244298223

Annan länk om du inte har Instagram:
http://instagram.com/p/q4MF7XsmHj/

Ser helt normalt ut för en annan som kommer från förorten. Kan inte bli speciellt upprörd faktiskt. Vanligt folk, de badar whatever...
Bara för att det inte är Claes och Cristina med lilla Albin försiktigt gående i vattenbrynet behöver man inte drabbas av panik heller...
Sverige Sverige...SUCK!!! skitland rakt igenom, svenskarna är grundligt osympatiska och förskräckta PKoffer, invandrarna rovar på detta och spelar ut sin våldskultur mot muppsvennar.
Har ingen sympati för nåndera sidan längre.
Senast redigerad av Akvamarin 2014-07-26 kl. 01:08.
2014-07-26, 01:04
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag vet inte om du har barn. Om man tillåter ett barn få göra vad som helst får man ett skitbarn. D.v.s. att man får det barnet man förtjänar. Daltar man med invandrarna får man vara beredd på att de beter sig som apor.

Låt oss få anta att du röstar på Moderaterna, då kontaktar du rimligtvis en moderat som sitter i kommunfullmäktige. Berättar om problemen, och skriver om problemen. Om moderaterna inte löser problemen är ni fullt kompatibla att rösta på SD.

Det jag begär av dig, är att du gör ditt bästa, lägger din röst på SD om inget annat fungerar. Annars får du fan mig skylla dig själv. Om du rädd för Abdi, gå ihop med några grannar och säg åt Abdi att man inte pissar mot husfasaden, att det inte är okej i Sverige.

Fan vad bra skrivet! Bra!
Jag håller med fullständigt. Mitt tips till TS, och andra är att följa dessa råd. Ju fler som gör sin röst hörd - på alla sätt - desto bättre är det! Sedan, det viktigast av allt: Rösta rätt i september!
2014-07-26, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Har man en lägenhet för 9 miljoner (belånad eller ej), så är man med all sannolikhet medelklass. Överklass är man när man är miljardär och har makt och inflytande över samhället.

Har man en lägenhet för 9 miljoner i det området är man ganska tät. Med tanke på att insatsen är är på 1 350 000. Dock har jag svårt att tro att han faktiskt har det då det skulle betyda minst 120 M2. Föga troligt att han bor så.
2014-07-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så ts.., vad är då lösningen på ditt problem ?
(ifrån hjärtat tack !)

Skjut av dom.
Skämt åsido, det här är ett övergående problem. Dom får nog hållas i sommar men tills nästa säsong har det lobbats ordentligt och Marknaden och Kapitalet ser till att skamfläckarna försvinner.
Senast redigerad av glendale 2014-07-26 kl. 01:31.
2014-07-26, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Ser helt normalt ut för en annan som kommer från förorten. Kan inte bli speciellt upprörd faktiskt. Vanligt folk, de badar whatever...

Det är ju problemet. Normaliserat blatteri. WTF!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in