2014-07-25, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Att få dit polisen så ofta som möjligt och hoppas på att de börjar veva lite batong.

(Ja, jag vet vad du fiskar efter.)

Du borde nog veta om polisen kommer och "vevar" så kommer snyftreportagena snabbare än kvickt, övervåld etc..

Jag vet inte vad du tror att jag fiskar efter men..(skriver inte så ofta i denna del av forat), bara en tanke ifrån en hederlig skattebetalare till en annan : skall någon behöva ha det som ni, eller någon annan ?

Det har du ju på ett sätt svarat på med din trådstart...

Hur som haver, ni har mina sympatier. Ingen människa önskar det, men det händer mer och mer..
2014-07-26, 00:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Är det konstigt att skylla på invandrarna när det här är invandrargängen som står för oredan? Varför är det så jävla svårt att acceptera att det finns strukturella problem, i det här fallet uppfostran hos vissa etniska grupper. Jag kan utan problem erkänna att svenskar är fittor utomlands, att vi är stela som pinnar mot främlingar. Nu talar jag i generella termer.

Ska jag ringa Mona Sahlin på mobilen när Abdi pissar mot min husfasad eller? Många grannar inklusive jag själv har framfört tydliga klagomål till polisen, media och Stockholms stad. Vad mer förväntar du dig? Att vi ska börja hoppa runt i Batman-trikåer på nätterna och boxas mot förortsligisterna?
Jag vet inte om du har barn. Om man tillåter ett barn få göra vad som helst får man ett skitbarn. D.v.s. att man får det barnet man förtjänar. Daltar man med invandrarna får man vara beredd på att de beter sig som apor.

Låt oss få anta att du röstar på Moderaterna, då kontaktar du rimligtvis en moderat som sitter i kommunfullmäktige. Berättar om problemen, och skriver om problemen. Om moderaterna inte löser problemen är ni fullt kompatibla att rösta på SD.

Det jag begär av dig, är att du gör ditt bästa, lägger din röst på SD om inget annat fungerar. Annars får du fan mig skylla dig själv. Om du rädd för Abdi, gå ihop med några grannar och säg åt Abdi att man inte pissar mot husfasaden, att det inte är okej i Sverige.
2014-07-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag vet inte om du har barn. Om man tillåter ett barn få göra vad som helst får man ett skitbarn. D.v.s. att man får det barnet man förtjänar. Daltar man med invandrarna får man vara beredd på att de beter sig som apor.

Låt oss få anta att du röstar på Moderaterna, då kontaktar du rimligtvis en moderat som sitter i kommunfullmäktige. Berättar om problemen, och skriver om problemen. Om moderaterna inte löser problemen är ni fullt kompatibla att rösta på SD.

Det jag begär av dig, är att du gör ditt bästa, lägger din röst på SD om inget annat fungerar. Annars får du fan mig skylla dig själv. Om du rädd för Abdi, gå ihop med några grannar och säg åt Abdi att man inte pissar mot husfasaden, att det inte är okej i Sverige.
Min åsikt är att det inte är min uppgift att uppfostra vuxna män och tonåringar i mitt eget bostadsområde.

Jag kan absolut tänka mig att framföra klagomål till kommunfullmäktige. Ja, jag röstade (M) och de sitter som bekant i en blå majoritet här.
2014-07-26, 00:14
Medlem
charlesxavier2000s avatar
Citat:
Vi ringer snuten dagligen ditt lilla WT.

Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Och vad har dem svarat i sommar

"Det ser mörkt ut."
2014-07-26, 00:23
Medlem
Tråkigt att du pyntat så mkt och får samma sak som jag fått utstå när jag bodde i förorter med mkt invandrare.

som du säger är det inte vårat ansvar att uppfostra vuxna individer och det är ett jävla daltande med dessa stackars "flyktingar" och nu börjar problemen synas på riktigt.

dessutom så är det riskabelt att börja bråka med invandrare, helt plötsligt har du 50 pers som hoppar på ditt huvud.

att mejla någon politiker fungerar inte heller, speciellt inte när hela landet är så PK att det gör ont. det man skulle kunna göra är att samla ihop flera som mejlar politiker eller klagar konstant till polisen eller startar någon form av nattvandring som kan skrämma bort buset. men troligtvis blir det bara värre
känns som att man inte ska behöva göra det när man lagt 9 mille på en lägenhet

jag löste problemet genom att flytta till ett villaområde där jag gjort en del research innan. man får MYCKET hus för 9 mille.
2014-07-26, 00:26
Medlem
Har både bott och arbetat i och nära området långa perioder, man hade utvecklingen på känn ganska tidigt, det verkar bo många invandrare i området.
2014-07-26, 00:27
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Snälla, det hjälper inte att klaga. Det är förortsgrabbar, en del kriminella (ser ut som sådana + polisen har påpekat att kriminella element har flyttat sig hit). De skiter fullständigt i om Nils, 45 kommer och hytter med näven.

Det är inte bara ljudet som är ett problem ditt pucko. Jag har radat upp en jävla massa andra saker också.

Dessutom är det inte ett gäng som skräpar ned, utan vi snackar ett par hundra individer.

Finns det ingen lokal ledartyp med relevant bakgrund från polisiär eller militär verksamhet eller kunskap i kampsport, boxning etc som kan leda ett motstånd?
2014-07-26, 00:31
Medlem
Jag lider med dig TS. Var i en liknande situation förut och funderade mycket på var i Sthlm som jag kunde bosätta mig för att få lugn och ro likt så jag själv hade när jag växte upp.

Valet föll på Hammarby Sjöstad och jag har inte ångrat mig en dag sedan flytten. Finns nog inget lugnare område i hela Sthlm och då ligger det dessutom väldigt vackert och nära stan.

Lycka till!
2014-07-26, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Har både bott och arbetat i och nära området långa perioder, man hade utvecklingen på känn ganska tidigt, det verkar bo många invandrare i området.

Bor det många invandrare kring Hornsbergs strand?
2014-07-26, 00:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Grattis till alla innerstadsbor, berikningen har nått er också. Priserna på borätter lär hausas upp maximalt då migrationsverket i princip nu köper vad som helst för att gratis hysa in ca 2000-3000 "nyanlända" per vecka.

Och trots er dyra lägenhet så sprids alltså MENA-packet dit.
2014-07-26, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intenu
Jag lider med dig TS. Var i en liknande situation förut och funderade mycket på var i Sthlm som jag kunde bosätta mig för att få lugn och ro likt så jag själv hade när jag växte upp.

Valet föll på Hammarby Sjöstad och jag har inte ångrat mig en dag sedan flytten. Finns nog inget lugnare område i hela Sthlm och då ligger det dessutom väldigt vackert och nära stan.

Lycka till!

Det är förvånansvärt fint på sommrarna och blattefritt. Känns som en svensk oas i dyngan.
2014-07-26, 00:42
Medlem
King Pins avatar
Bild från idag (25/7) från instagram:
http://iconosquare.com/viewer.php#/d...1043_244298223

Annan länk om du inte har Instagram:
http://instagram.com/p/q4MF7XsmHj/
Senast redigerad av King Pin 2014-07-26 kl. 00:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in