2014-07-25, 03:29
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim-Drake
Verksamhet av den här typen bör ge resultat. Gäller för alla medvetna personer som läser Flashback att inte bara lämna allt åt slumpen och hoppas på att Svensson från ingenstans ska vakna upp. Här gäller istället hårt arbete. Alla kan dra ett strå till stacken, oavsett vilken social och ekonomisk status man har. Det kanske kommer vara slitsamt på kort sikt och frustrerande med åsynen av Svenssons som fortsätter leva i sin bubbla, men det kommer så ett gott frö på längre sikt är jag övertygad om.
Problemet för mig - och andra jag känner - är att vi inte vill rösta SD. De är för konservativa för min smak och vore det inte för just den otroligt naiva, kortsiktiga och verklighetsfrånvända syn resten av partierna har på invandring och integration så hade min röst antagligen legat till vänster. Eller ja, det förutsätter också att de röda tar avstånd från Mp som jag anser är vansinniga, trots att jag betraktar mig som väldigt grön.

Problemet är att inget annat parti verkar befinna sig i verkligheten och se problemen. Det är bara SD som angriper problemet och ser det för vad det är. Frågan är om man är beredd på att köpa hela paketet för denna fråga? SD har inte direkt briljerat med kompetens.
Citera
2014-07-25, 04:16
Medlem
Jag har inte läst hela tråden, men blev det någon smäll som kommer att påverka valresultatet? Eller var det bara ett önsketänkande?
Citera
2014-07-25, 04:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Jag har inte läst hela tråden, men blev det någon smäll som kommer att påverka valresultatet? Eller var det bara ett önsketänkande?
Är nog mest önsketänkande. Jag tror dock att det hade kunnat göra en högst märkbar (och definitivt mätbar) skillnad om en majoritet av folket tog siffrorna till sig och faktiskt förstår vad det betyder. Det Migrationsverket rapporterar är dessutom det lilla, vad gäller utgifter. Utgifter (och övriga resurser, samt. belastning) för välfärdssektorn, Försäkringskassan och sociala myndigheter kommer på längre sikt vara många gånger högre än de miljarder Migrationsverket behöver. Och de praktiska problemen är enorma, både vad gäller vård, skola och omsorg... Och bostäder ska vi inte bara prata om.

Kan det gå in i folks skallar vad detta innebär så kan det göra skillnad. Men svensk politik är, när SD är inblandade, som en sån där kinesisk fingerfälla; ju hårdare du drar desto värre kommer det bli. Växer SD och kritiken gentemot invandrings- och integrationspolitiken så kommer övriga partiet ingå i överenskommelser över blocken, enbart av principen att SD inte ska ha något inflytande. Folkförakt och ett riskspel med den svenska välfärden. Ovärdigt.
Senast redigerad av HC47 2014-07-25 kl. 04:22.
Citera
2014-07-25, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk

Hade våra journalister gjort sitt jobb hade det rullat huvuden i riksdagen. Men de gör inte sitt jobb i vanlig ordning.
Citera
2014-07-25, 05:09
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hade våra journalister gjort sitt jobb hade det rullat huvuden i riksdagen. Men de gör inte sitt jobb i vanlig ordning.
Journalisterna tycker nog att deras jobb är att självcensurera nyheter som kan skapa oro ute bland de svenska jobbslavarna, man vet ju aldrig vad kreaturen kan ställa till med om de får reda på sanningen vad deras skattepengar går till. Bäst är om de bara tittar på "Så ska det låta" eller "Melodifestivalen" så de inte blir oroliga.

De blir säkert besvikna när de får sin första pensionsutbetalning men då är de redan gamla och orkar inte bråka. En del blir besvikna när de tvingas söka sjukvård och inser att det knappt finns nån kvar men då är de ju sjuka och orkar inte heller bråka.
Senast redigerad av powerforcer 2014-07-25 kl. 05:11.
Citera
2014-07-25, 08:13
Medlem
MoLoKs avatar
Jag vill bara försiktigt påminna om att flera moderata företrädare redan för ca 5-6 år sedan pratade i media om att det var nödvändigt att öka invandringstalen till ca 200.000 per år. Då låg vi på ca 80.000 per år.

Jag vill oxå försiktigt påminna om min egna framskrivning av antalet ensamkommande.

"Ensamkommande ur minnet per år:

2005: 400
2006: 800
2007: 1200
2008: 1500
2009: 2400

och framskrivningen...

2010: 3300
2011: 4400
2012: 5700
2013: 6200
2014: 6900

...vi får se om historien ger mig rätt eller fel..."
Citera
2014-07-25, 08:47
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/en-hjalpande-hand/

Det kunde knappt bli mer naivt och korkat än så här...

En hjälpande hand? Om man räknar ihop asylsökande, anhöriga, ensamkommande osv talar vi väl om 150.000-200.000 hjälpande händer på bara ett år. Bara en ynklig minoritet av dessa kan förväntas finna icke-subventionerade jobb.

Och ingenting talar för någon reducering under nästa mandatperiod. Och vi kan då tala om fyra år x 200.000 pers = 800.000 pers. Dvs Göteborg+Malmö+Helsingborg! En satans massa människor.

Och det på toppen av de problem vi redan har med överbelastad bostadsmarknad, usel skola, allt sämre äldreomsorg och sjukvård, obefintligt försvar, fattiga pensionärer, eftersatt järnvägsunderhåll, allt fler pensionäre, osv osv osv. Utmaning, säger Ullenhag. Ingenting att ta upp, säger media. Katastrof, säger jag.

Det som kommer att hända är att vänsterregeringen kommer att avveckla jobbskatteavdragen för att finansiera vansinnet. Dvs borgarna rustade ned välfärden och lugnade pöbeln med jobbskatteavdragen. Ne försvinner jobbskatteavdragen och kvar är höga skatter och ingen välfärd! Et voila, Ever had the feeling of being cheated?

There is no future i Sweden's dreaming. Rädde sig den som kan. Den som inte förstår det vid det här laget ist nich mehr zu retten.
Citera
2014-07-25, 10:18
Medlem
Ingen journalist har nämnt att det saknas 10 miljarder till år 2015. Jag har kollat på samtliga nyhetsprogram den här veckan, inte ens rapport eller aktuellt har har nämnt några pengar. Jag kan i och för sig förstå att ingen nämner något, för det skulle vara ett erkännande att invandringen går med förlust.

Räknar man lite snabbt, så kommer man till slutsatsen att en invandrare kostar ca. 375 000 per år i migrationsverkets asylsystem. Under kriget i Jugoslavien på 90-talet, så låg summan på 100 000 vilket motsvarar ca. 220 000 (155 000 konsumentprisindex) i dagens penningvärde. Man kan här tydligt se att kostnaderna har skenat iväg sedan Jugoslavienkrigen. Man kan tänka sig att kostnaderna för inkvartering är den stora boven i dramat. I ett av uppdrag gransknings program, så fick en fastighetsägare 25 000 per lägenhet.
Citera
2014-07-25, 10:21
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina

Det som kommer att hända är att vänsterregeringen kommer att avveckla jobbskatteavdragen för att finansiera vansinnet. Dvs borgarna rustade ned välfärden och lugnade pöbeln med jobbskatteavdragen. Ne försvinner jobbskatteavdragen och kvar är höga skatter och ingen välfärd! Et voila, Ever had the feeling of being cheated?

Det ironiska är att för att få igenom sina skattesänkningar var Borgarna tvungna att göra upp om flyktingpolitiken med miljöpartiet.
Dvs För att kunna minska skatteintäkterna var de tvungna att gå med på förslag som ökar statens kostnader!
Hade vart bättre att skita i skattesänkningarna och inte gjort upp med MP.
Citera
2014-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Dock har skatteintäkterna till staten mot slutet av alliansregeringens år vid makten ökat, men naturligtvis inte så att det uppväger kostnaderna för migrationshaveriet som finansieras genom skuldsättning och besparingar på andra områden. Viktigt att försöka minska det enorma skatteberget på inkomster, tycker jag. Vad regeringen borde ha gjort är att fullfölja jobbskatteavdragen och strypa invandringen med >90%.

Vad det gäller briserande bomb så är väl Sveriges och svenskarnas belägenhet istället att sakta men otvetydigt och tillsynes beslutsamt sjunka till botten. Vad som sen händer ska bli intressant att följa.
Citera
2014-07-25, 10:55
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Det ironiska är att för att få igenom sina skattesänkningar var Borgarna tvungna att göra upp om flyktingpolitiken med miljöpartiet.
Dvs För att kunna minska skatteintäkterna var de tvungna att gå med på förslag som ökar statens kostnader!
Hade vart bättre att skita i skattesänkningarna och inte gjort upp med MP.

Could not agree more!

Ekvationenen har väl ungefär varit

Skattesänkningar + Jätteinvandring - Slakt på all välfärd som ej är relaterad till invandringen = Oförändrat Balanserade statsfinanser.

Vad vi nu kan se är att variabeln "Jätteinvandring" kommer att skena iväg kraftigt nästa mandatperiod och det måste kompenseras av någon av de andra tre. Something is got to give.

1. Vi river upp jobbskatteavdrag, avskaffar RUT, höjer bensinskatt och ökar det totala skattetrycket.
2. Vi fortsätter slakten på "icke invandringsrelaterad" välfärd (svårt för en sosseregering beroende av v och mp)
3. Vi avskaffar budgettak och budgetdisciplin och låter statsskulden skena.

Förmodligen blir det en kombination av 1 och 3 med tonvikt på 1.

Anyhow, Svenne Banan will pay big time in years to come. Välförtjänt!
Senast redigerad av ankalina 2014-07-25 kl. 10:58.
Citera
2014-07-25, 10:55
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Ja, det finns ju risk för det....

Det byggs nya bostadsrätter + planer på fler hyresrätter, så det kan gå lite hur som...borgerlig kommun dessutom.... framtiden är oviss!!

Har man väl tuttat på ett kan man väl fortsätta. Desto mer rutin och enklare blir det att göra det. Och lära sig av misstagen allt eftersom.

Yepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in