2014-07-24, 18:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Amen, sluta försök att leva som det vore ett blommigt tidigt 70-tal precis innan massinvandringensexperimentet tog fart.

Kollar du på kommunerna där socialdemokraterna har makt så är det de kommunerna som är mest misskötta och tar in flest invandrare. Visste du att över 50% av folkbokförda i Malmö är nu med utländsk bakgrund? ÖVER 50%!!! Detta är en kommun som har varit starkt sossestyrd i tiotals år. När ska du vakna upp och inse att hela S är inte Stefan Löfven? Röstar du på sossarna så röstar du på vänsterpartiet samt miljöpartiets inflytande. Sossarna kommer ALDRIG att få tillbaka egen majoritet över 50% i riksdagen igen. ALDRIG. Sluta lev i en dröm och se problemen istället t ex. som den här rapporten ifrån migrationsverket har gett ut. Läs den och tänk själv på vad som du tycker man borde göra?

Vad tror du sossarna kommer att göra? De var de som startade hela massinvandringsexperimentet på 70 talet.

Det krävs en tydlig och kraftig motpol emot denna invandringen som har bedrivits de senaste decennierna... och där är Sverigedemokraterna det enda rätta valet.

Du inbillar dig alltså att det är kommunerna som bestämmer antalet immigranter som kommer till Sverige?
Det är det inte. Kommunerna har inte ett skvatt med den saken att göra.

Precis som jag skrev, borgerliga partier har varit den stora katastrofen beträffande svensk invandringspolitik. Regeringen Carlsson styrde upp i oredan i och med Luciabeslutet den 13 december 1989. Sen kom galningarna Westerberg och Bildt och vräkte in folk under den korta tid de satt vid makten. Se länken jag bifogade, har du svårt att ta till dig fakta?

Göran Persson styrde åter igen upp i de värsta galenskaperna varvid banditgänget Reinfeldt öppnade alla fördämningar på vid gavel. Den obotliga skadan för Sverige står borgarna för genom de senaste 8 årens totala vansinne. Antalet immigranter under sosse-styre är i sammanhanget att betrakta som rännilar.
Citera
2014-07-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Du gör ett syftningsfel ist för att läsa PUNKT 3.3 i rapporten, som återfinns på sidan 42 av 60.
Jag tror inte vi håller samma rapport i handen. Det finns inget på sid 42 om detta utan börjar på sidan 45
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf
Citera
2014-07-24, 18:34
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du inbillar dig alltså att det är kommunerna som bestämmer antalet immigranter som kommer till Sverige?

Precis som jag skrev, borgerliga partier har varit den stora katastrofen beträffande svensk invandringspolitik. Regeringen Carlsson styrde upp i oredan i och med Luciabeslutet den 13 december 1989. Sen kom galningarna Westerberg och Bildt och vräkte in folk under den korta tid de satt vid makten. Se länken jag bifogade, har du svårt att ta till dig fakta?

Göran Persson styrde åter igen upp i de värsta galenskaperna varvid banditgänget Reinfeldt öppnade alla fördämningar på vid gavel. Den obotliga skadan för Sverige står borgarna för genom de senaste 8 årens totala vansinne. Antalet immigranter under sosse-styre är i sammanhanget att betrakta som rännilar.
Det är helt rätt att moderaterna är mer extrema än sossarna i invandringsfrågan, men eftersom både mp och V inte kommer att acceptera en regering utan dom får poster, har jag svårt att se att det blir någon större ändring på invandringen om Löfven kommer till makten.
Citera
2014-07-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag mår illa av den där rapporten. Har blivit tvungen att hälla i mig några bärs för att lugna ner mig. Inser att det är kört för Sverige och ångrar nästan att jag valt att sätta ett kommande barn till världen.
Spelar det någon roll hur man röstar tror ni? Går det att motverka prognosen på något vis? Räcker SD?

SD är åtminstone det enda realistiska alternativet att dina barn kan få njuta av ett Sverige som vårt land SKA vara. Men det krävs viss uthållighet, tyvärr kanske rödgröna klarar sig själva denna gången, men 2018 om SD ökat tills även då, ja då ska du få se på andra tongångar gällande regeringsbildande. Dessutom lär psykopaten Reinfeldt vara borta då och vettiga borgare borde insett att SD ligger dom närmare än C (ja jag vet borgerligt parti yadayada men ändå längre från dom andra 3 än SD).
Citera
2014-07-24, 18:38
Medlem
Även om man är luttrad vid det här laget är dessa siffror så jäkla deprimerande. Hopplöst.

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Bara Migrationsverket behöver alltså åtta(?) miljarder extra? Sen har vi då Försäkringskassan som betalar ut diverse bidrag (bostadsbidrag, barnbidrag, tillägg av diverse former, osv). Lägg till det övriga välfärdskostnader (såsom vård), etc. För att inte nämna de praktiska problemen såsom bostadsbrist (och åter igen, vården!).

Detta är verkligen helt sjukt.
Visst skulle man vilja se en samlad utgiftspost. Vi får i sammanhanget inte glömma Arbetsförmedlingen som ansvarar för tredje världen-människornas "etablering" i samhället. Dessa invandrare får automatiskt och omedelbart rätt till allt som Arbetsförmedlingen kan erbjuda i form av anställningsstöd (med instegsjobb pröjsar skattebetalarna 80 procent av lönen) och utbildningar (inte bara typ truckkort, utan somliga är extremt kostsamma). Invandrarna får dessutom cirka sju lax i månaden i etableringsersättning. Om invandrarna skulle lyckas hitta ett jobb, där skattebetalarna i 99 fall av 100 står för merparten av lönekostnaden, så får de behålla sin etableringsersättning i kombination med lön i 183 dagar.

Det tillhör inte ovanligheterna att analfabeter från mörkaste Afrika kommer hit, utfattiga och eländiga, bara för att veckan efter uppehållstillstånd ordna jobb som personlig assistent åt en närstående och sedan kan de kvittera ut 35-40 tusen i månaden (lön och etableringsersättning). Jag skämtar inte. Dessutom får de etableringstillägg alternativt bostadsersättning från Försäkringskassan.

Arbetsförmedlingen ska dessutom sörja för invandrarnas bosättning utanför anläggningsboende.
Senast redigerad av Gustav-IV-Adolf 2014-07-24 kl. 18:40.
Citera
2014-07-24, 18:40
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Tänk vad pengarna hade kunnat gå till istället. Tex. högre lön till poliser, nu hotar 1000 poliser att säga upp sig om de inte får högre lön

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19265144.ab

Vi hade fan kunnat gett 1000 poliser en miljon var och fortfarande haft 22,3 miljarder kvar att lägga på nödvändiga saker.
Citera
2014-07-24, 18:44
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Jag tror inte vi håller samma rapport i handen. Det finns inget på sid 42 om detta utan börjar på sidan 45
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf
I din pdf-läsare börjar det säkert på 45, men sidan är numrerad 42.
I vilket fall PUNKT 3.3, oavsett sidnummer....
Citera
2014-07-24, 18:47
Medlem
Citat:
I din pdf-läsare börjar det säkert på 45, men sidan är numrerad 42.
I vilket fall PUNKT 3.3, oavsett sidnummer....
Varför vissa saker sjunker kan tex bero på att
"Riksdagsbeslutet den 2 april att registrering av uppehållsrätter vid Migrationsverket upphör den 1 maj
2014 har inneburit att antalet öppna ärenden (uppehållsrätter) minskat från 8500 till 600 ärenden. Resterande del beräknas vara avgjord vid juli månads utgång."
Citera
2014-07-24, 18:48
Avslutad
Citat:

Håller med, och det gör statistiken med. Sedan är det väl inte så märkligt att "vänsterkommuner" misslyckas, klassiska moderatkommuner tar ju knappt emot några. Så till viss del kan nog kommuner styra över detta...

Om det inte vore för "moment 22" i de politiska debatterna: Så fort "vänsterkommuner" alá Södertälje pratar om problemen och vill pausa invandringen sitter ju folk i rika/stabila svennsonkommuner och anklagar dom för att vara rasister.

Att så kallade vänsterkommuner sitter i skiten beror minst lika mycket på att de också tar mycket större ansvar. Även Moderatkommuner hade misslyckats om de tog emot lika många människor. Det är dock lite pest eller kolera, men statistiskt sett så har sossarna tagit mer ansvar även när det gäller volymerna, i jämförelse.

Sedan SD kom in i riksdagen så har man dock målat in sig rejält i ett hörn i de politiska debatterna, så det är nog svårare att drastiskt minska mottagandet vid ett regeringsskifte denna gång.
Senast redigerad av sjelvefan 2014-07-24 kl. 18:53.
Citera
2014-07-24, 18:48
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Förstår ändå inte hur antal ärenden kan minska när det kommer fler människor. Ökningen är så pass stor att jag har svårt att se att det skulle bero på det du anger. Det håller inte ihop. Någon har gjort ett gigantisk räknefel.

Som jag förstår det handlar 3.3 om ett verksamhetsområde inom Migrationsverket som inte har med asylfrågor att göra. Där hanteras uppehållstillstånd för studenter, EU/EES-medborgare, anhöriginvandring och arbetskraftsinvandring. Det verkar som om de kategorierna ligger mer eller mindre still/faller. Samtidigt rusar asylinvandringen (som ligger utanför 3.3) i höjden.

Då har du sjunkande/statiska siffror i en del av verksamheten samtidigt som du har en kraftig ökning i en annan del av verksamheten- så kraftig att den får den aggregerade totalen för verksamheten att stiga. En stor del av den ökande ärendemängden och kostnadsmassan ligger på asylsidan helt enkelt.
Senast redigerad av NSO 2014-07-24 kl. 18:54.
Citera
2014-07-24, 18:49
Medlem
Citat:

Instämmer till 100%.
Många alliansväljare tror Sverige går under med sossestyre, det är precis tvärtom.
I varje fall Sverige som välfärdstat och med bra löner för vanliga jobbare.

Fattar ni inte sambandet Höger regering= onormalt hög invandring.
Detta ligger i deras agenda.

Vanliga jobbare har lockats för någon tusenlapp (judaspeng) i skattesänkning att rösta på alliansen.
Som tack har Sverige fått Europas, förmodligen världens största asylinvandring.
Pensionen kan ni glömma, den skall delas med alla som aldrig bidragit med en skattekrona här först.
Är lite som att pissa i byxorna, värmer bra först, men blir snabbt kallt.

Medburgare
Citera
2014-07-24, 18:54
Medlem
Problemet är att vänsterblocket aktivt har motarbetat och demoniserat alla som vill begränsa invandringen den senaste tiden varav det nu är omöjligt för dem att backa och strama åt efter deras valseger. Detta kommer alltså att fortsätta lika oförtröttligt som under Allianstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in