2014-07-24, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Du svarar styckevis och delt. Highfive pekar på två möjligheter - ben eller torso. Torso är fullt möjligt, dock inte benen. Det innebär inte att du med din retorik försöker falsifiera hens tanke genom att beskriva det ena alternativet som falskt.
När torson lades på FP2 har jag ingen uppfattning om, men benen kom sent till FP1.
Citera
2014-07-24, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Säg det. Du får fråga militären själv huruvida de städade efter sig eller inte.
Jag tänker inte fråga, jag utgår från att gröna fibern kan ha kommit från ödehuset. Om du vill säga emot får du gärna visa att militären dammsög. Den missade iaf en bit textil uppe på nätet, som bloggen visade.
Citera
2014-07-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skölj en fläskkotlett, lägg den i upp till 17-21 grader i en vecka och njut av doften. Simulera gärna rättsodontologens temperaturskala.

Om delarna legat förpackade under vatten så håller de sig relativt bra och utan larver etc.
Citera
2014-07-24, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om delarna legat förpackade under vatten så håller de sig relativt bra och utan larver etc.
Det fanns larver på benen.
Citera
2014-07-24, 22:07
Medlem
Citat:
Jag tänker inte fråga, jag utgår från att gröna fibern kan ha kommit från ödehuset. Om du vill säga emot får du gärna visa att militären dammsög. Den missade iaf en bit textil uppe på nätet, som bloggen visade.
Den gröna fibern kan komma från kjs bagagelucka det låg massa kläder och annat skit som säkert har den gröna militärfärgen, finns väl överallt i Bodens kommun.
Citera
2014-07-24, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den gröna fibern kan komma från kjs bagagelucka det låg massa kläder och annat skit som säkert har den gröna militärfärgen, finns väl överallt i Bodens kommun.
Visst kan de ha kommit därfrån, trots att det inte fanns några fibrer kvar vid undersökningen. Men den kan också komma från ödehuset.
Citera
Medlem
Citat:
Det fanns larver på benen.
Ok, det fanns ett fåtal larver som antagligen har kommit under de senaste 24 timmarna när benen placerades i ödehuset.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Du svarar styckevis och delt. Highfive pekar på två möjligheter - ben eller torso. Torso är fullt möjligt, dock inte benen. Det innebär inte att du med din retorik försöker falsifiera hens tanke genom att beskriva det ena alternativet som falskt.
Torsdag var 16/5 så någon hel vecka är det inte frågan om och på natten var det inte speciellt varmt. Kom benen från ett delvis isfyllt värn så var de nog lite genomfrysta också. Det låsta gröna förrådet vid värnet har tidigare fångat mitt intresse. Kan det varit uthyrt till någon privatperson som KS trodde? Skulle teoretiskt kunna vara både mord- och styckplats. Cirka 50 meter från värnet och 300 meter från fyndplatserna. Fast detta förråd borde väl ändå polisen kollat. Två silverfärgade hänglås och fönsterluckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, så kan det säkerligen inte ha gått till. - Varför skulle VB plötsligen vandra i väg åt fel håll!?
Jag varför skulle hon det? Hon gick, om hon nu gjorde det, säkert åt rätt håll men inte nödvändigtvis åt det håll hon kan ha uppgett åt kj. Nu är det väl ändå så att det inte finns några bevis över att hon överhuvud taget lämnade lägenheten levandes. Nog för att jag tror det, men det spelar ingen roll. Men fortfarande, så kan det ha gått till som hen beskrev, i alla fall del av.
Citera
2014-07-24, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok, det fanns ett fåtal larver som antagligen har kommit under de senaste 24 timmarna när benen placerades i ödehuset.
Nej, inte enligt rättsodontologen.
Citera
2014-07-24, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag varför skulle hon det? Hon gick, om hon nu gjorde det, säkert åt rätt håll men inte nödvändigtvis åt det håll hon kan ha uppgett åt kj. Nu är det väl ändå så att det inte finns några bevis över att hon överhuvud taget lämnade lägenheten levandes. Nog för att jag tror det, men det spelar ingen roll. Men fortfarande, så kan det ha gått till som hen beskrev, i alla fall del av.
Men om hon gick på Lejonbacksvägen, vart kan hon ha varit på väg? Kan hon ha kommit fram?
Citera
2014-07-24, 22:12
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Fler mysterier i telelistan. Har polisen manipulerat den? http://falletvatchareeya.blogg.se/

Ooops! om Cell ID och LAC inte ens loggas vid utgående GPRS, hur har Cell ID't hamnat där? Ganska anmärkningsvärt faktiskt. Stämmer telefonlistan som är inlämnad till TR överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in