2014-07-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast i de första förhören var det andra datum som alibi saknades på ... och de datumen var täckta ...

Ja - kan de ha att göra med att det var bättre att möblera om vad som hände när så att tiden utan span blev täckt.
Fullt möjligt.
Citera
2014-07-24, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ja, precis så kan det ha gått till.
Nej, så kan det säkerligen inte ha gått till. - Varför skulle VB plötsligen vandra i väg åt fel håll!?
Citera
2014-07-24, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En vecka kan de ledigt ha legat; de var sköljda och låg hela tiden skuggigt och rel. svalt.
Skölj en fläskkotlett, lägg den i upp till 17-21 grader i en vecka och njut av doften. Simulera gärna rättsodontologens temperaturskala.
Citera
2014-07-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den var grön, och härstammar troligen från ödehuset som använts av militären som förråd för kamouflagenät. Militären gillar gröna kamouflagenät.
Glöm några rester från camouflagenät i gula huset, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2014-07-24, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tja Q - just kanske för att ingenting talar för det? :-)

Det resonemanget har jag för mig att jag har läst om i samband med domstolars arbetssätt och sätt att värdera bevis. Jag har för mig att just det du säger angående avsaknad av något som pekar i en viss riktning inte får/bör/kan? tolkas som att det inte är möjligt.

Något kan existera även om det inte är känt, typ.
Citera
2014-07-24, 21:56
Medlem
Föräldrarna var bortresta den 4/5 när kJ hade en svår kris psykiskt vem skulle han anförtro sig hos?
Han har fått hjälp av någon. Är också övertygad om att han placerade ut kroppsdelarna bara för att de skulle bli hittade, han ville få ett slut på den psykiska stressen över vad han hade gjort.
Jag tror att han var helt säker på att inte åka fast för mordet eftersom det inte skulle hittas några spår av händelsen i bostaden. Utomhus skulle spåren försvinna efter tid i alla fall och att leta efter en mord- och styckningsplats i terräng skulle vara mer eller mindre omöjligt.
Citera
2014-07-24, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Glöm några rester från camouflagenät i gula huset, du vet inte vad du pratar om.
Näha, vad pratar jag om då? Går militären igenom huset med dammsugare efter att ha tömt det?
Citera
2014-07-24, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, så kan det säkerligen inte ha gått till. - Varför skulle VB plötsligen vandra i väg åt fel håll!?

Om du säger fel håll bör du också veta var hon egentligen skulle gå, om hon gick. Inte litar du väl på vad KJ sa om att VB skulle gå hem?
Citera
2014-07-24, 21:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag behöver inte få honom att framstå som skyldig - han är redan dömd, dessutom med god bevisning som talar mot honom.

Pappan och mamman ändrar sina uppgifter - vilket gör att helt andra tider täcks. Läs själv FUP och jämför pappans utsago i FUP med vad han säger i rätten.

Han hade goda förklaringar till varför han ändrade uppgifterna. Bland annat var han ledig från jobbet den 20 pga av en övning i Ronneby. De senare uppgifterna kunde verifieras av hans arbetsgivare.

Har du ens läst FUP som du påstår?
Citera
2014-07-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdard
Kan det vara så att kj åkt efter vb ,märker då att hon gått åt "fel" håll.
Hon kanske sa att hon skulle gå hem. kj blir upprörd för att hon ljugit.
Slagit henne i skallen, dumpat henne i bagageluckan. medvetslös.

kj åker sen till sin bror medans han funderar på vad han ska göra.

Ovan är exakt vad jag tror har hänt. Kan hans pappa ha pressat fram ett erkännande och hjälp till med efterarbetet? Blod är tjockare än vatten
Citera
2014-07-24, 21:59
Medlem
Citat:
Endast en av de personer som hittade benen talade om lukt. Det talar emot att benen legat så länge i det slutna utrymmet.
Du svarar styckevis och delt. Highfive pekar på två möjligheter - ben eller torso. Torso är fullt möjligt, dock inte benen. Det innebär inte att du med din retorik försöker falsifiera hens tanke genom att beskriva det ena alternativet som falskt.
Citera
2014-07-24, 22:01
Medlem
Citat:
Näha, vad pratar jag om då? Går militären igenom huset med dammsugare efter att ha tömt det?
Säg det. Du får fråga militären själv huruvida de städade efter sig eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in