Citat:
Man skall (bör) alltid räkna med att en misstänkt person ljuger och/eller förvränger verkligheten.
Citat:
Av detta kan vi sluta oss till att KJ inte en enda gång har använt tejpen till sina airsoftvapen. När han förstår att man inte hittat någon motsvarighet till badrumstejpen drar han till med att han rullat cigaretter med den.
Ursprungligen postat av FUP, s. 1800
F: Vad gör du med den hemma?
H: Jag har ingen direkt aning. Jag har inget minne av när jag använt den.
F: Du sa tidigare någon gång att du använt den och isolerat…
H: Jo, det har jag säkert gjort. Jag sa inte att jag visste exakt, men jag sa att jag säkert har gjort det.
F: Ja, du är inte så säker eller vet du att du har använt den?
H: Nä, men alltså… jag vet inte om jag har använt den och med sto… större sannolikhet så är det mycket möjligt att jag har använt den när jag har gjort med mina airsoft eftersom att den är… det är endast liksom elektriska pryl som jag arbetar med. Så…
H: Jag har ingen direkt aning. Jag har inget minne av när jag använt den.
F: Du sa tidigare någon gång att du använt den och isolerat…
H: Jo, det har jag säkert gjort. Jag sa inte att jag visste exakt, men jag sa att jag säkert har gjort det.
F: Ja, du är inte så säker eller vet du att du har använt den?
H: Nä, men alltså… jag vet inte om jag har använt den och med sto… större sannolikhet så är det mycket möjligt att jag har använt den när jag har gjort med mina airsoft eftersom att den är… det är endast liksom elektriska pryl som jag arbetar med. Så…
Detta leder oss till följande hypoteser:
1. En ny tejprulle har använts i omedelbart samband med mordet på VB. En bit av denna nya tejprulle har inte återfunnits men är identisk med den tejpsträcka som skars av innan den tejp som hittades i VB:s hår användes. Den saknade tejplängden = Längden på ny rulle ./. den totala längden på tejpen i VB:s hår.
2. Den nya rullen har tagits ur bilen på Armév. i direkt samband med brottet varav följer att mord- och/eller styckningsplats bör kunna återfinnas på gångavstånd från tejpbilen.