2014-05-06, 08:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Japp, och använde plasttejpen till att tillverka cigaretter. Dessutom, efter att ha använt den delade delen av tejpen delade han den igen på samma sätt och slängde bort den bortdelade delen. Har du rökt cigaretter tillverkade av plast, Sherlock?
Man skall (bör) alltid räkna med att en misstänkt person ljuger och/eller förvränger verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1800
F: Vad gör du med den hemma?
H: Jag har ingen direkt aning. Jag har inget minne av när jag använt den.
F: Du sa tidigare någon gång att du använt den och isolerat…
H: Jo, det har jag säkert gjort. Jag sa inte att jag visste exakt, men jag sa att jag säkert har gjort det.
F: Ja, du är inte så säker eller vet du att du har använt den?
H: Nä, men alltså… jag vet inte om jag har använt den och med sto… större sannolikhet så är det mycket möjligt att jag har använt den när jag har gjort med mina airsoft eftersom att den är… det är endast liksom elektriska pryl som jag arbetar med. Så…
Av detta kan vi sluta oss till att KJ inte en enda gång har använt tejpen till sina airsoftvapen. När han förstår att man inte hittat någon motsvarighet till badrumstejpen drar han till med att han rullat cigaretter med den.

Detta leder oss till följande hypoteser:

1. En ny tejprulle har använts i omedelbart samband med mordet på VB. En bit av denna nya tejprulle har inte återfunnits men är identisk med den tejpsträcka som skars av innan den tejp som hittades i VB:s hår användes. Den saknade tejplängden = Längden på ny rulle ./. den totala längden på tejpen i VB:s hår.

2. Den nya rullen har tagits ur bilen på Armév. i direkt samband med brottet varav följer att mord- och/eller styckningsplats bör kunna återfinnas på gångavstånd från tejpbilen.
Citera
2014-05-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, en utebliven markeringen är en utebliven markering och säger endast att hunden inte markerar, varför kan man inte veta.

En markering är en indikation på att det kan finnas tekniska spår att finna.

Jag har funderat på att kroppen sägs vara tvättad. Kranvatten eller sjö/älv eller annat vatten? Borde man inte kunna hitta spår av t ex. mikroorganismer, plankton, eller annat som kan säga något om vilket vatten som kroppen tvättades med?

Tycker du det är ointressant att hunden inte markerade badrumstejpen?
Jag föreslog tidigare att hon styckades i eller vid en liten bäck, då lär man aldrig hitta styckplatsen.
Jag har ingen aning om vad SKL kan spåra när det gäller vatten, men någon polis/åklagare måste ställa frågan innan dom ens försöker.
Citera
2014-05-06, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man skall (bör) alltid räkna med att en misstänkt person ljuger och/eller förvränger verkligheten.Av detta kan vi sluta oss till att KJ inte en enda gång har använt tejpen till sina airsoftvapen. När han förstår att man inte hittat någon motsvarighet till badrumstejpen drar han till med att han rullat cigaretter med den.

Detta leder oss till följande hypoteser:

1. En ny tejprulle har använts i omedelbart samband med mordet på VB. En bit av denna nya tejprulle har inte återfunnits men är identisk med den tejpsträcka som skars av innan den tejp som hittades i VB:s hår användes. Den saknade tejplängden = Längden på ny rulle ./. den totala längden på tejpen i VB:s hår.

2. Den nya rullen har tagits ur bilen på Armév. i direkt samband med brottet varav följer att mord- och/eller styckningsplats bör kunna återfinnas på gångavstånd från tejpbilen.
Om tejprullen har något samband med brottet, och KJ begick det, hade han förnekat kännedom om dess existens. Det passar dessutom bättre in i planteringsteorin, för då behövde planteraren bara bereda sig tillträde till lägenheten en gång.
Citera
2014-05-06, 09:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom visade inte badrumstejpen för KJ utan en "bild på en tejp av liknande typ".
Å den bilden går naturligvis inte att hitta, jag har i alla fall inte lyckats.
Varifrån kommer ditt citat..?
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1668
K får se ett fotografi av en tejprulle.
K säger att han tror att det är hans tejprulle på bilden. Han lägger märke till att den delat sig på längden och säger att han försökt rätta till det men inte lyckats.
När K delges att den anträffats i hans badrum säger han att han förmodligen haft den i någon ficka och lagt den där då han skulle slänga in tvätt.
K delges att den tejp som anträffats hos honom, och som han har fått se ett fotografi av, har visat sig överensstämma när det gäller typ av tejp och hur den rivits av på längden på en tejp som anträffats på V:s kropp. Han informeras om att tejpen kommer att undersökas på SKL för att slutgiltigt avgöra om de stämmer överens med varandra.
Citera
2014-05-06, 09:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Tidigare i tråden var det någon som efterlyste ett scenario kring vad som kan ha hänt den 4 maj fram till ca 1600. Har skrivit ihop några rader med påhittade inslag (fylla i luckor i underlag) som bygger på FUP, förhör, m.m. Syftet med skrivningen är att försöka hitta en rimlig förklaring till sms trafik, vittnesmål och vad som framgår i FUP. :

MB hade inte tid med VB, om än hur mycket det tilltalade hans ego att känna sig ung tillsammans med henne. Hon stalkar honom varför han dissar henne. VB har ett behov av att visa sitt oberoende av honom varför hon tar kontakt med KJ och skriver på facebook "..plugga^^". Sedan skickar hon ett antal sms till kj där hon vill träffa honom. KJ erbjuder att hämta upp henne vid en viss tidpunkt men hon ändrar sig och vill skjuta fram tidpunkten. VB senarelägger tiden för hämtning med KJ, tar med sig en bunt reklam och drar iväg för att dela ut dessa, denna dag mer som ett svepskäl för att slippa förklara för CB att hon planerat att träffa MB. På hemvägen går hon förbi MB på Sushi Bar för att få några ord med honom. Han är inte där så hon väntar en stund tills han dyker upp. MB blir besvärad av att hon är där varpå han ber henne hoppa in i bilen för att skjutsa tillbaka henne till UG. MB kör vägen förbi macken och svänger in på UG. Precis när de passerar macken så ser VB, KJ bil ståendes vid pumpstationerna varpå hon skickar ett sms till honom: "är inte du hemma?". KJ började fundera över varför VB plötsligt hade ändrat på tidpunkten för upphämtning. Han tog därför sin bil och stannade vid macken för att spana på om han kunde se henne om hon talade sanning att hon inte var hemma.b KJ blev bestört av att se henne passera i en bil. Han hann dock aldrig se vem som körde bilen. MB fick dock höra av VB att KJ stod parkerad med bilen vid tankstationen. En tid senare, närmare fyra hämtar KJ upp henne utanför porten till hyreshuset. VB använder på nytt samma teknik för att slippa förklara för CB att hon denna gång är på väg till sitt ex, tar därför en trave böcker under armen och lämnar lägenheten. MB kan inte släppa tanken av att KJ stod med bilen parkerad vid macken så han åker dit med förevändningen att köpa penslar, m.m. vid ICA. Tajmingen stämmer dock inte, någon KJ bil står inte kvar vid macken, inte heller utanför UG, varför MB åker vidare till ICA och handlar.

Kommentarer:
Det bör finnas någon rimlig förklaring om varför VB skriver saker som är inte hemma, och är inte du hemma?, KJ utsago om att han hämtat vb utanför hennes lägenhet, och hämtat henne vid bensinstationen, MB resa till ICA (slump?), att VB varit ute och lämnat reklam men ingen har sett henne, en gammal dam med rullator?, osv. Om ovanstående text bidrar till detta är en helt annan sak, men det är ett försök.
Nej, SMS "-Är du inte hemma?" skickades 15:54, MB betalade på Coop 15:57. På den tiden hann inte MB lämna av VB, åka till Coop, plocka varor och köa i kassan.
Citera
2014-05-06, 09:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om tejprullen har något samband med brottet, och KJ begick det, hade han förnekat kännedom om dess existens. Det passar dessutom bättre in i planteringsteorin, för då behövde planteraren bara bereda sig tillträde till lägenheten en gång.
KJ hängde inte med i svängarna. Han trodde också att eftersom alla mindre tejprullars ursprung var en stor rulle man inte skulle kunna härleda just hans tejprulle. - Planterarna (alla hans fiender) infinner sig först när han förstått att man har mer sofistikerade undersökningsmetoder att tillgå. - Samma sak gäller hans låsta bagageutrymme; han förstår inte hur någon har kunnat låsa upp detta - förrän blodet uppdagas och hans fiender åter lagt sig i försåtligt bakhåll.
Citera
2014-05-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, en utebliven markeringen är en utebliven markering och säger endast att hunden inte markerar, varför kan man inte veta.
När det påträffades blod i bagageutrymmet på KJ:s bil blev misstanken att han kunde ha transporterat en kropp eller kroppsdelar.
Därfor måste blodet kontrolleras och det visade sig att det var VB:s blod.
Om blodet kom från när hon levde kunde man inte misstänka att någon kropp eller kroppsdelar funnits i bagageutrymmet och att blodet kom därifrån.
Det kan konstateras att hunden Uno markerade inte for blodet och då kom blodet från när VB levde, därför det utgav inte cadaverine lukten som hunden är tränad for att markera.
Det är endast att konstatera blodet kom inte från VB:s kropp eller några kroppsdelar.
Blodet måste ha kommit på något sätt till bagageutrymmet och listen vid bagageluckan.
Den enda möjligheten är att det blivit planterat dit, därmed blir det helt uteslutet att någon kropp eller kroppsdelar funnits i bagageutrymmet.
Senast redigerad av Lagro 2014-05-06 kl. 09:45.
Citera
2014-05-06, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
KJ hängde inte med i svängarna. Han trodde också att eftersom alla mindre tejprullars ursprung var en stor rulle man inte skulle kunna härleda just hans tejprulle. - Planterarna (alla hans fiender) infinner sig först när han förstått att man har mer sofistikerade undersökningsmetoder att tillgå. - Samma sak gäller hans låsta bagageutrymme; han förstår inte hur någon har kunnat låsa upp detta - förrän blodet uppdagas och hans fiender åter lagt sig i försåtligt bakhåll.
Nej, hade han dessutom plockat en ny rulle ur Saaben i samband med brottet hade han insett att rullen skulle sättas i samband med brottet och gjort sig av med den.
Citera
2014-05-06, 09:38
Medlem
Citat:
Man måste hålla sig till fakta och inte sätta in eget önsketänkande som någon sanning, som skall passa in i en förhandskonstruktion att KJ är gärningsmannen.
Citera
2014-05-06, 09:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej, hade han dessutom plockat en ny rulle ur Saaben i samband med brottet hade han insett att rullen skulle sättas i samband med brottet och gjort sig av med den.
Nej, han kan tidigare ha tagit t.ex. den röda plastficka föraren saknade i bilen men då sett att det också fanns tejprullar; därför tror han sig säker med att nu hänvisa till ett tillfälle i februari/mars.
Citera
2014-05-06, 09:43
Medlem
Citat:
Varifrån kommer ditt citat..?

Fel av mig, en tejprulle ska det va.
Det låter ju inte ett dugg bättre, ganska diffust tycker jag.
Hävdar fortfarande att det vore intressant att få se den bilden.
Citera
2014-05-06, 09:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Man måste hålla sig till fakta och inte sätta in eget önsketänkande som någon sanning, som skall passa in i en förhandskonstruktion att KJ är gärningsmannen.
Helt överens; det är därför jag så långt möjligt är slaviskt håller mig till KJ:s egna ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in