2014-07-24, 14:02
Medlem
Månsans avatar
"Ligg jävligt lågt med detta. DN kan köra en liten rubrik långt ner. Vi andra struntar totalt i nyheten så att inte Sverigedemokraterna gynnas. Kom ihåg, begrav nyheten i tystnad, kör på sin höjd en undangömd standardtext från TT. Svenska folket sover, väck dem inte."

Så gick snacket när företrädare för Sveriges större dagstidningar hade ett telefonmöte idag klockan 12.15.

.
Citera
2014-07-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Media och politiker har ju under två decennier invaggat svensken i tron att invandringen endast är oss till fromma, rent av nödvändig. Att SD ligger runt 10-15% tyder på att en viss insikt börjat sprida sig. När det visar sig att bygget rämnar, att lögnen inte kan upprätthållas, kommer uppvaknandet. Då kan förändring komma till stånd, om det inte redan är för sent...

Ett lite mer sansat inlägg, för ovanlighetens skull.

Ja, det är inte problemfritt med invandring. Det har jag aldrig påstått.
Men att inte se hur välmående Sverige är och kommer att vara framöver,
det gör att man misstänker foliehatt på huvudet.

Att folk röstar SD har mer med fördomar att göra, än beslut baserat på fakta.
Citera
2014-07-24, 14:05
Medlem
encefalons avatar
Då inte en majoritet i Sverige är imot denna invandring, så bedömer jag att det är kört för Svea rike, så nu ger jag upp och låter mm röst i valet gå till MP för att göra processen kort med avvecklandet av Sverige, som att göra självmord
Citera
2014-07-24, 14:05
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ser inte en rad som handlar om kostnaden. Sen verkar de tro att alla är asylsökande och flyktingar.

Snälla - du vet väl att ett ökande intag av asylsökande är lika med ökande kostnader. Du kan såklart kritisera dom för att inte nämna det, men det ska egentligen inte vara nödvändigt.

Det ligger liksom implicit i texten....
Citera
2014-07-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Snälla - du vet väl att ett ökande intag av asylsökande är lika med ökande kostnader. Du kan såklart kritisera dom för att inte nämna det, men det ska egentligen inte vara nödvändigt.

Det ligger liksom implicit i texten....

Jag vet det, men de flesta som läser blaskan tror att det är näst intill gratis och inser inte summorna som några tusen extra invandrare kostar. De tror ju att vi går + på det hela.
Citera
2014-07-24, 14:07
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Själv bor jag i ett i en villa med havsutsikt i ett villaområde med den lägsta andelen utrikesfödda i min kommun och man ser få eller inga tecken på någon mångkultur. Jag reser utomlands ett par gånger om året, har en bil halvmiljonklassen, allt materiellt jag vill ha, högskoleutbildning, pratar tre främmande språk flytande, har stimulerande jobb, välartade barn, vacker fru och gott om pengar sparade. Jag är inte ett dugg bitter men vill inte att min softa tillvaro på sikt skall äventyras av inkompetenta politiker som inte vare sig kan räkna eller begriper de enklaste orsakssamband.

Därför engagerar jag mig i denna tråd och finner tillfredsställse när jag märker att inte alla mina landsmän och landssystror lobotomerats av PK-propagandan ännu.

Tack för ordet.

Har ni tomma byggnader i din kommun? Bränn ner dom i så fall, så inte Bert hinner mångfalda er....
Citera
2014-07-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Ett lite mer sansat inlägg, för ovanlighetens skull.

Ja, det är inte problemfritt med invandring. Det har jag aldrig påstått.
Men att inte se hur välmående Sverige är och kommer att vara framöver,
det gör att man misstänker foliehatt på huvudet.

Att folk röstar SD har mer med fördomar att göra, än beslut baserat på fakta.

Välmående? Kan du utveckla det hela.
Och vilka fördomar är det som gör att folk röstar på SD menar du?
Citera
2014-07-24, 14:10
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ingen svensk kommer reagera, det är max ett par hundra som läser här som inser hur det ligger till.
Resten av svenskarna plaskar i pooler på sina villa/radhustomter, lägger upp bilder på sina fula ungar, äter rucolabeströdda pizzor som är 'sååå goda!' allt är frid och fröjd i Sverige, man går till jobbet, det kommer vatten ur kranarna och den enda blattefamiljen i villaidyllen är faktiskt riktigt hyggliga, Sverige som är ett av världens rikaste länder har faktiskt råd och ett moraliskt ansvar att hjälpa folk i nöd

Ingen läser eller bryr sig, så är det. No one cares no one dares.
Om jag hade haft en pool att plaska i så hade inte jag heller suttit här och läst på I&I. Om jag hade haft råd att köpa en låda rose' vin, men tyvärr nej. Istället sitter jag i korsdraget i köket för att få svalka och dricker kranvatten med is. Hunden och jag simmar från småbåtsrampen i gästhamnen.
I sommar lever vi på de 3500 jag får kvar efter att ha betalat hyra, el och bredband/telefon. Vi är jag och min 19 -åring som nyss tagit studenten. I höst börjar hon studera vid SU. Vi bor på stadens sämsta adress. Inte mycket att göra här. Jag är arg för att "flyktingarna" får alla lägenheterna här, tom studentbostäderna. Småstaden kryllrar av nyanlända svarta av olika varianter.
De uppgifter som presenteras i tråden är så skrämmande. Siffrorna är ofattbara. Jag förstår inte hur det kan fortsätta. Men sanningen är att kriminella människor stjäl våra skattepengar. I maskopi med alliansen under Reinfeldts styre och Mp.
Fruktansvärt att Sverige styrs av banditer som en bananrepublik. 80 000-90 000 sunniaraber, somalier och liknande och prognosen stiger. Vad i helvete?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufleuten
Korrekt invändning. Man kan i alla fall formulera det som att statsskulden har mångfaldigats.
Citera
Medlem
"Migrationsverket ska rekrytera mer personal och handläggare kommer att arbeta i skift för att pröva nya asylansökningar. Men väntetiderna kommer ändå att öka rejält, tror myndigheten."

Eftersom det kommer ca 2000 i veckan (vi vet sedan tidigare att alla som kommer är högutbildade, civ. ing. eller bättre) så borde dessa nya platser på migrationsverket kunna tillsättas i praktiken omedelbart. Eller tänker jag fel?
Citera
2014-07-24, 14:12
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Har ni tomma byggnader i din kommun? Bränn ner dom i så fall, så inte Bert hinner mångfalda er....

Satt precis och funderade på det. Hade ett gammalt xxxx som var objekt för invällning men det avstyrdes vid den tidpunkten. Om man skall slå sak i det och vara proaktiv nu. Ska höra med killarna.
Citera
2014-07-24, 14:18
Medlem
Nu släppte migrationsverket ut en rapport daterad 2014-07-24: http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-07-24-Migrationsverket-hojer-asylprognosen-till-80-000.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in