2014-07-24, 13:56
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Även om jag inte är ett stort fan av radhus och villa-familjer, så är det väl ändå
ett gott tecken på en rik och välmående stat? (bor själv i hyresrätt)

Alla dystra prognoser, som skrivs i trådar som denna, verkar sakna verklighets-
anknytningar. Är det kanske så att dessa "max hundra som läser" egentligen bara
är avundsjuka bittra människor som letar med ljus och lykta efter syndabockar
i form av främlingar?
Det var bara ett exempel på hur det ser ut om jag tittar ut genom fönstret, ingen har tanken på att det pågår ett galet experiment i landet.

Bor i brf och är vid stadd kassa. Men vill att landet ska vara i bra skick såväl för mig som övrigt 'vanligt folk' oavsett hur man bor och att vård, skola, omsorg, vägar, ja allt ska fungera.
Det är bland annat det som motiverat mig att gå till arbetet och inte gnälla så jävla mycket över skatter, blir man sjuk ska man kunna vara sjuk utan att drivas in i galenskaper, är man krasslig ska man få läkartid, är man gammal ska man få bo och bli omhändertagen på ett hem.
Det är för det jag jobbar, inte för att vi ska släppa in massa människor i landet som kostar massor och inte passar in med svenskarna. Jag skiter faktiskt i dom.
Citera
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
Någon som kan sammanfatta rapporten kort men samtidigt ha med allt det viktiga?

https://twitter.com/migga_x/status/492273432160391169/photo/1

Den där bilden säger det mesta. Jämför man detta års budgetproposition för kostnaderna fram till 2018, så har de idag kommit fram till att 22 miljarder 694 miljoner kronor saknas.

Alltså, 22,7 miljarder saknas för kommande 4,5 år.
Citera
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Även om jag inte är ett stort fan av radhus och villa-familjer, så är det väl ändå

i form av främlingar?

Media och politiker har ju under två decennier invaggat svensken i tron att invandringen endast är oss till fromma, rent av nödvändig. Att SD ligger runt 10-15% tyder på att en viss insikt börjat sprida sig. När det visar sig att bygget rämnar, att lögnen inte kan upprätthållas, kommer uppvaknandet. Då kan förändring komma till stånd, om det inte redan är för sent...
Citera
2014-07-24, 13:58
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Och inte ett ord hittills på Expressen.se eller Aftonbladet.se. Total mörkläggning

Fel - AB har haft detta sen 12:27

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19267032.ab

Det som saknas är att en av de 'tyngre' journalisterna på redaktionen tar upp detta och låter läsarna ställa frågor, debattera det. Och eftersom fb-inlogg inte fungerar med ab, då kan man ta det vi chatt.

Kom igen Helin, Cantwell eller hon den där snygga med det polskklingande namnet....

Upp till bevis.
Citera
2014-07-24, 13:59
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Kan man inte ge uppehälle till alla dessa människor tills det är stabilt i deras länder och de får åka hem?

Det kommer aldrig att bli stabilt i skitländerna de kommer ifrån.
Citera
2014-07-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Fel - AB har haft detta sen 12:27

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19267032.ab

Det som saknas är att en av de 'tyngre' journalisterna på redaktionen tar upp detta och låter läsarna ställa frågor, debattera det. Och eftersom fb-inlogg inte fungerar med ab, då kan man ta det vi chatt.

Kom igen Helin, Cantwell eller hon den där snygga med det polskklingande namnet....

Upp till bevis.

Ser inte en rad som handlar om kostnaden. Sen verkar de tro att alla är asylsökande och flyktingar.
Citera
2014-07-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000
Jag är bokstavligt talat rädd, jag fruktar för mitt lands framtid, för mitt folk.. Jag törs inte slå ut sifforna på en miniräknare.

Du är nog inte den enda.. Jag är själv jätterädd och orolig för kommande år. Nu med alla problem i Ukraina, Syrien, Irak, runt Gaza och så vidare..

Sedan har vi ju alla idioter i Sverige som skriker och har en jävla massa att tycka till om med invandring osv men har INGEN förståelse för hur ett samhälle fungerar med pengar, jobb och allt där till..

Citera
2014-07-24, 14:00
Medlem
PiranhaFlowers avatar
Fast summorna som nämns här är väl bara vad det kostar att hålla igång Migrationsverket? Sen tillkommer väl bidragspengar med mera när flyktingarna placerats ut också?
Citera
2014-07-24, 14:01
Medlem
ankalinas avatar
Citat:

i form av främlingar?

Själv bor jag i ett i en villa med havsutsikt i ett villaområde med den lägsta andelen utrikesfödda i min kommun och man ser få eller inga tecken på någon mångkultur. Jag reser utomlands ett par gånger om året, har en bil halvmiljonklassen, allt materiellt jag vill ha, högskoleutbildning, pratar tre främmande språk flytande, har stimulerande jobb, välartade barn, vacker fru och gott om pengar sparade. Jag är inte ett dugg bitter men vill inte att min softa tillvaro på sikt skall äventyras av inkompetenta politiker som inte vare sig kan räkna eller begriper de enklaste orsakssamband.

Därför engagerar jag mig i denna tråd och finner tillfredsställse när jag märker att inte alla mina landsmän och landssystror lobotomerats av PK-propagandan ännu.

Tack för ordet.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Skrivs mycket om antalet sökande i media. Inte ett ord (vad jag sett) om kostnaderna för det hela.
Citera
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufleuten
Nej. Skulle den ha 19-dubblats från 1975, (60*2^19), skulle den vara 27 miljoner miljarder (27 000 000 000 000 000), nu är den 1200 miljarder (1200 000 000 000).
1295 / 19 = 68,2

1975 var statsskulden ca 64 miljarder så den har ökat med ca 19 gånger. Kanske var "19-dubblats" ett otydligt uttryck.
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-07-24 kl. 14:10.
Citera
Medlem
Citat:
Det är säkert en trevlig tillvaro för många medelklassare, dessvärre ökar deras privata skuldsättning mycket genom bolånen. Detta i ett lågränteläge som redan är långvarigt men slutligen kommer att brytas av en historisk normalisering och kan innebära ett stort problem för både privatekonomin och statsfinanserna; även vid oförändrat ränteläge blir det ett problem om konjunkturen avmattas med arbetslöshet till följd. Svensken är mer skuldsatt privat och genom sin andel i statsskulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in