2014-07-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Den totala invandringen ligger på över 100 000. På antalet flyktingar är det stor ökning

Den information jag kan hitta är att vi tog in ca 29 000 skyddsbehövande och flyktingar 2013, det betyder att de nästan är en ökning med 50 000?
Citera
2014-07-24, 09:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Jo klart det är en ökning om man ser till vad de har beräknat. Men hur stor ökning är det totalt sen tidigare år?

Har vi tagit in säg ca 70 000 tidigare år, så är ju inte 80 000 så stor ökning.

Din analys hade varit klockren om man skickat hem de 70.000 som kom förra året. Dessa 70.000 är emellertid kvar, bor i tillfälliga boenden, bajsar på badplatser, snattar på ICA, slåss med kniv på asylboenden, har mikroskopiska möjligheter att bli självförsörjande.

Årets 80.000 av samma skrot och korn ska adderas till 70.0000, 55.000, 45.0000, 40.0000, 47.000 etc som ankommit tidigare.
Citera
2014-07-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Din analys hade varit klockren om man skickat hem de 70.000 som kom förra året. Dessa 70.000 är emellertid kvar, bor i tillfälliga boenden, bajsar på badplatser, snattar på ICA, slåss med kniv på asylboenden, har mikroskopiska möjligheter att bli självförsörjande.

Årets 80.000 av samma skrot och korn ska adderas till 70.0000, 55.000, 45.0000, 40.0000, 47.000 etc som ankommit tidigare.

Inga problem. Det är bara att ta pengar urs skattkistan som stat och och kommun förvaltar så väl. Pengarna och bostäderna räcker åt alla. Så ta det lugnt i båten nu ingen panik för då kommer båten välta och vi alla kommer att hamna i vattnet.
Citera
2014-07-24, 10:04
Medlem
bergochdals avatar
Läs på Migrationsverkets egen webbsida:

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html
Citera
2014-07-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Jag förstår vad du menar, men anledningen till att jag vill veta hur pass stor ökningen är beror på att Migga_X skrev:

"På torsdag smäller det. Migrationsverkets prognos kommer sända chockvågor ända till finansdepartementet. "

"Hej @Migrationsverk kommer ni dra ihop en presskonferens med anledning av morgondagens prognos? Det finns ett stort allmänintresse."

Då förväntar jag mig något chockerande, något utöver det vanliga.
Citera
2014-07-24, 10:10
Medlem
JustZlatans avatar
Jag trodde det skulle komma något om kostnaderna. Nu blev jag besviken.
Citera
2014-07-24, 10:16
Avslutad
Har de ens släppt prognosen eller rapporten ännu? Onödigt att bli "besviken"innan annars. Det är väl bekräftat att det ska komma en sådan oavsett om "Migga X" har fel eller rätt om innehållet?
Citera
2014-07-24, 10:20
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Har de ens släppt prognosen eller rapporten ännu? Onödigt att bli "besviken"innan annars. Det är väl bekräftat att det ska komma en sådan oavsett om "Migga X" har fel eller rätt om innehållet?

Prognosen skulle väl släppas vid lunchtid, så läste jag någonstans. Här står det "under dagen".

http://www.svt.se/nyheter/varlden/annu-fler-flyktingar-vantas-till-sverige
Citera
2014-07-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag trodde det skulle komma något om kostnaderna. Nu blev jag besviken.

Det kommer. Kostnaderna försvinner inte så var inte orolig. Tvärtom för varje minut så blir kostnaderna högre. Men vi är ju världens bästa land så vi har råd eller hur?
Citera
2014-07-24, 10:30
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför tar inte andra länder sitt ansvar? Sverige måste ställa krav på EU samt Norge, Danmark och Finland. Vi är inte dem enda som ska ta emot förhelvete.

Därför att ingen är så dum så de vill öka sin kriminalitet? Vi borde alla sluta ta emot. Eller göra som japan och endast låta de med mycket pengar eller bra utbildning få komma hit.
Citera
2014-07-24, 11:13
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Har du nån källa på detta med kommunernas skuldsättning? skulle va intressant med en kurva och sen köra en korrelationscheck med en invandringskurva om staten jämnt kostnaderna från statsbudgeten på kommunerna för invandringen...

Här kan du läsa en del:
http://www.kommuninvest.se/1.0.1.0/8...nload_2842.php (se avsnitt 2, sid 8).

Problemet med sådan här statistik är att man bokföringsmässigt kan dölja olika poster. Kommunernas pensionsskulder är ett sådant exempel där man döljer en del av problemen.

Vad gäller invandringens kostnader, och specifikt dess belastning på landets ekonomi - och därmed offentlig skuldsättning - arbetar man febrilt på att mörka. Det är därför olika uppskattningar av dessa kostnader pekar åt så olika håll, allt från att den går med vinst (!) till 250 miljarder minus per år...

Om jag får gissa så kommer de första riktigt allvarliga upploppen i Sverige att drabba oss när kommunernas välfärdsåtaganden börjar fallera på allvar. I väntan på dessa trevligheter kan vi väl begrunda Migrationsverkets prognoser som enligt TS publiceras idag.
Citera
2014-07-24, 11:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Det kommer. Kostnaderna försvinner inte så var inte orolig. Tvärtom för varje minut så blir kostnaderna högre. Men vi är ju världens bästa land så vi har råd eller hur?

När kommer det? Det är ju alldeles tyst från statsmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in