2014-07-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Jag kanske missförstår din poäng men det känns som om du räknat lite fel, snittet för en löntagare kan väl ändå inte vara 768.000 kronor? Snittlönen ligger väl runt 25.500, inte kan det kosta över 50.000 att anställa en varje månad?

Om du läser igen, så ser du att jag skrev dubbelt. En av våra nationalekonomer räknade ut att snittlönen är 32 000. När jag själv kollad lönestatistik för samtliga yrken, så låg de flesta över 30 000 i månaden.
Citera
2014-07-26, 23:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Jag kanske missförstår din poäng men det känns som om du räknat lite fel, snittet för en löntagare kan väl ändå inte vara 768.000 kronor? Snittlönen ligger väl runt 25.500, inte kan det kosta över 50.000 att anställa en varje månad?

Helt ärligt talat så bryr jag mig inte längre om invandringen, jag är fullständigt likgiltig. Har börjat tänka i tankarna att tjejer som blir våldtagna och röstar allting annat än SvP får skylla sig själva och att det är rätt åt personen i fråga.

Är du arbetarklass och blir varslad för globalisternas ärenden har du dig själv att skylla.

Det är så det låter när samhällskontraktet börjar rivas upp. Ett samhälle fungerar bara när en viss massa har förtroende för den politik som drivs. När gemene man är villig att bidra till det allmänna. När detta luckras upp upphör samhället att fungera.

För egen del gör jag allt jag kan för att undvika att finansiera det allmänna. Jag sympatiserar inte med staten. Jag tar alla chanser jag kan att undvika att betala skatt eller andra avgifter. Enda anledningen att jag faktiskt betalar något alls är för risken att bestraffas. Så var det inte för ett tiotal år sedan. Även om det aldrig varit sexigt att betala skatt så kände jag en stolthet att finansiera mina medmänniskor i landet som inte har det lika bra som jag.

Idag tänker jag bara på mig själv och mina närmaste. För mig har gränsen passerats. Det är inte längre omoraliskt att fiffla med skatten. Tvärtom, det är omoraliskt att betala skatt! Varför ska jag skänka pengar till kriminella invandrare när jag istället kan ge min mor och far en bättre tillvaro deras sista tid i livet?
Citera
2014-07-26, 23:07
Medlem
Funkydudes avatar
Fyfan, blir deprimerad av att läsa den här tråden Inte för att jag krasst konstarerar att det finns många otäcka rasister i vårt rike (som vänsterpöbeln skulle reagera om de läste här) utan för att Sverige är på väg rakt ner i dödens käftar.

Det kommer braka samman en dag. Det är bara att acceptera. Såtillvida ingen planerar en statskupp som snabbt skulle ändra spelreglerna så är vårt öde redan beseglat. Det jag grunnar på är hur man ska reagera när väl helvetet brakar lös på allvar. Ska man njuta då trots allt en stor majoritet är för den här jävla invandringspolitiken samt att alla lyckosökande blattar också kommer sitta i skiten? Eller ska man försöka få allt på fötter igen? Det lär bli svårt minst sagt... Ska man stanna och slåss eller fegt ta sin tillflykt till något bättre skött grannland? Är maktelitens mål att tvinga sig egen befolkning på flykt? Man älskar ju bevisligen flyktingar mer än allt annat.

Mår i vilket fall illa. Suger att man inte ens ska få vara glad en lördagkväll när man dessutom har semester.
Citera
2014-07-26, 23:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så gjorde man senast i december 1989, men sedan dess har man målat in sig i ett hörn (mest i debatter mot SD) och etablerat idén om att vi moraliskt/etisk inte kan eller får begränsa flyktingmottagandet med hänsyn till konjunktur, resurser eller plats. Kommer det 100.000 "får" vi inte säga nej. Kommer det 500.000 "får" vi inte säga nej. För då uppstår frågan, varför har vi inte alltid kunnat det?

Nej, någon sådan fråga behövs inte. Det räcker med ett enkelt konstaterande: "Ett mänskligt liv är ovärderligt". Därefter blir skattkistan bottenlös.
Citera
2014-07-26, 23:11
Medlem
Uran233s avatar
Kommer pengar transfereras från Utgiftsområde 7 (32 miljarder SEK) till 8 (10 miljarder SEK), från internationellt bistånd till inhemsk migration? Sveriges migrationspolitik måste ju kunna ses som en realisering av biståndet? Hur mycket kan tas av biståndet utan att bryta internationella överenskommelser för att finansiera Migrationsverket framöver?
Citera
2014-07-26, 23:18
Medlem
KrenktNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Enligt prognosen för 2014 ca 11700 miljoner kr.
Enligt prognosen för 2015 ca 15366 miljoner kr.

Därtill finns ungefär 5000 miljoner kr som inte tas med i rapporten typ invandringspunkter punkter (Statsbudgetens utgiftsområde 13), där det inte finns någon prognos men enligt statsbudgeten 2014 ligger på ungefär

1:1 Integrationsåtgärder 200 miljoner kr.
1:3 Etableringsersättning till vissa nyanlända invandrare 2300 miljoner kr
1:4 Ersättning till etableringslotsar och insatser för vissa nyanlända invandrare 2000 miljoner kr
1:5 Hemutrustningslån 150 miljoner kr

Så dygnskostnaden på 100 miljoner är alltså inte medräknad i utgiftsområde 13? För isf skulle den ju vara bra mycket högre.
Så här står det på sid 54
Jämfört med föregående prognos har antaganden om dygnskostnader för ABT sänkts något med anledning av utfall hittills under år 2014. Effekten i prognosberäkningarna av att antagandet om dygnskostnad för ABT sänkts uppgår till drygt 100 miljoner kronor år 2014 och närmare 180 miljoner kronor år 2015.
Senast redigerad av KrenktNeger 2014-07-26 kl. 23:26.
Citera
2014-07-26, 23:28
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Kommer pengar transfereras från Utgiftsområde 7 (32 miljarder SEK) till 8 (10 miljarder SEK), från internationellt bistånd till inhemsk migration? Sveriges migrationspolitik måste ju kunna ses som en realisering av biståndet? Hur mycket kan tas av biståndet utan att bryta internationella överenskommelser för att finansiera Migrationsverket framöver?

Det är en bra fråga och det är mycket möjligt att man löser det genom att plocka pengar från biståndet. Det har hänt förr t.ex. i fjol:

http://www.svd.se/naringsliv/bistandspengar-till-migration_8086180.svd

Nu talar vi ju om så pass stora belopp att det skulle bli en relativ brandskattning av biståndet om allt skulle tas därifrån så det tror jag inte riktigt på. Enprocentsmålet är ju lite av en religion i Sverige.
De rusande migrationskostnaderna får nog plockas ihop från flera källor. Det skulle som sagt vara superintressant att höra politiker av varierande partitillhörighet svara på hur det här ska finansieras och vad som ska väljas bort och prioriteras ned. Det skulle för övrigt inte förvåna mig om nästa prognos från Migrationsverket ligger ännu högre.
Senast redigerad av NSO 2014-07-26 kl. 23:35.
Citera
2014-07-26, 23:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrenktNeger
Så dygnskostnaden på 100 miljoner är alltså inte medräknad i utgiftsområde 13? För isf skulle den ju vara bra mycket högre.
Så här står det på sid 54
Jämfört med föregående prognos har antaganden om dygnskostnader för ABT sänkts något med anledning av utfall hittills under år 2014. Effekten i prognosberäkningarna av att antagandet om dygnskostnad för ABT sänkts uppgår till drygt 100 miljoner kronor år 2014 och närmare 180 miljoner kronor år 2015.
Det är obegripligt formulerat. Men ska texten inte tolkas som om kostnaderna blir 100 miljoner lägre för 2014 och 180 miljoner lägre för 2015?

En dygnskostnad på 100 miljoner låter inte rimligt och om så vore fallet stämmer inte övriga siffror.
Citera
2014-07-26, 23:38
Medlem
Den här tråden bjuder på tragisk läsning samtidigt som information som hittills undanhållits svenska folket äntligen sipprar upp till ytan. Helt ofattbara summor eldas upp utan att media överhuvudtaget lyfter på pennan. Jag hoppas att semestertider förklarar en del av den uteblivna rapportering. Att bl a Svt inte har gjort mer djupgående och redovisande reportage om kostnaderna och konsekvenserna är en SKANDAL och ofattbart i "demokratin" Sverige.
Citera
2014-07-26, 23:38
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Det är en bra fråga och det är mycket möjligt att man löser det genom att plocka pengar från biståndet. Det har hänt förr t.ex. i fjol:

http://www.svd.se/naringsliv/bistandspengar-till-migration_8086180.svd

Nu talar vi ju om så pass stora belopp att det skulle bli en relativ brandskattning av biståndet om allt skulle tas därifrån så det tror jag inte riktigt på. Enprocentsmålet är ju lite av en religion i Sverige.
De rusande migrationskostnaderna får nog plockas ihop från flera källor. Det skulle som sagt vara superintressant att höra politiker av varierande partitillhörighet svara på hur det här ska finansieras och vad som ska väljas bort och prioriteras ned. Det skulle för övrigt inte förvåna mig om nästa prognos från Migrationsverket ligger ännu högre.
De kommer dock aldrig tala klarspråk om detta inom sjuklövern. Det blir en massa svepande ursäkter och mörkande i vanlig ordning. Någon journalist måste väl ändå för fan kunna ta all den statistik som finns och ställa Ynkryggfeldt mot väggen? Hör ni journalistjävlar, gör för en gångs skull någon nytta för väljarna.
Citera
2014-07-26, 23:39
Medlem
KrenktNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är obegripligt formulerat. Men ska texten inte tolkas som om kostnaderna blir 100 miljoner lägre för 2014 och 180 miljoner lägre för 2015?

En dygnskostnad på 100 miljoner låter inte rimligt och om så vore fallet stämmer inte övriga siffror.

Kan vara så, tillräckligt ruggiga siffror ändå Hur ska 22-23 miljarder kunna letas fram tom 2018? Någon som minns något liknande skräckexempel i Sverige? Jag gör det då inte...

Edit: Har läst den där meningen men förstår inte vad de vill ha sagt. De skulle lika gärna kunna mena att utgiften är 100 miljoner/dygn som att de sänkt utgiften med 100 miljoner eller att totala dygnskostnaderna (för hela året) är 100 miljoner.
Senast redigerad av KrenktNeger 2014-07-27 kl. 00:09.
Citera
2014-07-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Ett tillfälligt anläggningsboende kostar en hel del. I Australien så kostar en flykting 3744 dollar per dygn.

Offshore detention costs taxpayers $3,744 per asylum seeker per day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in