2014-07-24, 06:46
Medlem
ankalinas avatar
Enligt morgonnyheterna på SVT uppger källor att prognosen för asylsökande skrivs upp till 80.000.

I aprilprognosen räknade man med 61.000 och ett övre scenario på 70.000. Framgick inte vad övre scenario är denna gången och det är ju det som uppenbarligen är intressant,ven om även det måste räknas upp med 10-20%.

Ingen huvudnyhet i nyhetssändningen och fokus riktas mot kommunerna som nu måste "ställa upp" för att strypa inflödet till gängse europeisk nivå finns ju inte i tankeärlden.

Slutsats:Situationen löper amok och inte ens de initierade kan ge något som liknar rimliga prognoser på några få månaders sikt och det islamistiska/multikulturella tåget fortsätter mot avgrunden och Sjuklövern gasar för fullt! Gud hjälpe oss.
Senast redigerad av ankalina 2014-07-24 kl. 07:01.
Citera
2014-07-24, 06:47
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Inslag nu i Rapport på SVT kl 6.30. Som väntat. Antalet ankommande flyktingar uppskrivet till 80.000 per år. Just nu 2000 i veckan. Fokus i inslaget helt på Migrationsverkets svårigheter att hitta boenden. Inte ett ord om kostnader eller att pengarna är slut. Som väntat alltså.
Citera
2014-07-24, 07:13
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Inslag nu i Rapport på SVT kl 6.30. Som väntat. Antalet ankommande flyktingar uppskrivet till 80.000 per år. Just nu 2000 i veckan. Fokus i inslaget helt på Migrationsverkets svårigheter att hitta boenden. Inte ett ord om kostnader eller att pengarna är slut. Som väntat alltså.
Samt komunernas ovilja att ta emot fler flyktingar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3771966.svd
Citera
2014-07-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför tar inte andra länder sitt ansvar? Sverige måste ställa krav på EU samt Norge, Danmark och Finland. Vi är inte dem enda som ska ta emot förhelvete.

Därför att EU har sagt åt oss att lugna ner oss men vi lyssnar inte.
Citera
2014-07-24, 07:50
Medlem
Panzer-Lehrs avatar
Katastrofen är ett faktum , nu går det så brant utför att vi aldrig kommer reda ut det här, fan vad förbannad jag blir på naiva Sverige. Vårat älskade land är förlorat .....
Citera
2014-07-24, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
Har du nån källa på detta med kommunernas skuldsättning? skulle va intressant med en kurva och sen köra en korrelationscheck med en invandringskurva om staten jämnt kostnaderna från statsbudgeten på kommunerna för invandringen...

http://avpixlat.info/2014/04/20/invandringens-kostnader-doljs-med-500-miljarder-i-kommunlan/#comment-1347470940

http://www.dagenssamhalle.se/kronika/ingen-debatterar-kommunernas-500-miljarder-i-lan-8586

http://www.kommunrating.se/blog/?p=767
Citera
2014-07-24, 08:17
Medlem
ankalinas avatar
På SVT tjatar man om att anledningen till att prognosen nu höjs med 20.000 beror på det dystra läget i Syrien, Eritrea, Somalia, Irak, Afghanistan osv som om det vore ett naturlagsaxiom och vi sälls inför ett opåverkbart fait accompli.

Nej, nej och åter nej!

Anledningen är att Sverige bedriver den politik vi gör. Att läget förvärras i de ovannämnda länderna kommer inte att leda till att tiotusentals extra asylsökande kommer till exempelvis Finland.

Korrelationen mellan svensk ekonomi/välfärd och varenda avlägsen avkrok/krutdurk i Afrika och Mellersta Östern är rakt igenom en svensk uppfinning som vi utan vidare skulle kunna söka patent på om det fullständigt otänkbara skulle inträffa dvs att något annat land skulle vilja kopiera iden.
Citera
2014-07-24, 08:22
Medlem
Vi ska knappast säga hur andra länder ska sköta sin flyktingmottagning. Vi vet inte hur mycket plats eller hur mycket de kostar. Bara för att vi har en oansvarig mottagning så behöver inte resten följa med.

Och det är så jävla fegt att skylla på att kommunerna är så dåliga på att ställa upp. Va fan förväntar de sig att de ska göra. Trolla fram boenden? Skita fullständigt i deras ekonomi?
Kommunerna får ju sköta i princip allting själv. Migrationsverket släpper bara av människorna inför kommungränsen med ett bidrag till kommunen för varje person.

Tänk om man skulle börja göra så mot privata personer. Helt plötsligt knackar någon från MV på dörren, släpper av ett ensamkommande barn, en summa pengar, och säger tack och hej ta nu hand om denna person med allt vad det innebär.
Citera
2014-07-24, 08:25
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
När Billström ansåg att volymerna behövde minskas så låg det på knappt 3 000 asylsökande i månaden. Nu ligger det på över 8 000.

Skulle vara intressant med en kommentar ifrån honom.
Här har vi en kommentar från Billström:

http://www.youtube.com/watch?v=zR_RpuzmT7Y
Citera
2014-07-24, 09:13
Medlem
Vid årsskiftet räknade Migrationsverket med att 56.000 flyktingar skulle
komma till Sverige under 2014.
I april räknades den siffran upp till
61.000.
I dag kommer ytterligare en uppräkning att presenteras.
Enligt källor till SVT så kommer siffran för året att nu hamna på nära 80.000.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/annu-fler-flyktingar-vantas-till-sverige
Citera
2014-07-24, 09:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Jag tror att det är ett massivt feltänk när ni tror att Reinfeldt bryr sig om att moderaterna är rökta för all framtid för det gör han inte. Det gäng som har kuppat moderaterna är bara ute efter en sak och det är pengar. Även judekonspiration är inget annat än trams. Det handlar om kalla kontanter, INGET annat.

Man har privatiserat precis allt och sålt ut till släkt och nära vänner. Migrationsindustrin sköts av oligarker som har bidragit till moderaternas partikassa. Vårdcentraler säljs till underpris och ett år senare säljs samma vårdcentral för det tiodubbla. Skolor som pumpar ut miljarder för att sedan gå i konkurs.

Är det bara jag som drar paralleller till plundringen av Sovjetunionen ?
Om det fanns vettiga journalister hade det grävts mer i VEM som gör pengar på allt kaoset. Follow the money som det så fint heter.

Även om M aldrig har en chans att bli omvalda har Svinfeldts gäng gjort sina pengar och kan lämna nybyggarlandet Sverigeistan med en fet bunt pengar. Han skiter i moderaterna och han skiter i svenska folket. Det är enbart mammon som dikterar villkoren för hans politik.

Om jag vore religiös skulle jag be varje kväll att aset skulle brinna i helvetets eviga eldar.
Nu är jag inte det så jag hoppas bara att någon galen jävel klickar och tar kräket av daga på ett riktigt jävla plågsamt vis.
Om jag får dödlig cancer tänker jag aldrig i helvetet gå samma väg som mina föräldrar och bara vissna bort utan jag tänker göra en sista insats och straffa kräken, det har ni mitt ord på.

Cellgifter my ass. Det blir metatjack, fentanyl och en stor jävla bomb på magen och sen björnkrama Fredde.

Bland det bästa jag läst på Fb. Precis så är det och just som du skriver har det gått till. Landsförrädare hela bunten.

Att ingen gräver i det (har inte så mkt till övers för Guillou men ibland får han till det i de här frågorna) trots en klar vänstermajoritet bland journalistträcket är att de flesta journalister förutom att bo i helvita apartheidområden dessutom ofta har ungarna på fiiina privatskolor samt är polare med dessa plundrare.
Citera
2014-07-24, 09:31
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Enligt morgonnyheterna på SVT uppger källor att prognosen för asylsökande skrivs upp till 80.000.

I aprilprognosen räknade man med 61.000 och ett övre scenario på 70.000. Framgick inte vad övre scenario är denna gången och det är ju det som uppenbarligen är intressant,ven om även det måste räknas upp med 10-20%.

Ingen huvudnyhet i nyhetssändningen och fokus riktas mot kommunerna som nu måste "ställa upp" för att strypa inflödet till gängse europeisk nivå finns ju inte i tankeärlden.
...

ej bara en prognos för asylsökande - men media vill styra fokus dit. Migrationsverket kommer berätta hur mycket mer pengar som de behöver för hela verksamheten resten av året. mitt gamla tips 5 miljarder extra snarast står jag fast vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in