Jag kan varmt rekommendera Den Gröna Milen och Talismanen.
Okej. Har tagit en liten läsrespit under sommaren. Den Gröna Milen har jag sett som film och jag föredrar det omvända förhållandet. Talismanen hamnar på min läslista.
Fascinerande att Stephen har skrivit många av sina böcker under kraftig alkohol/kokain påverkan, en tid han inte minns själv, men böckerna blev ju klockrena.
Fascinerande att Stephen har skrivit många av sina böcker under kraftig alkohol/kokain påverkan, en tid han inte minns själv, men böckerna blev ju klockrena.
Speciellt The Tommyknockers och The Shining är ju rätt personliga, metaforiska beskrivningar om hans missbruk.
Vilken bok var det som han - enligt egen utsago - inte har något minne av att han skrev alls? Typ sent åttiotal, kommer ihåg en dokumentär där han berättar att bok xxxx minns han inte ens att han skrev eftersom han var så drogpåverkad. Var det Cujo?
Vilken bok var det som han - enligt egen utsago - inte har något minne av att han skrev alls? Typ sent åttiotal, kommer ihåg en dokumentär där han berättar att bok xxxx minns han inte ens att han skrev eftersom han var så drogpåverkad. Var det Cujo?
Japp. Han tyckte själv att den var väldigt bra, när han läste den i efterhand