2014-08-22, 19:53
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbstock
Hmm, så du kan rekommendera Duma Key? Den verkar väldigt bra faktiskt.

Jag har beställt Drömfångare på engelska från adlibris, den ska bli kul att läsa.

Mina favoriter är nog förövrigt Köplust och Det samt Christine.

Nu väntar man med spänning på hans nya i november. Förmodligen samma höga kvalité den också.

Jag har tjata om Duma Key tidigare i tråden men den är värd att näämnas igen, fruktansvärt bra bok! Drömfångare var för äcklig för min smak, gav upp efter halva.
Citera
2014-08-22, 20:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Jag har tjata om Duma Key tidigare i tråden men den är värd att näämnas igen, fruktansvärt bra bok! Drömfångare var för äcklig för min smak, gav upp efter halva.

Drömfångare var den första boken av King som jag läste då jag gick i sjuan i högstadiet, den var ny då och kanske inte var den bästa inkörsporten, men på den tiden fanns det begränsade resurser att tillgå till hans böcker. Ska nog läsa om den snart igen då jag har den i hyllan och inte läst den nu på en femton år lite drygt. Minns faktiskt filmen mycket tydligare än boken, på mycket ont mera än gott då filmen var riktigt kass.
Citera
2014-08-22, 20:13
Medlem
Är ny inom läsning, tänkte fråga ifall nån av Stephen Kings böcker är nåt för mig?
Några rekommendationer? tack,
Citera
2014-08-22, 20:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Är ny inom läsning, tänkte fråga ifall nån av Stephen Kings böcker är nåt för mig?

Böckerna som han skrev som Richard Bachman är bra att börja med!
Citera
2014-08-22, 20:54
Medlem
Hmm heter boken Richard Bachman?
Citera
2014-08-22, 21:26
Medlem
Stubbstocks avatar
Citat:
Läs Christine. Förjävla bra. Helst på engelska.
Citera
2014-08-22, 21:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hmm heter boken Richard Bachman?

Nej, King skrev under den pseudonymen under åttiotalet.
Citera
2014-08-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, King skrev under den pseudonymen under åttiotalet.
Nämn en av de böckerna jag ska börja med. Har ingen aning vilken som är bra. Helst på svenska också.
Citera
2014-08-22, 22:10
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Nämn en av de böckerna jag ska börja med. Har ingen aning vilken som är bra. Helst på svenska också.

Maratonmarschen är en bra start. Kanske inte direkt en typisk King-bok, men bra och inte så lång.
Citera
2014-08-22, 22:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Raseri är en av de bästa!
Citera
2014-08-25, 21:47
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Carrie,eldfödd,lida,raseri eller varför inte Mr.Mercedes. välkommen in i en fantastisk värld.
Citera
2014-08-26, 00:10
Avslutad
Funderar på att köpa kupolen boken, är den bra? Har ej sett serien. Men tycker att båda verkar spännande och intressanta. Något att ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in