2014-07-22, 00:38
Medlem
Ni som hade diskussion om huruvida programmeringen kring SET-items hade implementerats i spelet. Så kan jag säga att det finns en fet bugg. Jag lirar just nu en Crusader char, och letar efter Akkan-set.

Har hittat tre set-items för akkan, på 300h speltid, Alltid shoulders. Hur troligt är det, att det ska rolla set, akkan, shoulders. samma tre ggr i rad. Jag har givetvis fått massa leg under tiden. Men 3 st akkan set. Och 3 shoulders, där slutar min tro på att spelet har en fungerande slumpgenerator.

räkna på den, så får ni se att om detta skulle hända igen hade jag vunnit på lotto mer än en miljard ggr under min livstid. Något är stört med deras lot.
Citera
2014-07-22, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Monken var grym i vanilla.

Och jo den är sämst just nu. Eller vilken är sämre?
Och vad vet du vad jag testat och inte testat?

Knappast, monken levererade lägst dps utav alla klasser i vanilla, alla top players i vanilla körde med en zero dps sledgefist pull monk, och sedan rend ww barbs och cob/bear wds för dps. Jag säger inte att någon klass är sämre än monken, alla klasser har sina för och nackdelar, men att säga att monken är den sämsta klassen är dock helt fel. I mina ögon så är det till och med bland den ''bästa'' klassen.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-07-22 kl. 06:31.
Citera
2014-07-22, 08:11
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltnormalmofb
Ni som hade diskussion om huruvida programmeringen kring SET-items hade implementerats i spelet. Så kan jag säga att det finns en fet bugg. Jag lirar just nu en Crusader char, och letar efter Akkan-set.

Har hittat tre set-items för akkan, på 300h speltid, Alltid shoulders. Hur troligt är det, att det ska rolla set, akkan, shoulders. samma tre ggr i rad. Jag har givetvis fått massa leg under tiden. Men 3 st akkan set. Och 3 shoulders, där slutar min tro på att spelet har en fungerande slumpgenerator.

räkna på den, så får ni se att om detta skulle hända igen hade jag vunnit på lotto mer än en miljard ggr under min livstid. Något är stört med deras lot.

Låt oss arbeta under det förenklade antagandet att samtliga Akkhan-delar är lika sannolika att hitta. Givet att du hittar en Akkhan-del är således sannolikheten 1/6 för varje del.

Det du nu egentligen frågar efter är vad sannolikheten är, oavsett exakt vilken del du hittar först, att du hittar samma del två gånger till. Den sannolikheten är således 1/6 * 1/6 = 1/36. Om det skulle hända igen är sannolikheten 1/216.

Grattis. Du har vunnit 180 kr på Triss.
Citera
2014-07-22, 08:25
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

Snälla, läs sannolikhetslära eller diverse forumtrådar om hur dropraten är fördelad.
Jag har fått två par akkahan-skor, två shoulders, tre hjälmar, en chest och två par gloves på 200h.
Jag har fått 1 leg på en timme och jag har fått som mest 29 leg på en timme. (t4 & t6 blandat).

mvh B
Citera
2014-07-22, 12:34
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Knappast, monken levererade lägst dps utav alla klasser i vanilla, alla top players i vanilla körde med en zero dps sledgefist pull monk, och sedan rend ww barbs och cob/bear wds för dps. Jag säger inte att någon klass är sämre än monken, alla klasser har sina för och nackdelar, men att säga att monken är den sämsta klassen är dock helt fel. I mina ögon så är det till och med bland den ''bästa'' klassen.

Monken var visst grym i vanilla. Spelade inte så mkt i vanilla kollade mest streams. Rätt. Många körde monk utan problem på mp10.

Monken är visst sämst just nu. Sämst är inte synonym med dålig. Sämst indikerar endast det sämsta på en skala.
Monken är fin i ett party, visst. Men det är tex en frost nova mirror image black hole mage också för den delen.
Poängen är att det är monken som behöver mest buffar och förändringar. Tätt därefter delar Barb och wiz samma behov.
Sedan dh. Och till sist Crusader och wd.
Citera
2014-07-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Monken var visst grym i vanilla. Spelade inte så mkt i vanilla kollade mest streams. Rätt. Många körde monk utan problem på mp10.

Monken är visst sämst just nu. Sämst är inte synonym med dålig. Sämst indikerar endast det sämsta på en skala.
Monken är fin i ett party, visst. Men det är tex en frost nova mirror image black hole mage också för den delen.
Poängen är att det är monken som behöver mest buffar och förändringar. Tätt därefter delar Barb och wiz samma behov.
Sedan dh. Och till sist Crusader och wd.

Det var inte svårt att köra mp 10 i vanilla med dual lifesteal. Det jag säger är att monken gjorde lägst dps av alla klasser i vanilla medans nu gör den top dps.
Citera
2014-07-22, 17:08
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Det var inte svårt att köra mp 10 i vanilla med dual lifesteal. Det jag säger är att monken gjorde lägst dps av alla klasser i vanilla medans nu gör den top dps.

whatever buddy
Citera
2014-07-22, 19:19
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Du är en av få personer i denna tråd som stödjer min åsikt om att loot-systemet är fucked up!
Citera
2014-07-22, 20:14
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Du är en av få personer i denna tråd som stödjer min åsikt om att loot-systemet är fucked up!

jag tror de flesta här anser att RNG är ganska fucked up.
Men jag tror också de flesta av oss accepterar det.
Däremot tror jag du är den enda som påstår och tror att alla har en loot-table och svartlistade konton.
Citera
2014-07-22, 20:56
Medlem
keranos avatar
Kan inte logga in.. Någon mer som har problem?
Citera
2014-07-22, 21:21
Medlem
Ja..
Citera
2014-07-23, 12:39
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan, Leoric's Crown blir nog BiS för crusaders (och andra klasser med CDR requirements) nu.

Leoric's Crown
- Legendary Power added
- Increase the effect of any gem socketed into this item by 75-100%

Upp till 25% CDR i hjälmen.

Edit: Glömde källan: http://us.battle.net/d3/en/blog/14569138 nyaste patch notes från PTR. En del intressanta saker där.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-07-23 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in